۶۱۲۷۸۶
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

چگونه خودمان را معرفی کنیم تا تاثیرگذار باشیم؟

تصور کنید که در مقابل شخص یا مخاطبینی هستید که می‌خواهید با ایده خودتان آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید. شما می‌دانید که آن‌‌ها ایده شما را دوست خواهند داشت، اما آنقدر ذهنتان درگیر است و دغدغه دارید که ممکن است مهم‌ترین قسمت یعنی معرفی خودتان را به کلی نادیده بگیرد.

وب سایت شبکه: تصور کنید که در مقابل شخص یا مخاطبینی هستید که می‌خواهید با ایده خودتان آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید. شما می‌دانید که آن‌‌ها ایده شما را دوست خواهند داشت، اما آنقدر ذهنتان درگیر است و دغدغه دارید که ممکن است مهم‌ترین قسمت یعنی معرفی خودتان را به کلی نادیده بگیرد.

نکته مهم در مورد "معرفی خودتان "در دنیای کسب و کار این است که به سرعت در میان افرادی که با آنان در ارتباط هستید، اعتبار به دست بیاورید. متاسفانه اکثر آدم‌ها اغلب در مورد معرفی خودشان سمبل‌کاری می‌کنند و همین باعث می‌شود مخاطبین آن‌ها در بهترین حالت در مورد آنچه می‌گویند بی اشتیاق شوند و در بدترین حالت از دست آنان دلخور و عصبانی.
چگونه خودمان را معرفی کنیم تا تاثیرگذار باشیم؟

چه عواملی در یک معرفی خوب نقش دارند؟ بستگی به وسیله و مخاطبین شما دارد، اما اگر معرفی را به خوبی انجام دهید مخاطبین در مورد آنچه که قرار است از شما بشنوند مشتاق‌تر خواهند شد. حالا ببنیم بهترین راه معرفی خودتان چگونه است.

۱- در ایمیل

اگر می‌خوهید کسی که تا به حال شما را ملاقات نکرده برای خواندن ایمیل شما وقت بگذارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به گونه‌ایی او را تحت تاثیر قرار دهید که بفهمند چرا باید از میان آن همه ایمیل، ایمیل شما را بخواند. هر روز ممکن است ایمیل‌های زیادی را از سوی افراد ناشناس دریافت کنیم و حتی هیچکدام از آن‌ها را باز نکنیم. اگر با آن فرد ملاقات (هر چند کوتاه) داشته‌اید، استفاده از جمله‌ای مانند " دیدار با شما بسیار عالی بود" در خط موضوع یا subject line می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
اگر هم تا کنون با او ملاقات نداشته‌اید سعی کنید یک آشنایی متقابل پیدا کنید، اجازه آن‌ها را دریافت کنید و با این خط موضوع " دوست/ مشتری ما ( نام خود را بنویسید) فکر می‌کنم باید با هم صحبتی داشته باشیم" ایمیل خود را ارسال نمایید. این کار باعث برقراری یک ارتباط سریع می‌گردد.

2- از طریق تلفن

معرفی از طریق تلفن می‌تواند اضطراب‌آور باشد، به خصوص اگر با فردی تماس می‌گیرید که هرگز او را ندیده‌اید. شما می‌توانید کار کنید که بسیار طبیعی به نظر برسید. بلند شوید، وقتی روی پاهایتان می‌ایستید احساس قدرت بیشتری می‌کنید- و لبخند بزنید این کار موجب می‌شود تا صدهای شما گرمتر به گوش برسد. گرم کردن صدا می‌تواند خوب باشد بخصوص اگر آن روز خیلی صحبت نکرده‌اید.
حالا همانطور که در مورد معرفی در ایمیل عنوان کردیم عمل کنید، خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا مهم هستید و کجا او را ملاقات کرده‌اید. ابتدا از طرف مقابل خود بپرسید چقدر زمان برای صحبت با شما دارد و همان خط زمانی را حفظ کنید.

3- در یک مصاحبه شغلی

معرفی حضوری ممکن است بسیار اضطراب‌آورتر از معرفی‌های مجازی باشد و این موضوع را می‌توان به خوبی در مصاحبه‌های شغلی حس کرد. در مصاحبه‌های شغلی، کارفرما به واسطه مطالعه رزومه و حضور شما در شبکه‌های اجتماعی احتمالاً چیزهای زیادی در مورد شما می‌داند. آنچه که کارفرمایان در این مصاحبه‌های شغلی به دنبالش هستند این است که آیا شما می‌توانید ارتباط دوستانه‌ای را با کارمندان دیگر در محل کار برقرار کنید یا نالایق و بدقلق هستید؟
اولین تاثیرگذاری می‌تواند بسیار ساده باشد: بخندید، اسمتان را بگویید، و دست بدهید. محکم دست دادن و یک لبخند گرم می‌تواند بهترین تاثیر را در اولین ملاقات داشته باشد.

۴- در یک جلسه شرکت
چگونه خودمان را معرفی کنیم تا تاثیرگذار باشیم؟

اما اگر شغل دارید و وظیفه شماست که در مقابل یک گروه بزرگی از کارمندان سخنرانی داشته باشید، چه؟ بسته به اندازه این شرکت، ممکن است عده‌ای شما را بشناسند و عده دیگر خیر. در چنین شرایطی بهتر است با همه یکسان رفتار کنید و فرض را بر این بگذارید که کسی شما را نمی‌شناسد.
برخلاف مواردی که در بالا عنوان شد، وقتی افراد زیادی مخاطب شما هستند، می‌توانید روی کمک دیگران هم حساب کنید و از آن‌ها بخواهید شما را معرفی کنند.اگر کسی شما را معرفی کرد و نوبت به صحبت کردن شما رسید، توجه داشته باشید که متواضعانه در مورد خودتان سخن بگویید.

5- در یک رویداد شبکه

رویداد شبکه معمولاً نشست‌های محدودتر را شامل می‌شود که در آن گفت وگوها حول یک موضوع مشخص و محدود صورت می‌گیرد. یعنی می‌خواهید روی افراد مهمی تاثیر بگذارید. وقتی افراد تا این اندازه مهم هستند یعنی همیشه گروهی در اطراف آن‌ها وجود دارند. در چنین مواقعی خود را به زور وارد گفتگوها نکنید و کارت ویزیت خود را به افراد نشان ندهید. با اطمینان به سمت آن‌ها قدم بردارید و سعی کنید توجه آنان را جلب کنید.
احتمال بسیار زیادی وجود دارد که آنان با شما ارتباط چشمی برقرار کنند و از شما بخواهند به جمع آنان بپیوندید. در چنین مواقعی از شما خواسته می‌شود خودتان را معرفی کنید، سعی کنید پاسخ عالی برای این سوال داشته باشید و فقط به عنوان شغلی خود نپردازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج