جاباما
۶۱۲۸۸۸
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

داروهای ضد انگل اثرات ضد سرطانی دارند

محققان دانشگاه اوزاکای ژاپن هدف ژنی جدید به نام KPNB۱ را برای درمان سرطان اپی تلیالی تخمدان (EOC) شناسایی کرده اند.

خبرگزاری مهر - میترا سعیدی کیا: محققان دانشگاه اوزاکای ژاپن هدف ژنی جدید به نام KPNB۱ را برای درمان سرطان اپی تلیالی تخمدان (EOC) شناسایی کرده اند.
داروهای ضد انگل اثرات ضد سرطانی دارند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، محققان نشان داده اند که داروی «ivermectin» یک اثر ضد توموری را روی سلول های سرطان اپی تلیالی تخمدان اعمال می کنند که از طریق برهمکنش با ژن KPNB۱ است.

از آن جایی که« ivermectin »پیش از این برای درمان عفونت های انگلی در بیماران مورد تصویب قرار گرفته است، در صورتی که موثر بودن آن به عنوان یک رژیم ضد سرطانی مورد تایید قرار گیرد، هزینه کمتری برای طی کردن مراحل بالینی در پی خواهد داشت.

در این مطالعه کوداما و همکارانش نشان دادند که« KPNB۱ »ویژگی های یک انکوژن را دارا است و افزایش بیان آن به طور ویژه ای منجر به تسریع تکثیر و بقای سلول های سرطان اپی تلیالی تخمدان می شود و مهار آن می تواند آپوپتوز را القا کند.

فعال شدن و مهار شدن« KPNB۱ »اثر مستقیمی روی بیان فاکتورهای آپوپتوزی دارد. بدین ترتیب« KPNB۱ »می تواند هدفی برای درمان سرطان اپی تلیالی تخمدان باشد. از آن جایی که استفاده از داروهایی که پیش از این مورد تایید FDA قرار گرفته اند می تواند هزینه و زمان را برای طراحی داروهای جدید به یک سوم کاهش دهد، محققین درصدد برآمدند که از داروهای تصویب شده برای تست روی سرطان اپی تلیالی تخمدان استفاده کنند و مشاهده کردند که داروی« ivermectin »به عنوان یک داروی ضد انگلی می تواند با ژن« KPNB۱»برهمکنش کند و این سرطان را هدف قرار دهد.

این مطالعه نشان داد که« ivermectin »اثرات پیش آپوپتوزی روی سلول های سرطان اپی تلیالی تخمدان دارد و می توان با ترکیب آن با پاکلی تاکسل اثرات آن را تقویت کرد. از آن جایی که سرطان اپی تلیالی تخمدان، یک سرطان هتروژن یا ناهمگون است، بهترین رژیم درمانی استفاده از ترکیب های دارویی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج