۶۱۱۹۰۰
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

لادا وستا، جانشین احتمالی تندر ۹۰ در ایران

در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی را به خودرو لادا وستا (Lada Vesta)،‌ به عنوان جانشین احتمالی خودرو تندر ۹۰ در بازار کشورمان بیاندازیم.

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی را به خودرو لادا وستا (Lada Vesta)،‌ به عنوان جانشین احتمالی خودرو تندر ۹۰ در بازار کشورمان بیاندازیم؛ محصولی که ساخت شرکت Avto Vaz است و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ در کشور روسیه معرفی شد. حال در این مطلب قصد داریم نگاه نزدیک‌تری را به این اتومبیل بی‌اندازیم و بیشتر با جزئیات آن آشنا شویم.
لادا وستا، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران

همانطور که گفته شد، کمپانی Avto Vaz برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ از لادا وستا پرده برداری کرد و یک سال بعد نیز این خودرو به تولید انبوه رسید. طراحی این خودرو کامپکت بر عهده‌ی یک طراح مشهور بریتانیایی به نام استیو متین (Steve Mattin) بوده است که از دیگر محصولات طراحی شده به دست او نیز می‌توان به مرسدس بنز ML کلاس، مرسدس بنز GL کلاس و همچنین نسل پیشین خودرو ولو ایکس سی ۶۰ اشاره کرد.

لادا وستا، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب شامل ۴۴۱۰، ۱۷۶۵ و ۱۴۹۵ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز معادل ۲۶۳۵ میلی‌متر است. وزن خالص خودرو چیزی بین ۱۲۳۰ الی ۱۲۷۰ کیلوگرم است، صندوق بار آن ۴۵۰ لیتر را در خود جای می‌دهد و مخزن باک آن نیز چیزی در حدود ۵۵ لیتر است. گفته می‌شود مصرف سوخت ترکیبی لادا وستا چیزی بین ۶.۶ الی ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. همچنین، پیشرانه‌های این سدان روسی نیز از استاندارد نوع یورو ۶ پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات فنی لادا وستا

لادا وستا مبتنی بر پلتفرم B/C لادا به تولید می‌رسد که توسط شرکت Avto Vaz و گروه مشترک خودرویی رنو-نیسان توسعه پیدا کرده است. در همین راستا، کمپانی سازنده موفق شده سه نسخه مختلف از لادا وستا را شامل یک خودرو سدان، استیشن و همچنین استیشن کراس به تولید برساند. به طور معمول این اتومبیل با دو پیشرانه مختلف به فروش می‌رسد.

لادا وستا، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران

یک مدل به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر مجهز است که قادر به تولید ۱۲۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵۴ نیوتن‌متر است. مدل ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر آن نیز موجود است که قادر به تولید ۱۰۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن‌متر است. لازم به ذکر است در آینده یک مدل دوگانه نیز همراه با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری قرار است از این محصول عرضه شود. از نظر سیستم انتقال قدرت نیز وستا همراه با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۵ سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسد.

تجهیزات لادا وستا

این اتومبیل که قرار است به زودی وارد بازار کشورمان شود، از امکانات و تجهیزات زیادی برخوردار است و موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه ARCAP کشور روسیه شده است.

لادا وستا، جانشین احتمالی تندر 90 در ایران

نسخه‌های فول این خودرو به ۴ کیسه هوا (جلو و جانبی)، ترمز ABS، ترمز کمکی BA، ترمز EBD و سامانه‌های ESC،‌ TCS، HSA و ERA-GLONASS مجهز هستند. علاوه بر این کروز کنترل با دکمه‌های روی فرمانی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز به مسیریاب، بلوتوث، درگاه USB و AUX، دوربین دید پشت، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان چند کاره، قفل مرکزی، کامپیوتر سفری و همچنین رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی نیز در این خودرو به کار رفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با هواپیماهای روسی کم مردم مردند حالا ماشینهاشون امر شده ! بیایند ایران......نثف خاک ایران را اشغال کرده هنوز داریم تعظیم.میکنیم براشون

    • بدون نام

      چرا برا تابوت کش یعنی همون پراید جایگزین نمی زارین؟

    • بدون نام

      زشته بدرد نمیخوره

    • بدون نام

      عوض بشه گیرون تر میشه خداییش پراید بیست وخورده ای میلیون کی میتونه بخره اشغال ماشین رو

    • بدون نام

      صنعت خودرو سازی روسیه خیلی ضعیفه وبازار نداره ولی طمع کرده اند تولیدات بنجلشون رو با همکاری عوامل داخلی به ما تحمیل کنند.

    • بدون نام

      یه ماشین درس و حسابی مونتاژ میکنین میخواین اونم حذفش کنین

    • بدون نام

      تو خود روسیه کسی لادا نمی خره

    • ساسان

      جایگزین پیکان خدا بیامرز شد ال90 با قیمت 40 میلیونی ، حالا جایگزین این ال90 احتمالا با همین فرمون 4 میلیارد قیمتشه .
      ضمنا این همه کوفتید بر در تولید و همچنان دارید وارد میکنید و درصدش و میزنید به جیب اما تا کی ؟؟ تا کی مهندسان ما بروند آمریکا و آلمان و ... خودمان ماشین چینی و روسی و ... وارد کنیم ؟ ظاهرا هم دوستان راضی هستند به همین درصد گرفتن و حوصله خرج کردن ندارند چون نمیصرفد و حوصله میخواهد و ضمنا کلا بودجه نداریم واس این جور چیزا ،همینجوری . دور هم خوشیم کلا .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج