۶۱۳۳۴۳
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

جلوی اکران «خانه دختر» را بگیرید!

در ادامه نمایش فیلم‌های ضدخانواده در سینماهای کشور، فیلمی به لطف سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روی پرده رفت که برخلاف عنوانش، علیه زن و خانواده ایرانی است!

روزنامه کیهان نوشت: در ادامه نمایش فیلم‌های ضدخانواده در سینماهای کشور، فیلمی به لطف سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روی پرده رفت که برخلاف عنوانش، علیه زن و خانواده ایرانی است!

دو سال قبل فیلمی در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که اعطای مجوز ساخت به آن و پذیرفته شدنش در جشنواره، سؤال برانگیز شد. ازجمله شاخص‌هایی که کل محتوای فیلم را در بر گرفته، ضدخانواده بودن آن است.
جلوی اکران «خانه دختر» را بگیرید!
به طوری که در این فیلم، خانواده نهادی ناامن و محل آزار و اذیت فرزندان معرفی می‌شود. پدر در این فیلم هم شبیه به هیولایی به نمایش درآمده که حتی به بچه‌های خود نیز رحم نمی‌کند. ازدواج، دیگر محور تخریبی این فیلم است. دختری که قبلا در خانواده و از سوی پدرش آزار دیده بود، برای ازدواج و به خاطر سنت‌ها و باورهایی که حول این مقوله وجود دارد، به اوج بدبختی می‌رسد و راهی جز فرار و مرگ نمی‌یابد. تکمیل‌کننده این پازل، قشر متدین جامعه است که باز هم در این فیلم در قالب هیولاهایی منفور به نمایش درآمده است!

نکته قابل تأمل این است که کارگردان این فیلم، یکی از پرکارترین کارگردان‌های تلویزیون در زمینه تولید سریال‌های خانوادگی است. اما این فیلمساز از خودش دو چهره متفاوت نشان داده است. در تلویزیون برای جلب توجه مدیران صداوسیما و چنگ انداختن به بودجه، خود را دلسوز خانواده و پی گیر آسیب‌های خانودگی نشان می‌دهد و در سینما برای فتح گیشه و جذب مخاطب به هر ترفندی دست می‌زند و در فیلم آخرش به طور مستقیم، نهاد خانواده را هدف گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقیقت جامعه است و حقیقت هم همیشه تلخه.
      پاک کردن صورت مسئله هم راه حل مشکل نیست .

    • بدون نام

      بابا چرا دارید چرت و پرت میگید مگه غیر از اینه تمام بدبختی جامعه سست بودن پایه های خانواده اس واقعا این کیهان نمیبینه چه خبره یا طبق عادت میخواد خودشو بزنه به اون راه و سرش رو بکنه زیر برف و بگه تو مملکت همه چی گل و بلبل هست درسته تو همه کشور ها قتل و جنایت هست ولی من فکر نمیکنم این همه فتل خانوادگی که تو کشور ماست هیچ جای دنیا باشه
      کیهان و کسایی که تریپ وطن پرستی گرفتین سعی کنید بفهمید که فیلم شعر داستان باید بازتاب مشکلات جامعه باشه چرا فکر می کنید با قایم کردن این مشکلات همه چی درست میشه
      به کیهان پیشنهاد می کنم به جای فیلم نگاه کردن قسمتی رو برای حوادث بذاره شاید این طوری متوجه بشه تو کشور و جامعه در عالم واقعیت و خارج از رویا ها چه خبره

    • بدون نام

      اگر درست بگم در مورد تجاوز پدر به دختر خودش هست. توی جامعۀ ما مگر چند صدم درصد ممکنه چنین چیزی رخ بده؟ سیاه نمایی بسه به نظر من. هنوز استحکام خانواده در این کشور از خیلی جاها بالاتره.

    • بدون نام

      هر فیلم.. کتاب...موضوعی را که کیهان علیه اش چیزی بنویسه محبوب میشه

    • بدون نام

      همانطور که نشان دادن اعدام در منظر عام می تواند %D

    • بدون نام

      همانطور که نشان دادن اعدام در منظر عام می تواند مضر باشد، نمایش رسمی و رنگ و لعاب بر عملکرد بد و ضد اخلاقی به عنوان ستاره در سینما بد امورزی دارد. اگر لازم به گفتن است باید به صورت فیلمها مستند که دائم یک مفسر و روان شناس مابین فیلم ان را نفد می کند و بیننده را به عوارض بد ان اگاهی می دهد می توان موثر باشد. نه انکه چند ستاره به صورت فیل%D

    • آرش

      کیهان باز جنجال افرینی نکن.کیهان تو نماینده قشر مردم مختلف جامعه نیستی.بعضی مشکلات تو خانواده ها هست .تابو شده معضل شده از بس لاپوشانی شده.تو حتی نماینده صنف خودتم نیستی.کلا هیچی نیستی جز یه روزنامه منفی پرداز و تفرقه انداژ

    • بدون نام

      باید جلوی انتشار روزنامه کیهان رو بگیرن!!
      آخه مگه یه روزنامه چقدر میتونه منفور باشه؟!

    • بدون نام

      واقعا با اون دوستی که میگه مگه چنددرصد اتفاق میافته موافقم...قبیحه موضوعش

    • مرتضی

      میشه بگن درچه موردی فیلم ساخته بشه که خوب باشه!؟فکرکنم کلانمیخوان فیلمی ساخته بشه!خسته کردن مردم!

    • ناقد

      به نظر من در آغاز پخش فیلمهای این چنینی و نیز مانند «فروشنده» یک جمله بنویسند که این فیلم نشاندهندۀ وضعیت نُرم یا معمول در ایران نیست بلکه به عنوان موضوعی هر چند نادر مورد بررسی قرار گرفته است. با اون دوستی هم که تحلیل روانشناس و جامعه شناس را بلافاصله بعد از پخش فیلم درخواست کرده بود موافقم.

    • بدون نام

      من به یقین رسیدم که هر چی کیهان می نویسه ازروی حب و بغض است واثری ازعقلانیت وتفکر دراون دیده نمیشه.رو همین اصل نظرات کیهان برای من ارزش ندارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج