۶۱۶۳۰۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ارزان‌ترین استان‌ کشور از نظر قیمت فروش مسکن

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: استان کرمان، از ارزان‌ترین استان‌های کشور از نظر قیمت فروش زمین و مسکن است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: استان کرمان، از ارزان‌ترین استان‌های کشور از نظر قیمت فروش زمین و مسکن است.

دکتر «جعفر رودری» با اشاره به آمار تعداد واحدهای مسکونی استان کرمان گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۸۱۷ هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی در استان کرمان وجود دارد که ۵۰۵ هزار و ۱۰۲ واحد آن در نقاط شهری و ۳۱۲ هزار و ۱۶ واحد در مناطق روستایی قرار دارد.

وی به مقایسه شمار خانوارهای استان کرمان با تعداد واحدهای مسکونی پرداخت و اظهار کرد: تعداد خانوارهای استان کرمان ۹۳۲ هزار و ۷۲۱ و تعداد مساکن ۸۱۷ هزار و ۱۱۸ است که نسبت مسکن‌های موجود به خانوار برابر ۰.۸۸ می‌باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از شکاف موجود میان تعداد خانوارها و مسکن سخن به میان آورد و ادامه داد: با توجه به این‌که هر خانوار به طور معمول نیاز به مسکن دارد، بنابراین بهترین حالت و هدف نهایی آن است که نسبت مساکن مسکونی به خانوار یک و یا نزدیک به آن باشد که فاصله آن بیانگر شکاف ۱۲ درصدی در خصوص کمبود مسکن است.

وی افزود: با توجه به کمبود مسکن در استان کرمان، شاهد این هستیم که بخشی از مسکن‌های موجود استان خالی از سکنه هستند.

رودری تصریح کرد: ۷۵ هزار و ۷۳۷ واحد مسکونی از کل واحدهای مسکونی سال ۹۵، در استان کرمان خالی از سکنه هستند که نسبت به سال ۹۰ به میزان ۵۸ هزار و ۷۶۷ واحد مسکونی خالی، شمار واحدهای خالی استان ۱۶ هزار و ۹۷۰ واحد افزایش داشته است و از آنجائی‌که تعداد واحدهای مسکونی خالی در سال ۹۵ حدود ۹.۳ درصد کل مسکن مسکونی سال ۹۵ را در بر می‌گیرد، این رقم نیز در کمبود مسکن باید مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر خانوارهای نیازمند مسکن ملکی بیشتر از شکاف ۱۲ درصدی مربوط به نسبت ۰.۸۸ است.

وی رتبه فروش واحد مسکونی استان کرمان در سطح کشور را سی‌ام اعلام کرد و افزود: در سال ۹۵ قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی در سطح استان برابر ۳۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است که در میان استان‌های کشور رتبه سی‌ام را به خود اختصاص داده که به عبارت دیگر استان کرمان پس از استان کهگیلوئیه و بویراحمد پایین‌ترین نرخ فروش واحد مسکونی را دارا بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان رتبه استان کرمان در فروش زمین یا زمین ساختمان کلنگی در سطح کشور را بیست و هشتم دانست و گفت: هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های کلنگی نیز به قیمت ۱۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسیده است که براین اساس استان کرمان رتبه بیست و هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت اجاره به قیمت ۲۹۹ هزار و ۱۷۰ تومان اجاره ماهانه و ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی در جایگاه ۲۴ ام کشوری قرار دارد.

رودری یادآور شد: استان کرمان در خصوص نقاط شهری استان نیز، قیمت فروش هر متر مربع واحد مسکونی ۶۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان رتبه بیست و ششم را به خود اختصاص داده است، هم‌چنین زمین و زمین ساختمان‌های کلنگی با قیمت ۳۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان رتبه بیست و سوم و اجاره ماهانه و ۳ درصد ودیعه مسکن ماهانه برای هر متر مربع زیر بنای مسکونی با قیمت ۴۰۱ هزار و ۸۸۰ تومان رتبه بیست و یکم را در بین سی و یک استان کشور دارا بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر کم

    • بدون نام

      اختلاس بیداد میکنه....بیکاری بیداد میکنه,کشاورزی که میاد تو شهر ماست میخره,ببین به کجا رسیده ایم....مدیریت سنتی ....کشور از نظر اقتصادی داغون کرده....هرکس سرجای خودش نیست....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج