۶۱۱۸۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

افتتاحیه ۳۱ میلیون دلاری در گیشه امریکا

«بلید رانر ۲۰۴۹» انتظارها را برآورده نکرد

دنباله فیلم علمی-تخیلی «بلید رانر» از جمعه گذشته (ششم اکتبر) در بیش از چهارهزار سالن سینما در سراسر امریکای شمالی افتتاح شد و بر خلاف پیش‌بینی‌های امیدبخش اولیه در سه روز نخست اکرانش فقط ۳۱.۵ میلیون دلار فروش کرد.

آی سینما: دنباله فیلم علمی-تخیلی «بلید رانر» از جمعه گذشته (ششم اکتبر) در بیش از چهارهزار سالن سینما در سراسر امریکای شمالی افتتاح شد و بر خلاف پیش‌بینی‌های امیدبخش اولیه در سه روز نخست اکرانش فقط ۳۱.۵ میلیون دلار فروش کرد. این در حالی است که تحلیلگران گیشه احتمال داده بودند ساخته جدید دنی ویلنوو بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون دلار بفروشد. دنباله فیلم ۱۹۸۲ ریدلی اسکات همزمان در ۶۳ بازار بین‌المللی روی پرده رفت و با ۵۰.۲ میلیون دلار بهترین افتتاحیه رکورد گیشه آخر هفته دنیا را به خود اختصاص داد.
«بلید رانر 2049» انتظارها را برآورده نکرد

افتتاحیه ناامیدکننده «بلید رانر ۲۰۴۹» یکی از شگفتی‌های کم‌سابقه گیشه در سال‌های اخیر شمرده می‌شود. همان‌طور که قبلا هم اشاره شد مدت زمان طولانی «بلید رانر ۲» (۱۶۳ دقیقه) یکی از عواملی است که به فروش این فیلم علمی-تخیلی ضربه زده، چرا که منجر به کاهش تعداد سانس‌های نمایش فیلم شده است. علاوه بر این، سینماروهای جوان‌تر تمایل کم‌تری به تماشای اولین دنباله این فیلم کالت کلاسیک نشان داده‌اند.

این فیلم با بازی رایان گاسلینگ و هریسون فورد هنوز در چین اکران نشده است و از دهم نوامبر در سینماهای این کشور به عنوان دومین بازار قدرتمند سینمای جهان روی پرده می‌رود.

در میان اکران‌های جدید، درام عاشقانه ماجراجویانه «کوه میان ما» (The Mountain between Us) با بازی ادریس البا و کیت وینسلت هم در بیش از سه هزار سالن سینما روی پرده رفت و با ۱۰.۱ میلیون دلار فروش افتتاحیه رتبه دوم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. این فیلم که بر اساس رمان چارلز مارتین ساخته شده است، ماجرای یک جراح و یک روزنامه‌نگار را روایت می‌کند که گرفتار حادثه سقوط هواپیما می‌شوند. میانگین آرای مثبت منتقدان به این فیلم در سایت تخصصی «راتن تومیتوز» به ۴۶ درصد می‌رسد.

همچنین، فیلم انیمیشن «پونی کوچولوی من» (My Little Pony) در بیش از ۲۵۰۰ سالن سینما روی پرده رفت و با ۸.۸ میلیون دلار فروش افتتاحیه در رتبه چهارم جدول پرفروش‌ها هفته قرار گرفت. این انیمیشن سینمایی بر اساس اسباب‌بازی‌های کمپانی هازبرو و کارتون تلویزیونی اسب‌های تک شاخ ساخته شده است.

فیلم ترسناک «آن» هم همچنان در بیش از سه هزار سالن سینما روی پرده است و با کسب ۹.۶ میلیون دلار درآمد سومین فیلم پرفروش گیشه آخر هفته شد. بعد از پنج هفته اکران، فروش داخلی این اقتباس سینمایی به ۳۰۵ میلیون دلار رسیده و با ۲۹۸.۸ میلیون دلار فروش خارجی، مجموعا بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در سینماهای دنیا فروش کرده است.

فیلم جدید «کینگزمن» به نام «محفل طلایی» در رقابتی نزدیک با «ساخت امریکا» محصول جدید استودیوی یونیورسال که دومین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذارد، موفق شد با ۸.۱ میلیون دلار فروش آخر هفته رتبه پنجم جدول پرفروش‌ها را از آن خود کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج