۶۱۴۹۵۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

لبخند چینی به بازارهای جهانی سینما

در باکس آفیس بازارهای جهانی، سینمای چین این بار با فیلمی کمدی به صدر جدول فروش جهانی آمده است. سینمای چین که در ماه گذشته با فیلم «گرگ مبارز ۲» به کارگردانی ووجینگ در صدر باکس آفیس بین المللی حضور داشت، این هفته با کمدی «هرگز نگو بمیر» موفق شد قسمت جدید «بلید رانر» را در بازارهای جهانی پشت سر بگذارد و در راس باکس آفیس جای بگیرد.

روزنامه آسمان آبی: هر چند «بلید رانر ۲۰۴۹»، ادامه ای بر «بلید رانر» (۱۹۸۲) ریدلی اسکات، در هفته اول اکران خود با نقدهای مثبت منتقدان رو به رو شد، پیشتاز بازارهای جهانی فیلم کمدی «هرگز نگو بمیر» از سینمای چین بوده است. ۲۵ سال پیش، وقتی ئی تی بر فراز قرص کامل ماه سوار بر سبد دوچرخه به خانه شان باز می گشت، وقتی تعدادی از تماشاگران با چشمانی خیس داستان «ئی تی» را دنبال می کردند، نه فیلم درخشان «موجود» ساخته جان کارپنتر دیده و نه «بلید رانر»، ساخته ریدلی اسکات، توجهی درخور شد. با این حال هر دو فیلم وقتی از پرده پایین آمدند و روانه بازار ویدئویی شدند، نقل محفل خوره فیلم ها شده و به سرعت بر صدر نشستند.
لبخند چینی به بازارهای جهانی سینما
فیلم «موجود» در سال 2011 بازسازی شد که از نسخه استاد وحشت جان کارپنتر فاصله بعیدی داشت. حال این روزها دنبال «بلید رانر» با عنوان «بلید رانر 2049» به کارگردانی دنیس ویلنوو بر پرده سینما آمده است. این بار همه طرفداران سرسخت فیلم که خاطره 25 سال پیش را در ذهن دارند، با چشمانی باز به تماشای فیلم محبوب شان نشسته اند.

پیش از اکران عمومی هم منتقدان سینمایی با کلمه «شاهکار» به استقبال دنباله «بلید رانر» رفته اند. جردن هافمن از «گاردین» نوشته است: «خبرهای خوب! «بلید رانر ۲۰۴۹» یک دنبال درجه یک است که جهان فیلم اصلی را به خوبی بسط داده است. خیلی به آن امیدی نداشتم، الان عاشقش شده ام.»

سیمون تامپسون از «فوربس» اعتقاد دارد: «بلید رانر 2049 را دیدم. شگفت انگیز است، کاراکترها و اجراها قوی هستند، به فیلم اصلی وفادار می ماند، اما حفره هایی در آن وجود دارد.»

اریک دیویس، نویسنده و منتقد «راتن تومیتوز»، نوشته است: «بلید رانر ۲۰۴۹ یک علمی- تخیلی شاهکار است؛ دستاوردی عمیق که این روزها کمتر داریم. از نظر بصری، تکان دهنده و شگفت انگیز است. فکر می کنم «بلید رانر ۲۰۴۹» از فیلم اول هم بهتر است، دنیس ویلنوو هیجان برانگیزترین کارگردان حال حاضر است.»

«هالیوود ریپورتر» از استقبال تماشاگران سرسخت و قدیمی «بلید رانر» از دنبال جدید خبر می دهد و می نویسد: «با نگاهی به ترکیب تماشاگران فیلم پی می بریم که بیشتر هواداران قدیمی «بلید رانر» ریدلی اسکات بودند که برای تماشای فیلم تازه آمدند. بیش از 86 درصد تماشاگران بالای 25 و بیش از 63 درصد آن ها بالای 35 سال داشتند.»

در ادامه گزارش «هالیوود ریپورتر» آمده است: «دنباله کلاسیک علیم تخیلی «بلید رانر» (۱۹۸۲) به کارگردانی ریدلی اسکات که طرفدارانش سال ها در انتظار آن بودند، از جمعه تا یکشنبه در ۴۰۵۸ سینما ۳۱.۵ میلیون دلار فروخت که یک شروع ناامیدکننده برای پروژه ای ۱۵۰ میلیون دلاری است، اما همین فروش توانست به فرمانروایی فیلم ترسناک «آن» در صدر جدول پایان دهد.

تا قبل از اکران «بلید رانر 2049» پیش بینی شده بود این فیلم در سه روز آخر هفته 4 5میلیون دلار یا بیشتر فروش داشته باشد.» «بلید رانر 2049» یک پروژه بزرگ برای شرکت «الکان اینترتینمنت»، صاحب فیلم بود که با همکاری شرکت سونی تهیه شده است.

شرکت برادران وارنر حق پخش داخلی و سونی حق بخش بین المللی فیلم را در اختیار دارند. فیلم همزمان با ایالات متحده و کانادا در بیشتر بازارهای مهم بین المللی نیز اکران شده و به فروش مناسب اما ناموفق ۵۰.۲ میلیون دلار دست پیدا کرده است. با حساب بازار آمریکای شمالی، مجموعه فروش جهانی «بلید رانر ۲۰۴۹» در نخستین آخر هفته اکران ۸۱.۵ میلیون دلار شده است.

اگر فیلم نتواند در چین، ژاپن و کره جنوبی بیش از انتظار ظاهر شود، بعید به نظر می رسد بتواند به هدف خود که حداقل 400 میلیون دلار فروش در دنیاست، دست پیدا کند. «بلید رانر» 2049» با هشت میلیون دلار بیشترین فروش را در بریتانیا داشت، اما با همه این ها، فیلم از پس رقیب چینی خود برنیامد.

داستان نخستین «بلید رانر» (۱۹۸۲) در سال ۲۰۱۹ در لس آنجلس اتفاق می افتد. هریسون فورد در فیلم ریدلی اسکات نقش ریک دکارت، یک کارآگاه دلزده و عضو سابق یک واحد ویژه اداره پلیس لس آنجلس معروف به «بلیدرانرها»، را بازی می کند که با بی میلی می پذیرد گروهی روبات هوشمند اما جنایتکار را به دام بیندازد.
لبخند چینی به بازارهای جهانی سینما

در «بلید رانر» تازه، دنیس ویلنوو ترکیب تازه ای هم خلق کرده و در آن رایان گاسلینگ را کنار هریسون فورد قرار داده است. جردلتو، دیو باتیستا و رابین رایت دیگر ستارگان حاضر در این فیلم پرهزینه هستند. با وجود موفقیت های هنری، توزیع کنندگان هم از فروش هفته آغازین ناراضی بوده اند. جف گلدشتاین، از کمپانی برادران وارنر، فروش کم فیلم در افتتاحیه را تایید کرد و گفت: «از فروش پایین فیلم در آمریکای شمالی ناراحت شدیم. به این دلیل ناراحت شدیم که ویلنوو فیلم بسیار خوبی ساخته است. بی شک مقداری که انتظار داشتیم در جذب تماشاگران موفق نبودیم.» او پیش بینی کرده که فیلم یکی از مدعیان جوایز سینمایی باشد.

سینما چینی می شود

در باکس آفیس بازارهای جهانی، سینمای چین این بار با فیلمی کمدی به صدر جدول فروش جهانی آمده است. سینمای چین که در ماه گذشته با فیلم «گرگ مبارز 2» به کارگردانی ووجینگ در صدر باکس آفیس بین المللی حضور داشت، این هفته با کمدی «هرگز نگو بمیر» موفق شد قسمت جدید «بلید رانر» را در بازارهای جهانی پشت سر بگذارد و در راس باکس آفیس جای بگیرد.

این کمدی ساخته یانگ سونگ و چیو ژانگ با فروش ۶۶ میلیون دیگر جایگاه اول فروش فیلم را در هفته اخیر در باکس آفیس جهانی کسب کرد و جایگاه اول را که هفته پیش در اختیار «مردان پادشاه: حلقه طلایی» بود از آن خود کرد. این فیلم در عین حال مانع موفقیت «بلید رانر ۲۰۴۰» در کسب این جایگاه شد. در این فیلم کمدی چینی، آلن آی، ژو هوون، لی ما و تنگ شن بازی کرده اند. این فیلم در مجموع ۲۲۱ میلیون دلار در ۹ روز فروش کرده است.

«آن» همچنان می فروشد

فیلم «کوهستان میان ما» به کارگردانی هانی ابواسد نیز به صورت گسترده در آمریکای شمالی اکران شد. این فیلم با بازی کیت وینسلت و ادریس آلبا داستان تلاش دو نجات یافته از سقوط هواپیما در طبیعت وحشی است. این فیلم از اکران در بیش از سه هزار سالن سینما بیش از 10 میلیون دلار به دست آورد و به دومین اثر پرفروش هفته گذشته در آمریکای شمالی تبدیل شد.
لبخند چینی به بازارهای جهانی سینما

اخیرا دوباره یک اثر انیمیشنی به صورت گسترده در آمریکای شمالی روی پرده رفت و در سه روز نخست اکران نزدیک به 9 میلیون دلار فروش داشت. «اسب کوچولوی من» با اقتباس از یک سریال تلویزیونی درباره یک کره اسب ساخته شده و امیلی بلانت، کریستین چنووث، مایکل پنا، آزوا دوبا و لیو شرایبر صداپیشگان آن هستند؛ البته فروش «اسب کوچولوی من» آن قدر خوب نبود که فیلم ترسناک «آن» را از جمع سه اثر پرفروش هفته خارج کند. «آن» هفته گذشته 9 میلیون دیگر فروش داشت و به نخستین فیلم ژانر وحشت تبدیل شد که فروشش در آمریکای شمالی از 300 میلیون دلار فراتر رفته است.

با احتساب فروش ۲۹۸ میلیون دلار فیلم در بازارهای بین المللی، فیلم «آن» با فروش ۶۰۳ میلیون دلاری، عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما در ژانر وحشت را نیز در اختیار دارد. در میان پرفروش ها، مدعیان اسکار هم به چشم می خورند. فیلم «ویکتوریا و عبدل» به کارگردانی استفن فریزر، هفته گذشته با افزایش تعداد سالن های محل نمایش به فروشی برابر با چهار میلیون و صد هزار دلار دست پیدا کرد. فیلم «نبرد جنسیت ها» نیز در ۱۲۰۰ سالن سینما دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش داشت و در رده دهم پرفروش ها قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج