۶۱۶۱۳۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

حذف برنامه‌نویسی سنتی در آینده‌ای نزدیک

وبگاه گیت‌هاب در نظر دارد با ارائه ابزارهای مختلف، حوزه‌ی برنامه‌نویسی را به سمت خودکارسازی هدایت کرده و نیاز به کد نویسی را کاهش بدهد. این وبگاه که به عنوان فیس‌بوک برنامه نویسان نیز شناخته می‌شود، بستری برای این گروه از افراد است تا بتوانند کدها و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وب سایت سایبربان - مرتضی خاک پور: وبگاه گیت‌هاب در نظر دارد با ارائه ابزارهای مختلف، حوزه‌ی برنامه‌نویسی را به سمت خودکارسازی هدایت کرده و نیاز به کد نویسی را کاهش بدهد.

حذف برنامه‌نویسی سنتی در آینده‌ای نزدیک

وبگاه «گیت‌هاب» (GitHub)، که به عنوان فیس‌بوک برنامه نویسان نیز شناخته می‌شود، بستری برای این گروه از افراد است تا بتوانند کدها و دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. هم‌اکنون ۲۴ میلیون نفر و ۱.۵ میلیون سازمان مختلف در گیت‌هاب عضویت داشته و اجلاسی به نام «جهان گیت‌هاب» (GitHub Universe) را به صورت سالانه برگزار می‌کنند.

کریس وانسترث (Chris Wanstrath)، مؤسس و مدیرعامل گیت‌هاب در زمان برگزاری جهان گیت‌هاب سال 2017 اعلام کرد این وبگاه به صورت ماهانه 53 میلیون بازدیدکننده‌ی دارد.
وانسترث اشاره کرد گیت‌هاب نیز مانند فیس‌بوک دارای حجم عظیمی از داده‌ها است؛ اما برخلاف فیس‌بوک که اطلاعات را به چشم ابزاری برای تبلیغات و نفوذ به ذهن مردم تصور می‌کند، آن‌ها را عاملی برای از بین بردن برابری بین مردم تصور می‌کند.

افزایش نوآوری‌ها در حوزه‌ی هوش مصنوعی و خودکارسازی در حال گسترش تنش‌های موجود در بازار کار سنتی است و این احساس را به وجود می‌آورد که روزی روبات‌ها شغل انسان‌ها را دزدیده، بر آن‌ها حکومت خواهند کرد. به‌علاوه برنامه‌نویسی ممکن است به یکی از مشاغل روبات‌های پیشرفته تبدیل بشود.
وانسترث گفت: «ما فکر می‌کنیم در آینده‌ی برنامه‌نویسی، هیچ کدی وجود ندارد.»

وی ادامه داد: «مردم هم‌اکنون نیز کدهای کمی را می‌نویسند؛ زیرا بسیاری از قابلیت‌ها در کتابخانه‌ها و فضاهای نام قرار داده شده‌اند. با وجود این در سال‌های پیش رو که خودکارسازی، یادگیری ماشینی و تلاش برای ماشینی شدن افزایش پیدا می‌کند، میزان کدهای نوشته شده باز هم کاهش خواهد یافت.»

مدیرعامل گیت‌هاب با اشاره به اینکه به منظور عقب نماندن از توسعه‌ی فناوری، آن‌ها نیز اقداماتی را برای پایان دادن به کد زنی انجام می‌دهند گفت: «محصول بعدی ما و در مرحله‌ی بعدی توسعه‌ی نرم‌افزاری دانش و رونوشت کدهای مردم به داده‌های کاربردی تبدیل خواهند شد.»

به منظور دستیابی به هدف بالا گیت‌هاب به تازگی ابزاری جدیدی به نام «گراف وابستگی» (Dependency Graph) را راه‌اندازی کرده است که به برنامه نویسان نشان می‌دهد بسته‌های توسعه نرم‌افزاری و برنامه‌ها به کدام‌یک از منابع ارتباط دارند. به‌علاوه زمانی که کدهای نوشته شده به منابع ناامن متصل شده باشند، این موضوع را به کاربر گزارش می‌دهد.

گراف وابستگی در ابتدا برای جاوا اسکریپت و رابی در دسترس بوده و به صورت محدود از پایتون نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این ابزار در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به برنامه نویسان هشدارهای امنیتی بدهد تا اگر کد آن‌ها دارای آسیب‌پذیری‌های شناخته شده بود، آن را اصلاح بکنند.

گیت هاب در حال بازبینی فیدخبری خود است تا از طریق فشرده‌سازی اطلاعات پروژه‌ها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار بدهد. در نتیجه کاربران می‌توانند بر اساس افرادی که دنبال می‌کنند، توصیه‌های شخصی‌سازی شده‌ای را مشاهده کنند.

اقدامات بالا باعث می‌شود تا یادگیری ماشینی به شکل بهتری آموزش دیده و اطلاعات زائد کمتری را دریافت بکنند.

کریس وانسترث اشاره کرد در آینده‌ای نزدیک به منظور هدایت سازمان‌ها و برنامه نویسان به سمت خودکارسازی برنامه‌نویسی و توسعه‌ی نرم‌افزار، ابزارهای بیشتری را ایجاد و عرضه می‌کند.

مقامات گیت هاب در گذشته نیز هوش مصنوعی ساخته شده توسط مایکروسافت و دانشگاه کمبریج را با نام «دیپ‌کدر» (DeepCoder) معرفی کرده بودند. دیپ‌کدر می‌توانست بعد از یادگیری از مراکز داده‌ی عظیم کد، شروع به برنامه‌نویسی بکند. محققان در آن زمان پیش‌بینی کردند چنین سامانه‌ای ممکن است تأثیری عظیم در آینده‌ی این حوزه و فعالان آن بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج