۶۱۵۹۹۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

دلخوش به ۱۱ ستاره، از غلامزاده و شریعتی تا الهیار

در ترکیب تیم نوجوانان، بازیکنانی حضور دارند که می‌شود به آینده آنها امید بست.

ایران ورزشی: در ترکیب تیم نوجوانان، بازیکنانی حضور دارند که می‌شود به آینده آنها امید بست. از درون دروازه که علی غلامزاده حضور دارد تا نوک خط حمله که پدیده‌ای به نام الهیار صیادمنش در قامت یک مهاجم تمام عیار توانایی‌های خود را به رخ کشیده و دو گل زیبا به ثمر رسانده است. به او و ۱۰ ستاره دیگر تیم نوجوانان امید بسته‌ایم. خیلی بیشتر از همیشه. شاید آنها بتوانند اتفاقی بزرگ را رقم بزنند. اتفاقی که هیچ گاه برای فوتبال ایران رخ نداده اما به نظر وقتش رسیده است.

همه ما امیدوار شده‌ایم. امیدوار به درخشش نوجوان‌هایی که حالا در هند به شهرت رسیده و به خبر یک سایت فیفا تبدیل شده‌اند. با کسب ۳ برد متوالی، پرگل و قاطع که نشان از استعداد بالای آنهاست و البته تدابیر کادر فنی که ثابت کرده‌اند دانش‌شان برای حضور در چنین تورنمنتی کافی است. در ترکیب تیم نوجوانان، بازیکنانی حضور دارند که می‌شود به آینده آنها امید بست. از درون دروازه که علی غلامزاده حضور دارد تا نوک خط حمله که پدیده‌ای به نام الهیار صیادمنش در قامت یک مهاجم تمام عیار توانایی‌های خود را به رخ کشیده و دو گل زیبا به ثمر رسانده است.
امیر اسماعیل زاده و طاها شریعتی در این ۳ بازی فوق‌العاده کار کرده‌اند. دو مدافعی که اولی بازیکن پیکان است و دومی عضو سایپا. شریعتی همان بازیکنی بود که فصل قبل در استقلال فرصت تمرین با بزرگسالان را پیدا کرد اما هرگز به او بازی نرسید. حتی برای دقایقی کوتاه. استقلال هم او را به راحتی آب خوردن از دست داد. شریعتی همراه با اسماعیل زاده و البته مجید نصیری که به‌عنوان جانشین در دو بازی وارد زمین شده، خط دفاع قدرتمندی را برای تیم نوجوانان ساخته‌اند.
سمت راست خط دفاع متعلق به علی ستاوی است. بازیکنی از فولاد که هم تیمی‌اش در رده باشگاهی، در سمت چپ خط دفاع تیم نوجوانان بازی‌های درخشانی انجام داده. بازیکنی با نام احمد جلالی که نشان داده آینده‌دار است و می‌تواند یک مدافع چپ ایده‌آل برای تیم‌های جوانان، امید و سپس بزرگسالان باشد.

بی شک یکی از حسرت‌های بزرگ کادر فنی تیم نوجوانان، غیبت محمد غبیشاوی مقابل مکزیک است. کاپیتان تیم نوجوانان که وظیفه رهبری تیم و نظم دادن به بازی را کامل و بی نقص اجرا کرده و فقط یک اشتباه بزرگ مرتکب شده. کارت زردی که او مقابل کاستاریکا دریافت کرد باعث شد تا تیم نوجوانان کاپیتان خود را مقابل مکزیک در اختیار نداشته باشد.

محمد شریفی همان نوجوانی است که فصل قبل در ترکیب استقلال خوزستان بازی کرد و عنوان جوانترین بازیکن تاریخ لیگ را به نام خود ثبت کرد. پورموسوی به شریفی حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم فرصت بازی داد تا او آبدیده شود و این تجربه را به تیم نوجوانان نیز انتقال بدهد. حالا شریفی در عین نوجوانی یکی از بازیکنان کلیدی تیم نوجوانان است. بازیکنی که خوب پاس می‌دهد، بازی می‌سازد، موقعیت خلق می‌کند و مثل یک هافبک پرتجربه در بازی مشارکت دارد.
شریفی و غبیشاوی زوج مرکز خط هافبک تیم نوجوانان را تشکیل می‌دهند اما در غیاب غبیشاوی، علی داوران که هم‌تیمی او در نفت آبادان است می‌تواند بهترین گزینه برای حضور در خط میانی باشد. بازیکنی که مقابل کاستاریکا نشان داد هم توانا است و هم در دفاع تبحر بالایی دارد.
در روش 1-3-2-4 تیم نوجوانان و کمی جلوتر از دو هافبک تدافعی، بازیکنی حضور دارد که می‌تواند حتی در حد یک ستاره لیگ برتری توپ را نگه دارد، مهاجمان را در موقعیت قرار بدهد، شوت بزند و وظیفه بازیسازی را بر عهده بگیرد. امیرحسین حسین زاده که عضو مقاومت تهران است اما همه می‌دانیم که او تا چند ماه دیگر از این تیم جدا خواهد شد تا پیراهن یک تیم بزرگ را بر تن کند چون هم توانایی‌اش را دارد و هم مشتری‌های پر و پا قرصی قطعا به سراغش خواهند آمد.
می‌رسیم به مثلث خط حمله. نقطه قوت تیم نوجوانان. یونس دلفی در سمت راست قرار دارد، محمد قادری در سمت چپ و البته الهیار صیادمنش در نوک خط حمله. از قادری کمتر شنیده‌ایم. بازیکنی که عضو شهرداری بندرعباس است و کم نام و نشان‌تر از بقیه. قادری در دو بازی نخست از ابتدا در زمین حضور داشت اما مقابل کاستاریکا جای خود را به سبحان خاقانی و محمد سرداری داد.
یونس دلفی را حتی می‌توان پدیده جام جهانی نوجوانان دانست. بازیکنی سرعتی که فصل قبل مشتری‌هایی از ایتالیا سراغش آمدند اما به دلایل مختلف که بیشتر آن خانوادگی بود نتوانست در 16 سالگی لژیونر شود. او حالا امید اصلی تیم نوجوانان است. برای گل زدن، گل ساختن و نفوذهای تند و تیز از سمت راست.

الهیار صیادمنش را نیز در خط حمله داریم. پدیده باشگاه پدیده ساری که همین حالا چند پیشنهاد دست به نقد در جیب دارد. صیادمنش با آن توان بدنی مثال زدنی، سرعت بالا و قدرت تمام کنندگی یکی از ستاره‌های تیم نوجوانان ایران محسوب می‌شود. به او و 10 بازیکن دیگر امید بسته‌ایم. خیلی بیشتر از همیشه. شاید آنها بتوانند اتفاقی بزرگ را رقم بزنند. اتفاقی که هیچ گاه برای فوتبال ایران رخ نداده اما به نظر وقتش رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوناس حقی

      با تیتر شما مشکل دارم!!!! فراموش میکنید که وقتی یک تیم موفق می شود عوامل زیادی هست ، از تدارکات و مدیریت بگیرید تا به کمک مربیلن و سرمربی و خود بازکنان اصلی و ذخیره برسید ، پس آنها 11 ستاره نیستند بلکه تیمی ستاره هستند متشکل از همه .

    • رضا

      ایشالله تا فینال و قهرمانی...به افتخار نوجوانان هورا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج