۶۱۵۰۶۴
۱۱ نظر
۵۰۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آغاز به کار کمیته‌های دستمزد ۹۷

کمیته‌های تعیین دستمزد سال ۹۷ بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی از روزهای گذشته آغاز به کار کرده است و فردا شورای عالی کار در این باره نشستی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: کمیته‌های تعیین دستمزد سال ۹۷ بیش از ۱۳ میلیون کارگر ایرانی از هفته‌ گذشته آغاز به کار کرده است که میزان افزایش دستمزد سال آینده در دستورکار این کمیته است.

براساس این گزارش، در این نشست‌ها شرکای اجتماعی که متشکل از نمایندگانی از گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت هستند، به بحث و تبادل‌نظر پیرامون افزایش قدرت خرید کارگران و همچنین مشکلات مربوط به بنگاه‌های تولیدی صورت دادند.

در این باره یکی از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار فارس پیرامون نشست‌های تعیین دستمزد سال ۹۷ کارگران اظهار داشت: هفته گذشته کمیته بررسی تعیین دستمزد و گزارش‌های نمایندگان کارگران و کارفرمایان شنیده شد و قرار است فردا در نشست شورای عالی کار، گزارشات تکمیلی آن ارائه شود.

به گزارش فارس، براساس تبصره اول و دوم ماده ۴۱ قانون کار، افزایش دستمزد کارگران باید در نشست‌های شورای عالی کار تعیین شده و میزان افزایش آن براساس تورم موجود و قدرت خرید کارگران که همان حداقل‌های تأمین معیشت کارگران است، مدنظر قرار گیرد.

براساس این گزارش، در دهه‌های گذشته به دلیل اصلاحات اقتصادی و همچنین به دنبال آن، تعمیق لایه‌های رکود در اقتصاد کشور،‌ همواره میزان افزایش دستمزد کفاف تأمین معیشت کارگران را نداده و به همین دلیل، شکاف بسیاری در این زمینه وجود دارد، از طرفی هم کارفرمایان بنا به دلایلی که اشاره شد، از افزایش بیشتر میزان دستمزدها استقبال نکردند.

براساس این گزارش، امسال هم نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در اظهاراتی پیشنهاد افزایش مزد برای کارگران را در محدوده ۵ درصد اعلام کرد و گفت: مزد کارمندان دولت به میزان ۵ درصد تعیین می‌شود و ۵ درصد مابقی یعنی تا ۱۰ درصد از محل صرفه‌جویی دستگاه دولتی تأمین خواهد شد.

اظهارات معاون رئیس‌جمهور درباره میزان افزایش دستمزد در شرایطی است که تورم کشور هم‌اکنون نزدیک به ۱۰ درصد است و عملاً افزایش ۵ درصدی حقوق کارگران امری غیرممکن به نظر می‌رسد.

براساس این گزارش، نمایندگان کارگران هر ساله با تهیه گزارشی از تمام استان‌های کشور، تمام اقلام موجود در سبد معیشت کارگران را بررسی کرده و میزان تأثیر آن در دستمزد را اعلام می‌کنند.

هر ساله میزان افزایش دستمزد کمتر از حداقل‌های معیشت بوده و قدرت خرید از دست‌رفته کارگران را طبق گزارش‌های رئیس کارگروه مزد شورای اسلامی کار کشور جبران نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جنگلی

      خودشون ماهانه درامد 20میلیون تا 200میلیون میگیرن ،چه میدونن از حال کارگری که 1ساله گوشت نخورده،ماهی یکبار میوه میگیره،غذاش شده ماکارونی و تخم مرغ ،هرروز آرزوی مرگ میکنه از خدا

    • مصطفی

      جلساتی که آخرش توی یه روز نزدیک آخر سال همه چیو خود کارفرما تعیین میکنه به چه درد میخوره

    • بدون نام

      خاک بر سرشون,اون دنیا همه اینا جواب داره

    • بدون نام

      اقایون خودتون خسته نکنید اخرسال نهایتن ۹۰هزارتومان افزایش پیدامیکنه دیگه اینهمه ب چالش کشیدن نداره دولتمردان

    • بدون نام

      اقای جهانگیری غ......کرد که گفته 5درصد سالی 100درصد میزاره رو حقوق خودش بعد ما 5درصد خدا لعنت کنه یه مشت دروغه خائن که فقط با دروغ خواستند رای جمع کنند و مملکتو به نابودی کشیدند

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره خدا آه ما خانواده بازنشته وکارگر که زحمتکش وبدبختیم ازتون بگیره

    • بدون نام

      باسلام، اینقدر خودتان را بزحمت نیندازید و وقتتان را صرف جلسه ها نکنید که هزیپه بردار است،شما از الان تا عید شش ماه هی جلسه میذارین اخرش ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومن حقوق ها افزایش میابد،این دیگه نیاز به جلسه وحرص جوش دادن به کار گران نیست که،خوب اخر سال همین مقدار که مشخصه به حقوف ها افزوده کنید.

    • بدون نام

      نمیدونم از حرس چی بگم
      واگذارتکون میکنم به خدا...

    • .

      باز بازارگرمی شروع شد از 3ملیون نماینده کار گر شروع میشه تا تصویب 900 هزار تومن وزیر دیگه سالی 100 هزارتومن به پایه حقوق اضافه شدن اینقدر جلسه و سمینهار و کارشناس و ......میخواد
      ص واقعا خجالت نمیکشین ......

    • بدون نام

      هر ساله صد تا صد پنجاه هزار اضافه میکنن واقعا مسخره است

    • دانیال

      من کارمند شرکتی هستم یک و پونصد حقوق میگیرم قرار بود ۱۴ درصد به حقوقمون اضافه بشه ولی بعده شش ماه انتظار فقط سی و هشت تومن به حقوقمون اضافه شد انصافا یکی حساب کنه ببینم این چند درصد میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج