۶۱۵۳۱۲
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

بغداد:

حضور «پ‌ک‌ک» در کرکوک به مثابه اعلام جنگ است

شورای امنیت ملی عراق حضور عناصر پ ک ک در کرکوک را به مثابه اعلام جنگ ضد دولت مرکزی دانست.

خبرگزاری مهر: به نقل از السومریه، دولت عراق با اشاره به حضور عناصر پ ک ک در کرکوک آنرا به مثابه اعلام جنگ دانست.

شورای امنیت ملی عراق امروز درباره اقدامات تحریک آمیزی نیروهای وابسته به اقلیم در خارج از مرزهای اقلیم هشدار داد و اعلام کرد: حضور عناصر مسلح خارج منظومه امنیتی در استان کرکوک به مثابه اعلام جنگ به دولت مرکزی عراق است.

دولت مرکزی عراق تاکید کرد: بغداد بر بازگردانیدن آوارگان به مناطقی که نیروهای اقلیم به زور بر آن مسلط شده اند اصرار دارد.

در نشست شورای امنیت ملی عراق به ریاست حیدر العبادی اعلام شد که اولویت همچنان پایان دادن به حضور داعشی ها در همه مناطق عراق است.

بر اساس این گزارش؛ شورای امنیت عراق بیان کرد: دست اندرکاران برگزاری همه پرسی غیرقانونی در اقلیم کردستان به دنبال ایجاد حالت وضعیت جنگی به ادعاهای مختلف برای گمراه کردن شهروندان کرد و منحرف کردن نظر آنها از نتایج خطرناک همه پرسی هستند. واقعیت این است که این به نفع کردها نیست بلکه به نفع منافع طرف مسلط بر اقلیم و منابع آن و تلاشی برای شکست تلاشهای مواضع مسئولان کردی است که به دنبال راه حل هستند.

شورای امنیت ملی عراق درباره تنش های خطرناک و اقدامات تحریک آمیز نیروهای وابسته به اقلیم کردستان هشدار داد و هدف آنرا کشاندن کشور به سوی جنگ داخلی با هدف فروپاشی عراق و منطقه به قصد ایجاد کشور بر اساس نژادی دانست و اعلام کرد: اصرار بر برگزاری همه پرسی با وجود غیرقانونی بودن آن و اعتراض شرکا و خارج از مشارکت ملی و ایستادگی در برابر جامعه بین المللی نشانگر این موضوع است که قصد شوم برای به کارگیری زو و تحمیل امر واقع وجود داد.

شورای امنیت ملی عراق اقدامات با زور سلاح، تهدید و آواره کردن ساکنان مناطقی که بیشتر ساکنان آنرا غیر کردها تشکیل می دهند، ممانعت از بازگشت آوارگان و تلاش برای تغییر بافت جمعیتی، کشور را به سوی درگیری ویرانگر می کشاند. در عین حال که بغداد بر صلح و ثبات در همه جای کشور تمایل دارد اما نیروهای نظامی به وظایف خوود در دفاع از شهروندان از جمله کردها و دفاع از حاکمیت عراق و وحدت آن با همکاری جامعه بین المللی ادامه خواهند داد.

همچنین شورای امنیت ملی عراق اعلام کرد: حضور عناصر مسلح خارج از منظومه امنیتی نظامی در کرکوک از سوی احزاب پرنفوذی که به کرکوک وابسته نیستند و یورش نیروهای غیرنظامی که برخی به سازمان پ ک ک ترکیه وابسته هستند اقدامی خطرناک است که نمی توان در قبال آن سکوت کرد و آن به مثابه اعلام جنگ علیه عراقی ها و نیروهای دولت مرکزی است. دولت بر بازگشت آوارگان به همه مناطقی که نیروهای اقلیم با زور بر آن مسلط شده اند اصرار دارد و مناطق مورد مناقشه از سوی دولت مرکزی و نیروهای محلی تحت رهبری دولت مرکزی اداره خواهند شد.

شایان ذکر است که قبلا «ارشد الصالحی» رئیس جبهه ترکمن های عراق، در بیانیه ای اعلام کرده بود که حدود دویست نفر از عناصر مسلح حزب پ.ک.ک در پایگاهی نظامی درشمال غرب استان کرکوک مستقر شده اند.

الصالحی افزود: استاندار کرکوک اجازه استقرار ۲۰۰ نفر از عناصر مسلح کرد را در پایگاه نظامی کیوان در شمال غرب این استان داده است.

وی درباره استقرار عناصر مسلح پ ک ک ابراز نگرانی کرد و افزود که این اقدام، بر تنش های منطقه خواهد افزود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کردین کردها تنها هستن آخرش همه عراق را از شما میگیرند

    • باریش

      هیچ غلطی نمی تونن بکنن

    • بدون نام

      مردم باید عقل بیشتری به خرج بدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج