۶۱۵۶۰۷
۵۲۳۵
۵۲۳۵
پ

ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

دیوارهای منزل می تواند تمام فاکتورهای مهمی که برای دکوراسیون اتاق ها در نظر دارید را در برگیرد. به همین دلیل است که رنگ و طراحی تزئینات دیوارها با ایده های خلاقانه بخش مهمی از دکور خانه شما را تشکیل می دهد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: دیوارهای منزل می تواند تمام فاکتورهای مهمی که برای دکوراسیون اتاق ها در نظر دارید را در برگیرد. به همین دلیل است که رنگ و طراحی تزئینات دیوارها با ایده های خلاقانه بخش مهمی از دکور خانه شما را تشکیل می دهد.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل
اشکال جذاب هندسی

کاغذهای دیواری جذاب و زیبا معمولا باید این ویژگی را داشته باشند که توجه هر مخاطبی را به خودشان جلب کنند و هرکسی که آنها را می بیند ناخوداگاه با تمام توجهش مجذوب طراحی و رنگ آنها شود. اشکال هندسی خیره کننده با رنگ های شفاف و گیرا که روی بستری از رنگ های خنثی قرار می گیرند می توانند بسیار مجذوب کننده باشند. به ویژه اگر طراحی این کاغذهای دیواری به گونه ای باشد که از لحاظ بصری عمق دید خوبی ایجاد کنند می توانند توجه های بیشتری را به خود جلب نمایند. به عنوان مثال کاغذهای دیواری که طراحی سه بعدی دارند و از یک طیف رنگی برای شمایل کلی آنها استفاده شده است، نمونه خوبی برای این موارد هستند.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

عناصر وابسته به زمان

ساعت های دیواری عموما در هر اتاقی و با هر دکوراسیونی به کار برده می شوند. اما گاهی لازم نیست که حتما به جنبه کاربردی ساعت ها توجه شود. به عنوان مثال با استفاده از طراحی یک ساعت خیلی بزرگ روی دیوار می توانید دکوراسیونی منحصربفرد داشته باشید و در عین حال یک نقطه کانونی بسیار مناسب در اتاقتان ایجاد نمایید. استفاده از این المان های وابسته به زمان به طور مستقیم به خلاقیت و سلیقه خودتان بستگی دارد.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

رنگ های بارز و گیرا

اگر می خواهید دیواری داشته باشید که بیشتر نگاه ها را به خودش جلب کند، بهتر است از یک رنگ آمیزی منحصربفرد و خاص در مقایسه با دیگر دیوارهای اتاق استفاده کنید. برای این کار باید از یک نوع رنگ مهیج و بارز بهره ببرید. حتی می توانید این رنگ خاص و مورد علاقه خودتان را فقط برای رنگ آمیزی یک نوار عمودی از دیوار استفاده کنید و به این ترتیب تمرکز ویژه ای را در یک ناحیه از اتاق شکل دهید.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

طراحی راه راه

استفاده از طرح نوارهای عمودی، بهترین راه برای ایجاد حسی گیرا در فضای داخلی خانه به ویژه در اتاق های کوچک است. یکی از ویژگی های این نوع طراحی که در کاغذهای دیواری استفاده می شود، بلند تر نشان دادن سقف اتاق است. به این ترتیب فضای اتاق هم بزرگ تر دیده خواهد شد.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

تزئینات رنگارنگ

پارچه های قاب شده رنگارنگ و یا آثار هنری خوش رنگ و لعاب به خوبی می توانند یک ناحیه از دیوار اتاق را به مرکز توجه ها تبدیل کنند. استفاده از طیف های مختلف رنگی به خودی خود جذابیت بالایی ایجاد می کنند. همچنین استفاده از قاب های هندسی با اندازه های متفاوت هم یکی دیگر از المان هایی است که موجب جذب تمرکز نگاه ها به دیوارهای اتاق می شود.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

ایجاد حس تکرار

دیواری که با قاب های مختلفی از تصاویر یا آثار هنری پر شده است، به خودی خود می تواند جذاب باشد. به ویژه اگر این تابلوها دارای سایزهای متفاوتی باشند و تمام آن ها از نوعی تم رنگی مشابه تشکیل شده باشند، از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند بود. سعی کنید قاب های مشابهی را انتخاب کنید و تمام آنها را روی زمین و با چیدمان های مختلف در کنار هم قرار دهید. بهترین و هماهنگ ترین چیدمان را با توجه به سلیقه خودتان انتخاب کنید و دقیقا همان را روی دیوار اتاقتان هم پیاده نمایید. استفاده از تابلوهایی با تم رنگی مشابه باعث می شود که دید مخاطب ناخوداگاه به سمت آنها جلب شود و از این جهت نقطه تمرکز مناسبی در دکوراسیون اتاق پدید می آید.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

طرح های تداعی کننده

اگر به دیوارهای روستایی علاقه دارید می توانید طرح های مشابه خانه های روستایی را روی یکی از دیوارهایتان پیاده سازی نمایید. به عنوان مثال می توانید یکی از دیوارهایتان را با کمی خلاقیت به شکل یک دیوار آجری درآورید و به همان شکل روی آجرها را تمیز و نقاشی کنید. اگر چنین کاری برایتان امکان پذیر نیست می توانید از کاغذهای دیواری که با طرح دیوارهای آجری چاپ شده اند استفاده کنید. مطمئنا چنین طراحی منحصربفردی، جسارت بالایی می طلبد و البته نتیجه بسیار جالبی هم در پی خواهد داشت.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

بازگشت به مدرسه

اگر می خواهید طراحی خاص و ویژه ای را برای یکی از دیوارهای اتاقتان در نظر بگیرید، کمی به حال و هوای دوران مدرسه رجوع کنید و از یکی از دیوارهایتان به عنوان تخته سیاه استفاده کنید. البته این کار می تواند کاملا جنبه کاربردی هم برایتان داشته باشد و بسیاری از برنامه های خانوادگی و هفتگی یا روزانه که در منزلتان اتفاق می افتد را هم روی آن بنویسید. مطمئنا با این کار دکوراسیون اتاقتان شخصی تر خواهد شد.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

رولرهای طرح دار

رولرهای نقاشی که با طرح های مختلف و جذابی ارائه می شوند، بسیار مشابه کاغذ دیواری های طرح دار هستند. اغلب این طرح ها پس از اجرا ظاهری مانند نقاشی های دستی پیدا می کنند. در واقع با به کارگیری دو مرحله بسیار ساده می توانید خودتان طرح مورد علاقه تان را روی دیوارهای اتاق پیاده کنید.
تنها کافی است بخشی از دیوار یا تمام قسمت های آن را با هر رنگی که دوست دارید نقاشی کنید و پس از آن با یک رولر طرح دار که به انتخاب خودتان تهیه کرده اید روی دیوار نقش و نگارهای دلخواهتان را پیاده سازی نمایید. طرح های برگرفته از طبیعت برای اجرا روی دیوار خانه بسیار مناسب هستند. تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد انتخاب رولر طرح دار مورد علاقه خودتان است. پیدا کردن این رولرها با نقوش دلخواهتان ممکن است کمی پیچیده و سخت باشد.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل

استفاده از ظرفیت های فضا

دیوارهای اتاق می تواند علاوه بر طراحی به منظور زیباسازی محیط خانه، برای ایجاد فضایی جهت ذخیره سازی وسایل هم مورد استفاده قرار گیرد. مطمئنا هر قسمت از دیوارهای خانه فضای کافی برای ساخت یک ردیف کمد و قفسه های دردار را دارد.
به این ترتیب می توانید از ظرفیت های فضای اتاق ها به بهترین شکل استفاده کنید. برای این منظور طراحان دکوراسیون می توانند شما را برای طراحی و ساخت چنین فضاهایی راهنمایی کنند. نکته مهم تر انتخاب رنگ مناسبی است که بتواند هماهنگی و هم خوانی مناسبی با اجزای دکوراسیون منزل شما داشته باشد. به این ترتیب این ایده کاربردی می تواند به زیبایی دکوراسیون خانه هم کمک بسیار زیادی کند.
ایده‌های خلاقانه برای تزئین دیوار منزل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج