جاباما
۶۱۶۳۸۸
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

تلفات جانی در جاده‌های ایران؛ ۳۵ برابر ژاپن

استاندار اصفهان گفت: در بخش مهندسی ترافیک در استان اصفهان اقدامات وسیعی صورت گرفته است و تعداد دوربین‌ها از ۱۴۰ دوربین در سال ۹۲ به هزار دوربین در پایان امسال افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش میزان سرعت به میزان یک سوم است.

خبرگزاری ایسنا: استاندار اصفهان گفت: در بخش مهندسی ترافیک در استان اصفهان اقدامات وسیعی صورت گرفته است و تعداد دوربین‌ها از ۱۴۰ دوربین در سال ۹۲ به هزار دوربین در پایان امسال افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش میزان سرعت به میزان یک سوم است.
رسول زرگرپور، امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی راکبین و رانندگان قانونمند اظهار کرد: زمانی که بحث حمل و نقل و ترافیک شهری و جاده‌ای مطرح می‌شود از یک طرف در خصوص موتور محرک زندگی انسانی، صنعت، کشاورزی و خدمات صحبا به میان می‌آید و از طرف دیگر مقوله‌هایی چون محیط زیست، جان انسان‌ها، خسارات مادی، صرف وقت‌ها و فرصت‌ها مطرح می‌شود.

وی افزود: جان انسان‌ها بیشترین ارزش را در این بین دارد. در دنیا به ازای هر دو هزار خودرو بر اثر تصادفات ۹ نفر کشته بر جای می‌ماند در حالی که در ایران تا چندسال پیش در ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۳۷ نفر جان خود را از دست می‌دادند و ایران در میان ۱۹۰ کشور تا چند سال گذشته جزو رتبه‌های آخر بوده است.

استاندار اصفهان گفت: میزان تلفات جانی جاده‌ها در ایران ۳۵ برابر ژاپن و دو برابر ترکیه است، اما از سال ۹۲ با شروع کار دولت تدبیر و امید و تلاش‌های بزرگ و وسیع نیروی انتظامی خسارات جانی در حوادث رانندگی حدود ۲۷ هزار کشته و ۲۵۰ هزار زخمی به کم‌تر از ۱۷ هزار کشته رسیده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه برنامه حمل و نقل ترافیک در مثلث مهندسی ترافیک، اعمال قانون و آموزش قرار دارد،‌ اظهار کرد: مهندسی ترافیک بر عهده شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، اعمال قانون بر عهده پلیس و امور مربوط به آموزش و فرهنگسازی بر عهده نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها است. در بخش مهندسی ترافیک در استان اصفهان اقدامات وسیعی صورت گرفته است و تعداد دوربین‌ها از ۱۴۰ دوربین در سال ۹۲ به هزار دوربین در پایان امسال افزایش خواهد یافت که نتیجه آن کاهش میزان سرعت به میزان یک سوم است.

وی ادامه داد: خط BRT درون شهری در شهر اصفهان از سال ۹۲ تا به امروز به بیش از ۶۵ کیلومتر رسیده است که این نیز در میزان کاهش تصادفات موثر است و در بخش جاده‌ای از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۶۲۵ کیلومتر آزادراه و بزرگراه احداث و ۴۳۰ کیلومتر در دست ساخت است و تعداد دوربین‌های جاده‌های استان از ۳۶ دوربین در سال ۹۲ به بیش از ۲۰۰ دوربین در پایان امسال خواهد رسید.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان در سال ۹۲، شاهد هزار و ۳۰۰ کشته در حوادث جاده‌ای و شهری بوده‌ایم در حالی که این آمار در سال ۹۵ به هزار و ۵۰ کشته رسیده است.

زرگرپور تصریح کرد: در مرحله فرهنگسازی و آموزش گرچه پلیس و شهرداری‌ها اقداماتی را انجام داده‌اند اما اقدامات صورت گرفته به اندازه کافی نبوده است و هرچند که زمانی که تصادفی رخ می‌دهد رسانه‌های مختلف از زوایای گوناگون گزارشاتی ارایه داده و عکس‌هایی را می‌گیرند و با بازماندگان صحبت می‌کنند اما اگر به جای این‌ها فرهنگ سازی شود و آسیب‌ها از صدا و سیما بیان و راهکارهایی ارائه شود قطعا موثرتر خواهد بود.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالب اینجاست ایمنی ماشین هاشون هم چندین برابر ماشین های ماست

    • بدون نام

      اخه جاده ها اونا کجا و جاده ها ما کجا

    • علیرضا نویدی

      باسلام
      احتراما محققان محترم ،ایران را با کشوری مثل خودش مقایسه کنند نه با کشور ژاپن . ایران را با افغانستان و پاکستان و میانمار و کشورهای زیر خط توسعه و پییشرفته مقایسه کنید . با سپاس

    • بدون نام

      شاید صد برابر

    • بدون نام

      بیشترین مرگ درتصادف جادهای به نسبت جمعیت مربوط به هموطنان غیور بختیاری میباشد

    • محمد سلطان

      وقتی یک سری گوساله جران جنگ جنگجو پشت فرمان مینشینند نتیجه همین است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج