۶۱۵۴۳۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

تقويت اتحاد ملى در پى سخنان ترامپ عليه ايران

حافظ شورچى؛ جامعه شناس سياسى در روزنامه قانون نوشت: دونالد ترامپ ريیس جمهور آمریکا در نطق خود پيرامون برجام و جمهوری اسلامی ایران مواردى را مطرح كرد كه از جنبه هاى مختلف قابل تحليل و تامل است و به نكاتى چند در اين خصوص اشاره مى كنم.

حافظ شورچى؛ جامعه شناس سياسى در روزنامه قانون نوشت: دونالد ترامپ ريیس جمهور آمریکا در نطق خود پيرامون برجام و جمهوری اسلامی ایران مواردى را مطرح كرد كه از جنبه هاى مختلف قابل تحليل و تامل است و به نكاتى چند در اين خصوص اشاره مى كنم.
١- بسیاری از مطالب ترامپ در مورد جمهوری اسلامی ایران، تکرار اتهامات واهی و بی اساس بود که در مقاطع مختلف از سوی دولت آمریکا بیان شده و در سخنان ترامپ به شکل غیر دیپلماتیک و غیر مستند، با چاشنی توهین به ملت ایران همراه بوده است که در پاسخ به این موارد، دکتر روحانی ريیس جمهور کشورمان، به اقدامات خصمانه دولت آمریکا طی ۶۰ سال گذشته از کودتای ٢٨ مرداد ١٣٣٢ تا حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و حمایت از گروه‌های معاند جمهوری اسلامی و ساقط‌کردن هواپیمای مسافربری پاسخ دادند که بیش از آن نمی‌توان در این خصوص مطلب دیگری را بیان کرد چراکه دشمنی و خیانت دولت‌های آمریکا بر علیه ملت ایران در تاریخ معاصر بر کسی پوشیده نیست.
٢- در خصوص برجام ، ريیس‌جمهور آمریکا نکته جدیدی را برای اقناع افکار عمومی مردم جهان در مورد عدم پایبندی ایران به توافق‌نامه هسته اى ، دلایل مستندي را نتوانست بیان کند و به یک سری از اطلاعات نادرست و غیرمستند و غیر قابل اتکا اشاره کرد که به هیچ عنوان نمی‌تواند مورد تایید افکار عمومی و مراجع ذی‌صلاح و دولت‌های طرف توافق هسته‌ای قرار گیرد.در این خصوص به صراحت آژانس بین‌المللى انرژی اتمی که مرجع ذی‌صلاح براساس توافق‌نامه بوده و مسئولیت تایید پایبندی یا عدم پایبندی را به‌عهده دارد از زمان اجرای برجام، هشت بار پایبندی ایران به برجام را مورد تایید قرار داده است.
بنابراين اشاره ترامپ به عدم پایبندی ایران به برجام در نزد افکار عمومی و کشورهای طرف قرارداد، جايگاهي ندارد و همان‌گونه كه چند لحظه بعد از سخنان ترامپ، خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ مناسبی به سخنان ترامپ داد و پایبندی ایران به برجام را تایید و اعلام كرد، برجام یک معاهده بین المللی و قطعنامه سازمان ملل و شورای امنیت است و ربطی به مسائل داخلی آمریکا ندارد.ضمن اینکه دولت‌های انگلستان، آلمان ، فرانسه و روسیه نسبت به حفظ برجام و حمایت از آن تاکید کرده و به پایبندی ایران به آن، مهر تایید گذاشتند.
٣- باوجود تاکید ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به بدبودن برجام و وعده وی بر پاره کردن آن و تبلیغات چند هفته ای در مورد خروج آمریکا از برجام، وی نتوانست نسبت به خروج آمریکا از برجام به‌طور صریح حرف بزند و تصمیم در این خصوص را به کنگره آمریکا ارجاع داد و این نشانگر استحکام برجام و مواضع بحق جمهوری اسلامی ایران است که ترامپ باوجود رجزخوانی و بدخواندن آن نمی تواند ریسک خروج از برجام را بپذیرد. اگر این اتفاق می‌افتاد، بی‌اعتباری دولت آمریکا برای جهانیان آشکار می‌شد هرچند که بی اعتباری و بی اعتمادی آمريكا ، برای ملت ایران ثابت شده است.
٤- نکته بعدی سخنان ترامپ باوجود تلاش وی برای نشان دادن علاقه خود به فرهنگ و تمدن مردم ایران، به قصد ایجاد فاصله در میان مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران بود. وی با استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس نیت خود را آشکار ساخت به‌گونه‌اي كه مردم ایران از هر قشر و طبقه و گروه و جناحی چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه ملی‌گرا نسبت به اهانت و توهین ترامپ به مردم ایران واکنش نشان داده و وحدت و یکپارچگی خود را در فضای مجازی و رسانه های گروهی نشان دادند.
مردم ایران باوجود انتقاداتی که نسبت به عملکرد برخی مسئولان دارند ولی بارها نشان داده اند که در مقابل بیگانگان و دشمنان کشور، متحد بوده و از کیان کشورشان دفاع مي‌كنند.این بار نیز سخنان نا آگاهانه و مغرورانه و بی مغز ترامپ، یک‌بار دیگر موجب تقويت وحدت مردم و گروه های سیاسی در کشور خواهد شد.

٥- نکته پایانى اینکه دولتمردان ما بايد قدر مردم عزیز ميهن‌مان را بدانند و آگاهی و علاقه مندی مردم به کشورشان را باور کنند و به همه فعالان اجتماعی، سياسى و فرهنگی کشور که دل در گرو میهن اسلامی ایران دارند اعتماد داشته و بستر لازم را جهت توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فراهم و با محبت و صمیمیت و سعه صدر، با آحاد مردم برخورد كنند چراکه مردم ایران اسلامی بارها علاقه‌مندی خودشان را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده و این بار نیز چنان کرده و خواهند کرد. ازاين‌رو ضرورت وحدت ملی در کشور به شدت احساس می شود چنانكه سخنان ترامپ موجب تقويت اتحاد ملى شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      دست ترامپ درد نکنه .حداقل کاری کرد اقا زاده های مفت خور ما نتونن برن امریکا

    • بدون نام

      جون عزیزتون ول کنید این ترامپ رو اه صبح تاشب کارتون شده ترامپ ترامپ ترامپ درود بر دونالد ترامپ اصلا همه بدبختی ها مون ول کردید چسبیدید ب ترامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج