۶۱۷۱۰۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رصد مداوم بازار برای مقابله با گران فروشی

معاون سازمان حمایت گفت: بازرسی ها در خصوص قیمت کالاها در بازار به صورت مداوم صورت می گیرد و در صورت اعلام شکایت به سامانه ۱۲۴ ظرف ۴۵ دقیقه رسیدگی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار داشت: بازرسی های سازمان حمایت به صورت مداوم در اغلب کالاهای موجود در بازار صورت می گیرد به طوریکه اطلاعات قیمتی ۵۹ قلم کالا در سامانه سازمان به صورت روزانه ثبت و رصد می شود این در حالی است که شاید تغییرات قیمتی در برخی از این کالاها مورد توجه مردم نباشد.

وی ادامه داد: البته قیمت برخی محصولات به دلیل افزایش هزینه های تولید گران می شود که نمی توان این امر را گران فروشی قلمداد کرد. به طور مثال در صنعت لبنیات برخی از تغییرات قیمتی با مجوز سازمان حمایت صورت گرفته است.

میرآخورلو در خصوص رسیدگی به شکایات گفت: اگر شکایتی به سامانه ۱۲۴ گزارش شود ظرف ۴۵ دقیقه مامورین در محل شکایت حاضر شده و رسیدگی می کنند و در این خصوص بالای ۹۰ درصد رضایت شاکیان را داریم.

وی ادامه داد: در بین سالهای ۹۰ تا ۹۱ با توجه به تغییرات قیمتی در بسیاری از کالاها و خدمات، شکایات در خصوص قیمت ها افزایش یافت ولی در دولت یازدهم شکایات روند کاهشی داشته است.

معاون سازمان حمایت در خصوص تداخل وظایف این سازمان با اتاق اصناف تصریح کرد: در بحث نظارت تداخلی با اتاق اصناف نداریم و در خصوص تخلفات این حوزه باید رتبه بندی و میزان جریمه اصلاح شود و این می تواند در کنترل بازار و کاهش تخلفات تاثیر گذار باشد.

میر آخورلو درباره تاثیر نوسانات قیمت ارز بر بازار گفت : حساسیت به نرخ ارز در کشور بالا است و ما از نرخ ارز غول ساخته ایم در حالیکه خیلی از کالاها با ارز ارتباطی ندارند و افزایش قیمت در این کالاها سفته بازی است و سازمان حمایت باید در این خصوص از بازار مراقبت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج