جاباما
۶۱۱۶۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سرقت اطلاعات از NSA توسط هکرهای روس

براساس گزارشی از Wall Street Journal، هکرهای روسی با پشتیبانی دولت روسیه مقدار زیادی از اطلاعات حیاتی NSA در خصوص شیوه‌های دفاع سایبری را به سرقت برده‌اند.

وب سایت آی تی رسان - علیرضا سرخیل: براساس گزارشی از Wall Street Journal، هکرهای روسی با پشتیبانی دولت روسیه مقدار زیادی از اطلاعات حیاتی NSA در خصوص شیوه‌های دفاع سایبری را به سرقت برده‌اند.
سرقت اطلاعات از NSA توسط هکرهای روس
در این گزارش آمده که هکرها موفق به هک NSA نشده‌اند، بلکه اطلاعات را از سیستم یکی از پیمان‌کاران سازمان که اطلاعات محرمانه را با خود به خانه برده بود، سرقت کرده‌اند. این گزارش همچنین به احتمال دخالت Kaspersky، که بر روی سیستم فرد مذکور نصب بوده، اشاره کرده و دخالت این شرکت امنیتی در شناسایی فایل‌ها را محتمل دانسته است.

با این‎حال مدارک معتبری دال بر دخالت Kaspersky Lab در این حمله وجود ندارد و این شرکت نیز با انتشار بیانیه‌ای هرگونه دخالت در این امر را رد کرده است: «Kaspersky هیچ‌گونه اطلاعات و یا زمینه‌چینی برای این حمله تدارک ندیده، پس باید این امر را اتهام بی‌پایه و اساس دیگری دانست. این شرکت هیچ‌گونه همکاری با دولتی، از جمله دولت روسیه نداشته است و هرگز با افرادی که قصد حمله و سرقت اطلاعات را داشته باشند، همکاری نکرده و نخواهد کرد.»

رخنه امنیتی مربوط به سال 2015، شاید یکی از دلایل صدور فرمان عدم استفاده از نرم‌افزارهای Kaspersky بر روی تمامی سامانه‌های دولتی بود، که ماه پیش ابلاغ شد.

اطلاعات سرقت شده شامل چگونگی نفوذ NSA به دیگر سازمان‌ها، کدهای استفاده شده برای این منظور و زمان محافظت کردن از شبکه‌های خانگی می‌شود. این گزارش، سرقت مورد نظر را یکی از بزرگ‌ترین رخنه‌های اطلاعاتی چند وقت اخیر دانسته است. دولت روسیه و NSA از هرگونه اظهار نظری مبنی بر تایید یا رد این ادعا خودداری کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج