۶۱۵۶۳۷
۲۵ نظر
۵۰۰۸
۲۵ نظر
۵۰۰۸
پ

خانم نماینده، هر چه بگندد نمکش می‌زنند!

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از مجلس و نمایندگان آن به عنوان «عصاره فضائل ملت» یاد کردند. چند صباحی است اما رفتارهایی از برخی نمایندگان مجلس سر می‌زند که آدم تصور می‌کند خانه ملت تنها عصاره فضائل ملت نیست و بعضی نمایندگان ناهنجاری‌های اجتماعی را با خود به همراه دارند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از مجلس و نمایندگان آن به عنوان «عصاره فضائل ملت» یاد کردند. چند صباحی است اما رفتارهایی از برخی نمایندگان مجلس سر می‌زند که آدم تصور می‌کند خانه ملت تنها عصاره فضائل ملت نیست و بعضی نمایندگان ناهنجاری‌های اجتماعی را با خود به همراه دارند.

نمونه بارزش رفتار روز گذشته هاجر چناراني نماينده نيشابور با سيدجواد حسيني، معاون سياسي و امنيتي استاندار خراسان رضوي در اختتاميه همايش ملي «زن، خانواده و سلامت» در نيشابور بود.

برخورد تند خانم نماینده با معاون استاندار که حتی در آستانه درگیری فیزیکی هم پیش رفت و کم بود جناب معاون با پایه میکروفن مورد ضرب و شتم قرار بگیرد تنها به این دلیل بود که حسینی به صورت سهوی یا فرض می‌کنیم عمدی از واژه « خراسان غربی» استفاده کرده بود.

گویا ماجرا اعتراض این نماینده به معاون استاندار بر می‌گردد به يك دعواي نه چندان كهنه ميان سبزوار و نيشابور بر مي‌گردد. حسيني، معاون استاندار خراسان اصالتا سبزواري است. او دو ماه پيش به صورت سهوي در حين سخنراني از عبارت خراسان غربي استفاده كرده بود. تشكيل خراسان غربي پروژه‌اي است كه سبزواري‌ها پيگير شكل‌گيري آن هستند و نيشابوري‌ها با آن مخالفند.

نماینده زن مجلس در حالی که در جایگاه حضور داشت فریاد می‌زد:« هنوز يك ماه از سخنانش نگذشته كه الان تازه آمده و عذرخواهي مي‌كند. در حالي كه دو ماه فرصت داشت از مردم نيشابور معذرت‌خواهي كند. قسم بخورد و بگويد غلط كردم تا پايان عمرم...»

در ادامه چناراني يك‌باره پايه ميكروفن را بلند كرد و به طرف حسيني حركت كرد و فرياد زد: «پاشو برو بيرون.» حاضران در درگیری به زور این پایه میکروفن را از این نماینده مجلس گرفتند.

رفتار این نماینده مجلس درست مانند افرادی بود که در خیابان تصادف می‌کنند و با قفل فرمان به استقبال هم می‌روند. یا کسانی که به خاطر یک حرف به جان هم می‌افتند. گویی این خانم فراموش کرده بود که نماینده است و عصاره فضائل ملت.

جدا از اینکه او یک نماینده مجلس است، چنارانی یک خانم است و یک مادر. کسی از یک خانم و یک مادر انتظار ندارد در برخورد یا یک مشکل این چنین رفتار کند. معمولا مادرها سعی می‌کنند در بحران‌های خانوادگی فضا را آرام کنند نه اینکه بنزین به آتش اختلاف بریزند.

مردم از یک نماینده مجلس انتظار دارند با چنین اشتباهی « استفاده از واژه خراسان غربی» به صورت قانونی برخورد کند. این نماینده به راحتی می‌توانست با یک سوال در مجلس از وزیر کشور علت رفتار این معاون استاندار را جویا شود. این نماینده می‌توانست در جلسه‎‌ای با استاندار این موضوع را حل کند.

نماینده مجلس باید گفت‌وگو را ترویج دهد. فلسفه پارلمان در سراسر جهان همین است. مردم یاد بگیرند که با هم گفت‌وگو کنند و حرف بزنند. گفت‌وگو کردن باعث می‌شود ما کمتر عصبانی شویم. عصبانی شدن یعنی بروز یک فاجعه. شاید اگر همراهان خانم نماینده نبودند او می‌توانست با یک پایه میکروفن یک فاجعه ببار بیاورد.

واقعا دیدن رفتار نماینده مجلس با معاون استاندار بسیار تلخ بود و آدمی را به یاد آن شعر مشهور می‌اندازد « هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      واقعا شیرزنه، اگه رییس جمهور بود امریکا چنین غلطهایی که داره میکنه رو نمیتونست انجام بده

      پاسخ ها

      • زهرا

        درشان یک نماینده این حرکات بسیار زشت است . کجای این خانم شیر زنه . این حرکات مربوط به کسانی است که عربده کشی میکنند توی خیابان یا کوچه اون از الفاظش وحرکاتش من واقعا براش متاسفم

    • بدون نام

      دمش گرم! شما مردها ب زور گفتن عادت دارید برا چی باید زن کوتاه بیاد! ب جای برچسب زدن ب این خانم بهتره ی انشایی از زیرآبی رفتن اون آقای معاون بگی. شروع رفتار زشت با اون اقاس و از قدیم هم گفتن چی؟؟؟ جواب های هوی ه!!!!

    • بدون نام

      «فاجعه» رو خوب اومدي

    • بدون نام

      خدا شکر مملکت دست خانم ها نیست!!!مکر نه حداقل دو سوم از نمایندگان مرد را یا راهی بهشت میکردن یا بیمارستان!!

    • بدون نام

      من اگه جای معاون بودم یه سیلی ابدار درگوشش میزدم تا اخر عمریادش بمونه چلگاله میدونی رفتار نکنه

      پاسخ ها

      • خرس قطبی

        احسنت احسنت که گل گفتی

    • بدون نام

      خانم نماینده محترم شما باید در ان مورد اول توضیح میخواستید کسی که قتل هم کرده قاضی ازش میپرسد؟!؟!!

    • سکوتم از رضایت نیست

      دم خانم نماینده گرم

    • امیر

      واقعا با چنین نمایندگانی که تو مجلس هستن باید فاتحه آینده کشور رو خوند کسی که به قانون خودش عمل نمی کنه از مردم دیگه چه انتظاری دارید آبروی مردمی که به شما رأی دادن هم بردید

    • بدون نام

      یک معاون سیاسی استنانداری حرف زدنش را بلد نباشد حقش همین است ما نیاز به نماینده شجاع نیاز مندیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر نماینده مجلس در حقیقت نماینده فرهنگ و تفکر یک منطقه است و فکر نکنم این شایسته مردم آنجا باشد که نماینده پرخاشگر داشته باشند .

    • بدون نام

      متاسفانه امثال این نماینده نمی فهمند که نمی فهمند

    • بدون نام

      کاش تو مجلس برای امثال این خانم و سایر نمایندگان هتاک و بی ادب که کم هم نیستن کلاس ویژه اخلاق بزارن تا لااقل یه چیزایی که توی طول عمرشون نتونستن بیاموزن اونجا اجبارا بیاموزند.یاد چال میدون میافتیم!!!

    • بدون نام

      هر دو نالایق و بی عقل هستند.

    • محمد

      واقعا دمش گرم زنده باد غیرت و شجاعتش ...

    • مانی

      واقعا برای این زن متاسفم کجا تحصیل کرده

    • مهدی

      بی سواده و بی فرهنگ متاسفانه اون موقع ببینی کیا برای ما قانون مینویسن متاسفم برای خودم که تو چنین مملکتی زندگی میکنم

    • بدون نام

      خخخخخ،خیلی جالبه

    • بدون نام

      ببخشید شب بود خانم چنار سیبیلاتونو ندیدیم

    • سارا از اصفهان

      در شان یک خانم نیست

    • بدون نام

      مردم نیشابور باید رای خود را از این نماینده پس بگیرند ،حرکت این نماینده بسیار زننده وشرم آور بود.

    • بدون نام

      تقصیر مردم نیشابوره که یک همچین نماینده ای لنتخاب کنند که آبروی مجلس ودیگر خانم ها را ببرد

    • لرستان

      خانوم چنارانی خوب کاری کرده چخبره خراسان شمالی رضوی پایینی غربی شرقی اینوری اونوری رو میخوان درست کنن..ولی مردم چارمال بختیاری چرا نمیتونن لرستان بختیاری رو داشته باشن یا مردم بویر احمد و ممسنی لرستان جنوبی..

    • آصف

      جواب های هوی است خانم نماینده بنمایندگی ازمردم حوزه انتخابیه اش کار بجایی کرده است وجالب.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج