۶۱۴۷۷
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

افتخارات جهانی دانشمند ۲۱ ساله ايرانی

دانشمند جوان ايراني قرار است سال۲۰۱۴ در مقر سازمان ملل به‌عنوان نماينده ايران سخنراني كند.

باشگاه خبرنگاران جوان: دانشمند جوان ايراني قرار است سال۲۰۱۴ در مقر سازمان ملل به‌عنوان نماينده ايران سخنراني كند.

سال ها قبل در خانواده‌اي تحصيلكرده و در مرزي‌ترين شهر استان آذربايجان‌غربي - ماكو - پسري متولد شد كه امروز يكي از افتخارات ارزشمند كشورمان محسوب مي‌شود.

سجاد يعقوبي، سومين فرزند يك خانواده ۷ نفره است كه از نوجواني به واسطه نبوغ و خلاقيت و هوش كم‌نظيرش قدم در عرصه اختراع و نوآوري گذاشت و حالا در آستانه ۲۱ سالگي با ثبت جهاني آخرين اختراعش افتخاري بزرگ براي كشور به ارمغان آورده است.

وي تاكنون ۱۹ اختراع را به نام خود ثبت كرده در مسابقات و المپيادهاي جهاني گوناگوني شركت كرده و هر بار نيز با مدالي افتخارآفرين به كشور بازگشته است.

افتخارات جهانی دانشمند 21 ساله ايرانی

اين مخترع جوان گفت: از كودكي علاقه بسياري به درس و تحصيل داشتم. از همان ابتدا نيز در كنار درس و مدرسه، زبان انگليسي را فراگرفتم و اکنون به طور كامل به اين زبان مسلط هستم.

همچنين به علت كمك پدرم و حمايت‌هاي وي و تشويق‌هاي مادرم در دوره‌هاي علمي، آموزشي زيادي شركت كرده و مداركي معتبر گرفتم. تاكنون در ۱۷ المپياد جهاني شركت کرده ام كه از جمله مسابقات جهاني مخترعان امريكا بود كه موفق به دريافت مدال طلا شدم. در مسابقات جهاني اختراعات ژنو سوئيس در بخش پزشكي مدال طلا گرفتم و در المپياد جهاني اختراعات ۲۰۱۰ آلمان نيز مقام نخست را كسب كردم.

وي درباره اختراعاتش گفت: تاكنون ۱۹ اختراع را به نام خود ثبت كرده‌ام، ازجمله آن‌ها كمربند رفع خستگي و كاهش استرس، دستگاه تقويت كننده و رفع خستگي چشم، روبات سمپاش نوين، هدبند ضد سردرد كه در مسابقات جهاني كره‌جنوبي مدال طلا را برايم به ارمغان آورد. همچنين ساخت روبات امدادگر كه در مسابقات جهاني ربوكاپ مدال نقره گرفت. چند اختراع ديگر هم دارم كه با هر كدام توانستم مقام‌هاي ارزشمندي براي خود و كشور به ارمغان بياورم.

سجاد كه هم اكنون دانشجوي سال دوم پزشكي در يكي از معتبرترين دانشگاه‌هاي استانبول تركيه است ، گفت: حدود ۲ سال قبل موفق شدم از دانشگاه «هانوفر» آلمان پذيرش بگيرم. به همين علت يك سال در كالجي واقع در استانبول زبان آلماني خواندم، اما در همين موقع دريافتم قرار است به زودي در استانبول يك بيمارستان روباتيك ساخته شود كه از سراسر دنيا به دنبال چهار نفر مي‌گردند تا به آن‌ها آموزش دهند و درباره اين طرح كار كنند، بنابراين بلافاصله اقدام كردم اما آن‌ها گفتند ما دانشجوي كارشناسي ارشد را مي‌پذيريم.

با اين حال وقتي متوجه شدند چه مقام‌هايي در دنيا كسب كرده‌ام و چه مدارك علمي معتبري دارم قرار شد شرایط پذيرش مرا در يك كميسيون ۵ نفره بررسي كنند. سرانجام نيز پاسخ آن‌ها مثبت بود و من به‌عنوان يكي از اعضاي اين گروه ۴ نفره پذيرفته شدم، در حال حاضر نيز با حمايت آن‌ها سرگرم تحصيل و آموزش هستم و به‌عنوان كمك جراح نيز فعاليت مي‌كنم.

وي درباره ثبت جهاني اختراعش نيز اظهار کرد: وقتي با رئيس دانشكده پزشكي دانشگاه استانبول از نزديك آشنا شدم وي پذيرفت كه مرا به‌عنوان دستيار در عمل‌هاي جراحي‌اش شركت دهد. حضور در اتاق عمل و مشاهده مشكل بزرگي كه جراحان مغز و اعصاب هنگام عكسبرداري از تومورهاي مغزي داشتند نخستين جرقه براي آخرين اختراعم را در ذهنم ايجاد كرد، چرا كه متوجه شدم پزشكان نمي‌توانند مكان دقيق تومور را در مغز مشخص كنند. بنابراين به فكر افتادم دستگاهي اختراع كنم كه محل دقيق تومور را رديابي كند.

بدين‌ترتيب پس از يك سال كار و با كمك پروفسور «كيليج» كه از مشهورترين جراحان مغز و اعصاب تركيه است اين دستگاه را اختراع كردم سپس با حمايت دانشگاه محل تحصيلم در استانبول كه هزينه ۱۵ هزاردلاري ثبت جهاني اين اختراع را تقبل كردند موفق شدم اختراعم را به‌نام كشور ايران در جهان ثبت كنم.

سجاد كه از بي‌توجهي و كم‌لطفي برخي مسئولان داخلي در مورد اختراعاتش گلايه داشت گفت: آخرين اختراعم در ايران يك دستگاه براي رفع خستگي چشم بود كه در دنيا نظير نداشت. هزينه توليد اين دستگاه۲ هزار تومان بود و من مي‌خواستم حدود ۱۰ هزار عدد از آن در كشور توليد كنم اما به هر سازمان، وزارتخانه، نهاد و ارگاني مراجعه كردم تا وام بگيرم هيچ‌كدام كمكم نكردند و با بي‌مهري آن‌ها روبه‌رو شدم. اما اکنون همين دستگاه را به كشور تركيه آوردم كه با استقبال زياد در حال توليد است.

سجاد در پايان گفت: با آنكه هم‌اكنون در كشوري ديگر در حال تحصيلم و با حمايت مالي آن‌ها اختراعم به ثبت جهاني رسيد، اما هميشه خودم را يك ايراني دانسته و مي‌دانم و همه اختراعاتم را به‌نام كشورم ايران ثبت مي‌كنم.

سجاد يعقوبي، دانشمند جوان ايراني قرار است سال۲۰۱۴ در مقر سازمان ملل به‌عنوان تنها نماينده ايران درباره مسائل سلامت جهاني سخنراني كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بعضی از مسئولان ایرانی به فکر جاه ومقام هستند تا کار برای کشور

    • نرگس

      خوشبحالت خیلی مردی با این همه بیتوجهی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی

    • رویا

      یاشاسین سجاد. از بی مهری ها نرنج ولی هرجا که موفق تر بودی و قدرتو دونستند و کمکت کردند برو انشالله که نبوغ شما همیشه به کمک انسانها بیاد

    • ldlel

      من جای اون باش فقط میرم خارج از کشور والاااااااااااااااااااااااااااااااااا
      بمونه ایران چیکار کنه

    • بدون نام

      آقای احمدی نژاد چشمتون روشن! اینهمه شعار کمک به پیشرفت علمی کشور نده! میدونی ترکیه ای ها حاضرند با چه پولی امثال این نوابغ رو خریداری کنند وتابعیت ترکیه رو بهش بدن؟!

    • بدون نام

      با این شدید موافقم

      بعضی از مسئولان ایرانی به فکر جاه ومقام هستند تا کار برای کشور

    • مهرداد

      خداوکیلی اینایی که سر کارند به عنوان مسئول، حیف کلمه مسئول که با وجود چنین آدمای ناشایستی "مسئول" رو با خودشون یدک میکشن!!

    • یه بدبخت

      وقتی اکثر مسئولین دیپلمه هستن یا فقط سیکل دارن ،دانشگاه علمی کاربردی و برا خودشون درست کردن که زودتر به ارشدشون برسن.استادم گفت اکثر مدیران شعبه های بانکی تهران تازه دارن سرکلاسش درس می خونن وای به حال دیگران....تو ایران مدرک هیچ معنایی نداره .

    • مریم فیروز

      با سلام
      اخیرا مطلبی در مورد آقای سجاد یعقوبی منتشر کرده اید که متاسفانه بدون تحقیق و بررسی بوده است

      چنانچه شما اسم آقای یعقوبی را در گوگل جستجو کنید جز در صفحاتی که خود این فرد یا اطرافیانشان ایجاد کرده اند در هیچ سایت معتبری نام ایشان را نخواهید یافت. متاسفانه هیچ کدام از عناوین آقای یعقوبی با عنوانی که خودشان ادعا کرده اند وجود خارجی ندارد (مانند Best Inventor in World 2010-2013 یا Gold Medal, World Invention and Science Olympiad and Competition 2010 - 2013)
      تنها فدراسیون بین المللی که برای اختراعات وجود دارد "International Federation of Inventors' Associations" است
      که با مراجعه به سایت این فدراسیون (http://www.invention-ifia.ch/IFIAworks.htm) می توانید به مسابقات سالهای مختلف دسترسی پیدا کرده و لیست برندگان را مشاهده کنید که اسم آقای یعقوبی در هیچ یک از سالهای اخیر نمی باشد. همچنین در مورد "مدال طلای بخش اختراعات پزشکی" در ژنو که در مصاحبه های مختلف بیان کرده اند و عکس مدال مورد ادعا را در صفحات فیسبوک خود گذاشته اند (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=599901796714705&set=pb.511596722211880.-2207520000.1380595948.&type=3&theater) اساسا چنین مسابقاتی در زمینه پزشکی وجود ندارد و این مسابقات در زمینه گاز و محیط زیست م باشد که باز با نگاهی به سایت مربوط به این مسابقات (http://www.comoti.ro/en/Premii-si-Medalii.htm) اسمی از آقای یعقوبی نخواهید یافت.
      و در مورد جدیدترین ادعای ایشان در مورد سخنرانی در نشست سالانه سازمان ملل (؟!!) در واشنگتن (مقر سازمان ملل در نیویورک است!) با نگاهی به تقویم نشست ها و برنامه های سازمان ملل (http://www.un.org/en/events) متوجه خواهید شد که اصولا نشستی در زمینه پزشکی در ماه اکتبر در سازمان ملل وجود ندارد که آقای یعقوبی سخنران این نشست باشند.
      و این روند در همه ادعاهای ایشان حتی در مورد درس خواندن در رشته پزشکی وجود دارد.

      به عنوان یک منبع خبری که مورد اعتماد جامعه است از شما انتظار می رود که قبل از چاپ هر خبری از صحت و سقم خبر اطمینان حاصل کنید و مسیر سودجویی برای چنین افراد متقلبی را فراهم نکنید.


      با تشکر
      مریم فیروز

      پی نوشت : صفحه فیسبوک آقای یعقوبی که متن شما لینک داده شده است
      https://www.facebook.com/pages/Sajjad-Yaghoubi/511596722211880?id=511596722211880&sk=info
      https://www.facebook.com/sajjad.yaghoubi.1?fref=ts

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج