۶۱۶۵۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آمریکا: کردها از وقایع کرکوک اطلاع داشتند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگارانی که سعی کردند سردار قاسم سلیمانی را مسئول اتفاقات کرکوک عنوان کنند، گفت: ما در این واقعه طرف کسی را نمی گیریم و تا جایی که می دانیم کردها از این اقدام هماهنگ شده، آگاه بودند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگارانی که سعی کردند سردار قاسم سلیمانی را مسئول اتفاقات کرکوک عنوان کنند، گفت: ما در این واقعه طرف کسی را نمی گیریم و تا جایی که می دانیم کردها از این اقدام هماهنگ شده، آگاه بودند.

«هدر نوئرت» روز سه شنبه در نشست خبری افزود: دولت آمریکا از عراق فدرال و دموکراتیک حمایت می کند و از همه طرف های عراقی می خواهد که آرامش را حفظ کنند.

وی ادامه داد: ما همچنان همه چیز را در نظر خواهیم گرفت. حرکت برخی وسائل نقلیه و افراد را دیده ایم. در کرکوک یک حرکت مشترک بوده که برخی آن را حمله می دانند، ما آن را حرکتی هماهنگ می دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاری که گفت کردها احساس می کنند که آمریکا آنها را تنها گذاشته است، گفت: ایالات متحده به همه مردم عراق توجه دارد و حضور نظامی آمریکا در این کشور فقط معطوف به داعش است.

نوئرت ادامه داد: داعش تمام مردم عراق، اعم از شیعه، سنی و کرد را آزار داده و اولویت اصلی اکنون به پایان رساندن تهدید داعش است.

**سوریه یا پورتوریکو

وی همچنین با توجه به تحولات سوریه تاکید کرد که آمریکا به فرایندهای ژنو در مورد سوریه پایبند بوده و محل اصلی تمرکز نظامی اش مبارزه با داعش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : حضور ایالات متحده و متحدانش پس از سقوط داعش برای جمع آوری آوارها و رساندن آب و برق به ساکنان در رقه ادامه خواهد داشت.

یکی از خبرنگاران از نوئرت سئوال کرد که در حالی که در پورتوریکو شهروندان آمریکایی به آب و برق دسترسی ندارند چرا آمریکا می خواهد در سوریه برای رساندن آب و برق بماند؟ نوئرت پاسخ داد: ما در وزارت خارجه درباره پورتوریکو نظر نمی دهیم.

دولت آمریکا در حالی برای کمک به آبرسانی و راه اندازی سیستم برق در سوریه اعلام آمادگی کرده است که در اثر طوفان سهمگین ماریا در اوایل ماه جاری میلادی، مردم پورتوریکو، یکی از مناطق تحت حاکمیت سیاسی آمریکا، شب ها را در تاریکی می گذرانند و با کمبود شدید آب، تغذیه و سوخت روبه رو هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج