جاباما
۶۱۲۴۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«ناصرخسرو» دیگر ناصرخسرو نیست!

مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: فروش، عرضه و تبلیغ دارو به صورت اینترنتی غیرقانونی و غیرمجاز بوده و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: فروش، عرضه و تبلیغ دارو به صورت اینترنتی غیرقانونی و غیرمجاز بوده و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود.

دکتر شهریار اسلامی تبار گفت: "ناصر خسرو" زمانی مرکز فروش داروهای کمیاب و قاچاق بود، اما اکنون این اتفاق از طریق سایت‌های اینترنتی صورت می‌گیرد و با اینکه فروش دارو از طریق اینترنت غیرقانونی و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود، اما بیشتر داروهای قاچاق از طریق این سایت‌ها عرضه و در محل به مشتری تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: فروش، عرضه و تبلیغ دارو به صورت اینترنتی غیرقانونی و غیرمجاز بوده و به نوعی قاچاق محسوب می‌شود هم اکنون بازار ناصرخسرو مانند چند سال گذشته نیست، بلکه سایت‌های مختلف دارویاب و...ایجاد شده‌اند که داروها را از مسیر نادرست تهیه و به مصرف کننده می‌رسانند.

اسلامی تبار اظهار داشت: موارد تخلف از طریق معاونت قضائی دادستانی کل کشور و همکاری پلیس فتا پیگیری می‌شود. برای برخورد با قاچاق، طرح هایی در سازمان اجرا شده که بخش‌های بازرسی و حقوقی آنها را بررسی و با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق پیگیری می‌کنند.

مدیر کل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو بیان داشت: حدود ۱۱۰۰۰ داروخانه در کشور داریم که بر اساس طرح تحول سلامت، برنامه‌های مشخص روزانه بازرسی از مراکز عرضه انجام می‌شود و سالانه میانگین حدود ۳ بار داروخانه‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسلامی تبار ادامه داد: تعداد بازرسی‌های ظن به قاچاق حدود ۱۰ درصد مجموع بازرسی‌هاست و میزان قاچاق در حوزه دارو حدود ۵ درصد کل بازار دارو است.

وی گفت: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ میانگین سالیانه حدود ۱۰درصد واردات دارو در راستای اقتصاد مقاومتی، کاهش واردات دارو را به کشور داریم و همزمان برنامه‌ای طراحی شده تا حدود ۱۰درصد قاچاق ورودی نیز کاهش یابد. در حمایت از طب سنتی و تجویز داروهای گیاهی، تبلیغ اینترنتی مجاز است ولی فروش از طریق داروخانه‌های مجوزدار صورت می‌گیرد.

اسلامی تبار در پایان گفت: مطابق تبصره ۳ ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی سال ۱۳۳۴ مکمل‌های تغدیه‌ای که در درمان به کار روند، دارو محسوب می‌شوند و بیشتر مشکلات تبلیغ غیرمجاز و قاچاق دارو در این گروه است، ولی به دلیل تأثیرگذاری برخی اقلام دارویی خاص، قاچاق دارو مهم‌تر، پیچیده‌تر و ردیابی سازمان یافته آن در اولویت قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است تبلیغات دارو صرفا در نشریات و پایگاه‌های اینترنتی علمی - تخصصی و پزشکی مختص جامعه پزشکی منعی ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج