جاباما
۶۱۴۴۱۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار در مورد کلاهبرداری در پرواز های اربعین

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: زائران مراسم اربعین حسینی برای خرید بلیت به دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند و از خرید بلیط از سایت ها خودداری کنند.

خبرگزاری میزان: رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: زائران مراسم اربعین حسینی برای خرید بلیت به دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند و از خرید بلیط از سایت ها خودداری کنند.

سرگرد مهدی شکیب با اشاره به اینکه اصالت سایت‌های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم است، اظهار کرد: برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین شگرد‌های مجرمانه‌ای است که در ایام اربعین و سایر مناسبت‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم‌دقتی و سهل‌انگاری هموطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌هایی جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند و در نهایت از حساب‌های بانکی کاربران برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: زائران اباعبدالله الحسین (ع) هنگام پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، نکات امنیتی را رعایت کرده و حتی‌الامکان از مکان‌های عمومی مانند کافی نت ها برای ثبت‌نام و پرداخت اینترنتی هزینه‌ها استفاده نکنند.

سرگرد شکیب با بیان اینکه برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود، به‌منظور کلاههبرداری از افراد است، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب این‌گونه تبلیغات در فضای مجازی را نخورند و از ثبت نام در این سایت‌ها خودداری کنند.

وی افزود: مجرمان با طراحی سایت‌هایی شبیه به سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی دارند اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌بانکی افراد می‌کنند؛ بنابراین کاربران در هنگام خرید به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به‌جای جستجو در موتور‌های جستجو مثل گوگل یا یاهو و... بهتر است خود اسم سایت را در نوار آدرس صفحه اینترنتی وارد کرده و از سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیک دارند خرید کنند.

به گفته شکیب سازمان هواپیمایی هرگونه فروش بلیت الکترونیکی و اینترنتی به مقصد نجف برای ایام اربعین را ممنوع اعلام کرده است و ارائه و فروش بلیت در مسیر مذکور، در روز‌های ۱۳ تا ۲۲ آبان ماه سال جاری صرفا توسط شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها انجام شود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به منظور آگاهی بیشتر زائران اربعین و پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و ایجاد مشکل برای هموطنان، توصیه کرد: از اتصال به دستگاه‌های وای فای ناشناس در طول سفر خودداری نموده و در پایان استفاده از اینترنت به غیرفعال کردن وای فای تلفن همراه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از ذخیره اطلاعات مهم بانکی بر روی حافظه‌های تجهیزات هوشمند که در طول مسیر همراهتان است بپرهیزید و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج