۶۱۴۱۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نسل فردا معادلات را بر هم زد

روزی که چند تن از اهالی ورزش در مراسمی بدون تشریفات تیم‌ملی نوجوانان را به اردوی اسپانیا بدرقه کردند، در خوش‌بینانه‌ترین تصوراتشان انتظار چنین شگفتی‌سازی را از نوجوانان بی‌ادعا نداشتند.

شهروند: روزی که چند تن از اهالی ورزش در مراسمی بدون تشریفات تیم‌ملی نوجوانان را به اردوی اسپانیا بدرقه کردند، در خوش‌بینانه‌ترین تصوراتشان انتظار چنین شگفتی‌سازی را از نوجوانان بی‌ادعا نداشتند. نوجوانانی که بدون ادعا و جو رسانه‌ای رقیبان قدرتمند خود را یکی بعد از دیگری از پیش‌رو برداشتند و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند.
نخستین صعود با علی دوستی مهر
تیم نوجوانان ایران در ‌سال ٢٠١٣ با هدایت علی دوستی مهر برای نخستین‌بار از مرحله گروهی جام‌جهانی صعود کرد و در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست مقابل نیجریه از دور رقابت‌ها کنار رفت. آن دوره تیم‌ملی با آرژانتین، کانادا و استرالیا همگروه شد و با کسب یک برد و ٢ تساوی به مرحله حذفی صعود کرد. این‌بار اما یوزبچه‌های ایرانی عملکردی فراتر از انتظار داشتند و با صعودی مقتدرانه به مرحله بعد راه یافتند.
آماده تاریخ‌سازی
شاگردان عباس چمنیان پیش از آغاز جام‌جهانی آخرین اردوی خود را در اسپانیا برگزار کردند. نوجوانان ایرانی در دیدارهای دوستانه در این اردو فرانسه و مکزیک را شکست دادند و با روحیه‌ای بالا به هند رفتند. نتایج خوب تیم‌ملی در بازی‌های دوستانه نشان داد این تیم آماده تاریخ‌سازی است اما گروه دشواری که در آن قرار گرفته بود، کار را سخت می‌کرد. ایران با گینه، کاستاریکا و آلمان همگروه شده بود که همه این تیم‌ها سابقه رفتن روی سکو در جام‌جهانی‌های گذشته را داشتند. با وجود این، تیم‌ملی ایران از نخستین بازی خود، داعیه صدرنشینی داشت و با پیروزی پرگل مقابل گینه توانست بالاتر از آلمان قرار بگیرد و صدرنشین شود. یوزهای ایرانی بعد از این بازی به فکر شگفتی‌سازی مقابل ژرمن‌ها بودند و توانستند دنیا را متوجه خود کنند.
فغان ژرمن‌ها از دست آریایی‌ها
بدبین‌ترین هواداران تیم‌ملی آلمان فکرش را هم نمی‌کردند که مقابل ایران شکستی تلخ را تجربه کنند. درخشش کاپیتان یونس دلفی در پیروزی تیم‌ملی ایران نقش زیادی داشت. پیروزی ٤ بر صفر تیم‌ملی ایران مقابل آلمان و بسته نگه داشتن دروازه این تیم باعث شد بسیاری از رسانه‌های دنیا از خلق شگفتی تیم‌ملی ایران در دیدار با ژرمن‌ها بنویسند. یوزبچه‌های ایرانی با پیروزی خیره‌کننده مقابل ژرمن‌ها توانستند برای یک‌روز تیتر یک روزنامه‌های ورزشی آلمان شوند و دنیا را از این شگفتی بزرگ به وجد بیاورند. بعد از این بازی مهم صعود تیم‌ملی به مرحله بعد قطعی شد اما نوجوانان ایران یک بازی دیگر مقابل کاستاریکا داشتند. اگرچه کاستاریکا قبل از این بازی هم حذف شده به حساب می‌آمد، اما بازیکنان ایران چیزی جز برد نمی‌خواستند. آنها در این دیدار هم توانستند با ٣ گل حریف خود را درهم بکوبند و با آماری فوق‌العاده به مرحله بعد صعود کنند. ایران در پایان مسابقات گروهی با ٩ امتیاز، ١٠ گل زده و یک گل خورده قاطعانه به مرحله بعد صعود کرد.
صعود کافی نیست
صعود از مرحله گروهی در جام‌جهانی نوجوانان، اتفاق جدیدی نیست. این تیم در ‌سال ٢٠١٣ هم توانست از گروه خود صعود کند، اما امسال صعود برای نوجوانان شگفتی‌ساز ایران کافی نیست. آنها به دنبال رسیدن به مراحل بالاتر و تکمیل هنرنمایی خود هستند به شرطی که همین روند را ادامه دهند و اسیر غرور نشوند. قطعا بعد از صعود تیم‌ملی به مرحله یک‌هشتم نهایی، عباس چمنیان وظیفه خطیری برعهده دارد. او باید غرور را از بازیکنانش دور کند و آنها را با جاه‌طلبی به فکر صعود به مراحل نهایی بیندازد.
کاپیتان باارزش
یونس دلفی اگرچه فقط در بازی با آلمان در گلزنی موفق بود، اما در بقیه دیدارها هم نقشی پررنگ در پیروزی‌های ایران داشت. عملکرد دلفی به‌قدری خیره‌کننده بود که حتی رسانه‌های خارجی هم از این بازیکن تمجید کردند و کاربران اینترنتی از عملکرد این ستاره ایرانی شگفت‌زده شدند و او را بزرگترین شگفتی این مسابقات لقب دادند. موثر بودن نقش دلفی در زمین آن‌قدر برای تیم‌ملی و بازیکنان اهمیت دارد که وقتی او با دریافت کارت زرد در بازی با کاستاریکا از حضور در مرحله بعد محروم شد، همبازیان او از این اتفاق ابراز ناراحتی کردند و به دلفی روحیه دادند. او در بازی‌های اخیر اگر هم در گلزنی ناموفق بوده اما موقعیت‌های زیادی برای همبازیان خود درست کرده است. او همین حالا هم احتمالا مورد توجه باشگاه‌هایی است که روی جام‌جهانی‌های سنین پایه برای انتخاب بازیکن آینده‌شان حساب می‌کنند. درواقع صعود مقتدرانه تیم‌ملی می‌تواند برای دلفی و بقیه ستاره‌های ایران، شانس بالا رفتن از پله‌های پیشرفت را بیش از پیش کند.
حریف ایران کیست؟

تیم ایران توانست صعودی مقتدرانه به مرحله بعدی جام‌جهانی داشته باشد. بعد از دیدار سوم در مرحله گروهی، اهالی فوتبال به دنبال مشخص شدن حریف ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی بودند. طبق قوانین در نظر گرفته شده برای این مسابقات تیم‌های سوم ٦ گروه با هم دیدار می‌کنند و ٤ تیم به دیدار تیم‌های اول و دوم می‌روند. از بین این ٤ تیم، تیمی که کمترین امتیاز را داشته باشد حریف تیم‌ملی ایران می‌شود. درواقع حریف بعدی تیم‌ملی احتمالا یکی از تیم‌های آمریکا، نیوزیلند و مکزیک خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج