۶۱۶۹۲۶
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

تحقیقات جدید هلندی‌ها نشان می‌دهد

جنسیت اهدا کننده در انتقال خون اهمیت دارد!

در گذشته جنس اهدا کننده خون در هنگام انتقال خون دارای اهمیت نبود، اما تحقیقات جدید باعث افزایش نگرانی در این زمینه شده است چرا که نشان می‌دهند خطر مرگ در مردهایی که از خون زنانی استفاده می‌کنند که پیشتر باردار بوده اند، در سال‌های بعد از انتقال خون افزایش خواهد یافت.

ایسنا: در گذشته جنس اهدا کننده خون در هنگام انتقال خون دارای اهمیت نبود، اما تحقیقات جدید باعث افزایش نگرانی در این زمینه شده است چرا که نشان می‌دهند خطر مرگ در مردهایی که از خون زنانی استفاده می‌کنند که پیشتر باردار بوده اند، در سال‌های بعد از انتقال خون افزایش خواهد یافت.
جنسیت اهدا کننده در انتقال خون اهمیت دارد!

به نقل از گیزمگ، محققان هلندی پژوهش خود را با بررسی ۳۱,۱۱۸ بیمار که خون دریافت کرده بودند آغاز کرده و نه تنها جنسیت اهدا کننده بلکه در مورد اهدا کنندگان زن این موضوع را بررسی کردند که آیا این فرد پیشتر باردار بوده است یا خیر.

آنها در این پژوهش دریافتند مردانی که از زنانی که پیشتر باردار بوده‌اند خون دریافت کردند، نسبت به مردانی که از یک مرد یا از یک زن که بارداری را تجربه نکرده خون دریافت کردند، یک و نیم برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.

جالب توجه است که این نتایج فقط در مردان زیر سن ۵۰ سالگی صدق می‌کرد. زیرا به نظر می‌رسد اگر یک مرد بیش از ۵۰ سال سن داشته باشد، بدن وی نسبت به هر عامل خطر خاصی که در خون یک اهداکننده زن که پیشتر باردار بوده وجود دارد، ایمن است.

نویسندگان این مطالعه بر این باورند که شکل گیری آنتی‌بادی خاصی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتد، می‌تواند باعث افزایش مرگ و میر مردانی شود که از این افراد خون دریافت کرده‌اند.

اما اینکه چرا این خون تنها به مردان آسیب زده و تاثیری بر روی زنان ندارد و اینکه چرا این مردان در سن زیر ۵۰ سال هستند، هنوز معلوم نیست.

لازم به ذکر است که محققان این پژوهش برای اثبات قطعی یافته‌های خود نیازمند انجام تحقیقات بیشتر هستند.

این پژوهش در مجله JAMA منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج