۶۱۵۲۷۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بیماری قلبی و عروقی؛ نخستین علت مرگ در کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیماری های قلبی و عروقی نخستین علت مرگ و میر به شمار می آید، گفت: سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور ایران است.

خبرگزاری مهر: احمد کوشا، عصر یکشنبه، در کارگروه کشوری اجرای سند کاهش بیماری های غیر واگیر در برنامه های سلامت شغلی اظهار کرد: امروز ۹۰ درصد از مرگ و میر ها مرتبط به بیماری های غیر واگیر است.

وی با اشاره به اینکه بیماری های قلبی و عروقی نخستین علت مرگ و میر به شمار می آید، افزود: دومین عامل مرگ و میر در کشور ایران سرطان با ۱۵.۴ درصد و حوادث با ۱۰.۲۶ در ردیف بعدی قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: میزان مرگ و میر در بیماری های همچون بیماری تنفسی ۶.۹۹، دیابت ۵.۴ و سایر موارد ۱۵.۶۲ در کشور را شکل می دهند.

وی افزود: کاهش مرگ و میر زود رس یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی محسوب می شود که باید نسبت به این موضوع توجه اساسی صورت گیرد.

کوشا با بیان اینکه امروز در مسیری قرار گرفته ایم که می توانیم اقدام خوبی در راستای اجرای سند بیماری های غیر واگیر برای کارمندان داشته باشیم، اظهار کرد: با اجرای این سند اتفاق بزرگی در قالب پیشگیری از بیماری های غیر واگیر شغلی اتفاق افتاده‌ است.

وی تصریح کرد: سندی را به منظور کنترل مصرف الکل، دخانیات، نداشتن فعالیت‌های فیزیکی و رژیم غذایی ناسالم تا سال ۲۰۲۵ در دستور کار خود قرار داداه ایم.

فعالیت ۱۵۰ هزار نفر شاغل در گلستان

در ادامه معاون فنی مرکز بهداشت گلستان، سید مهدی صداقت گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵۰ هزار نفر شاغل در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۸ هزار راننده برون شهری هستند که در معرض تصادفات و آسیب ها قرار دارند، افزود: بیش از ۱۰ هزار راننده مورد معاینه قرار گرفتند.

صداقت اظهار کرد: وی اظهارداشت: با توجه به اینکه مدت ها است که دستگاه های اجرایی در راستای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر اعلام آمادگی کردند اما برنامه متناوبی در این راستا تدبیر نشده است.

وی در خصوص سلامت افراد شاغل، تصریح کرد: از نظر تحرک بدنی کارمندان در معرض آسیب هستند که این نیازمند به توجه اساسی و تدابیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج