۶۱۶۴۸۲
۱۷ نظر
۵۰۰۴
۱۷ نظر
۵۰۰۴
پ

کنایه رئیسی به دولت اصلاحات؛ آمریکایی‌ها دنبال پاره کردن برجام نیستند

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند بلکه می‌خواهند الگوی برجام را به حوزه امنیت و توان دفاعی ملت ایران تعمیم دهند و با کاهش قدرت کشور به خیال خود، ایران را به عراق و لیبی تبدیل کنند.

خبرگزاری ایلنا: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد، با اشاره به سخنان و اقدامات خصمانه رئیس‌جمهور و دولت آمریکا گفت: مشابه ادبیات ترامپ در دولت بوش به‌کار گرفته شد و او ملت ایران را محور شرارت خواند، آن‌هم در حالی‌که مانند امروز، دولت وقت از لبخند به آمریکا، مذاکره با آن و ذوب‌کردن یخ‌های بی‌اعتمادی حرف می‌زد و بیشترین شعار تنش‌زدایی داده شد.

وی با بیان اینکه هرگاه به آمریکا لبخند زدیم، ضربه خوردیم، اظهار داشت: رئیس‌جمهور مخلوع مصر پس از سرنگونی، گفت «هر کس لباس آمریکا به تن کند، عاقبت عریان خواهد ماند»؛ آمریکایی‌ها به‌دنبال پاره کردن برجام نیستند بلکه می‌خواهند الگوی برجام را به حوزه امنیت و توان دفاعی ملت ایران تعمیم دهند و با کاهش قدرت کشور، به خیال خود، ایران را به عراق و لیبی تبدیل کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: اکنون که لحن آمریکا درشت شده، برخی می‌گویند باید به قدرت‌های اروپایی پناه ببریم، همانگونه که تا لبخند آمریکا را دیدند گفتند امریکا همه کاره است و باید کار را با کدخدا ببندیم.

رئیسی ادامه داد: برنامه آنها این است که امریکا به فشار و تهدید و توهین روی می‌آورد و اروپا با تکیه بر این تهدیدها، برای امتیازگیری و مذاکره جلو می‌آید، مشابه آنچه در آغاز پرونده هسته‌ای انجام شد. متأسفانه پس از برجام، به فشار علیه ایران حریص‌تر هم شده‌اند.

وی افزود: هیچکس مخالف تعامل با کشورهای اروپایی نیست، اما آیا هیچ کشور مقتدری اجازه می‌دهد اراده بیگانه در حوزه‌های حساس دفاعی و امنیتی‌اش، در قالب مذاکره و گفت‌وگو بر او دیکته شود؟ امروز آمریکا و سه کشور اروپایی در پی محقق کردن این تهدید، علیه امنیت ملی و منافع مردم ایران هستند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: از نظر آمریکایی‌ها، ایران پس از برجام باید به موجودی مهار شده و سر به زیر تبدیل می‌شد اما در عمل برعکس شد و همه رؤیاها و آرزوهای امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به کابوس تبدیل شده است.

رئیسی یادآور شد: وقتی دشمن از فشار اقتصادی به ملت ناامید می‌شود که ما مسئولان، آرامش و رفاه مردم را با کار جهشی در اقتصاد تأمین کنیم و اقتصاد و معیشت ملت را معطل لبخند امروز یا اخم فردای بیگانگان نگذاریم.

وی افزود: مواضع هماهنگ مسئولان و نخبگان در مقابل گستاخی رئیس‌جمهور امریکا، یک امر لازم است؛ یکی از اهداف امریکا از اعمال فشار به کشور، ایجاد دعواهای داخلی است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان تصریح کرد: تبعیت ما مسئولان از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دنبال کردن منافع ملی می‌تواند دشمن را در تحقق هدف خود ناکام کند؛ به‌شرط آنکه منحصر در لفظ نباشد و در عمل هم اقدام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ک ر

      آقای رئیس ی جناب آقای ظریف با همون لبخند هاش پدر آمریکا را در آورده حالا ترامپ فهمیده ک آقای ظریف چ کلا ی سرشون گذاشته اگه نمیدوی بدون ملت ایران بهتر میفهمند ک چی شده

    • هموطن

      والا شما هم که لبخند نزدید چیزی جز تحریم و ایرانهراسی نصیب ملت وکشور نکردید،لااقل اگر بعضی دولتها لبخند میزنند عملکردشان جای دفاع دارد در عرصه های مختلف ،شماها که دیگه با اون هشتسال نکبت نهم ودهم جایی برای حرف زدن نگذاشتید.

    • علی

      احسنت که حرف زده شد.یادمون نرفته آقای روحانی گفت مابایدبا کدخدا(آمریکا)صحبت کنیم تامشکلات حل بشه.اینم ازکدخدا.خدالعنت کنه اونایی روکه کشور روبامذاکره ولبخند به شیطان بزرگ معطل کردن.اینا حق الناسه یه روزباید جواب این مردم روبِدَن.

    • بدون نام

      شما بسوز فعلا

      پاسخ ها

      • علی

        شماهم اون دنیابسوز که دردش بیشتره.خخخخ

    • بدون نام

      درود و زنده باد آقای رییسی

    • بدون نام

      سید تتلو حالش چطوره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب آدم.پست.و بیطرفی هستی

    • بدون نام

      آرامش و رفاه مردم را با کار جهشی در اقتصاد تأمین کنیم .چطوری؟ برادر عزیز اقتصاد علم میخواهد نه کار جهشی و غیره.توانا بود هر که دانا بود نه توانا بود هر که شعار وحرف بیشتر زند

    • مجتبی

      حرفش حقه، تاریخ عراق و لیبی خیلی شبیه کاریست که الان آمریکا شروع کرده

    • بدون نام

      بیشتراز دولت آمریکا شماها ازاین حرکت خوشحالترین.حداقل یه امتیازی واسه سال 1400 واستون داره.ماتازنده ایم از رهبری حمایت میکنیم.و کسیکه رییس دولت اصلاحات رو دوست بداره.ماهم اورا دوست داریم.دوستت داریم سید محمدخاتمی.

    • اکبر

      بعد از شکست مفتضحانه در 29 اردیبهشت
      حق با شماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو به همون تتلو برس زوده در سیاست دخالت کنی نه علمش را میدونی نه فهمش را بهتره به همان روضه خونی خودت را برسی اصلا بگو اقتصاد مقاومتی چیه ؟که تز میدی اقلا اگه سودی برا کشورنداری باعث عقب افتادگی نشو به نفع دنیا واخرتث است

    • بدون نام

      چقدر خوشحالی برجام پاره شود واقعا که....

    • حسین

      تاریخ رو برنده ها مینویسند ،بازنده ها شنیده نمیشن بازنده جان

    • بدون نام

      شما چرا نگران هستید مگه شما مخالف بر جام نبودین خوب انها بکمک شما اندن چرا نگران هستین شما مگه اینو نمیخواستین چرا دنبال بهانه هستین

    • بدون نام

      حالا که روحانی است چرا جلوی تحریم ها را نگرفت کدخدا را که دیده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج