۶۱۷۱۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ایتالیای زخمی از سوئد انتقام می‌گیرد؟

آخرین مصاف ایتالیا و سوئد به یورو ۲۰۱۶ برمی‌گردد که ایتالیا یک بر صفر برنده شد، ولی بعد از رفتن کونته و آمدن ونتورا اوضاع دیگر بر وفق مراد نیست.

ایران ورزشی آنلاین: ۱۳ سال از این ماجرا گذشته، ولی ایتالیایی‌ها این تصویر را فراموش نکرده‌اند. هواداران سوئد پرچمی به رنگ پیراهن تیم ملی‌شان نصب کرده بودند که روی آن نوشته شده بود: «۲-۲، خداحافظ ایتالیا!» ماجرا به دور آخر مرحله گروهی یورو ۲۰۰۴ برمی‌گردد. برد سوئد یا دانمارک به معنی حذف تیم دیگر و صعود ایتالیا بود، ولی بازی در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا هر دو تیم صعود کنند و ایتالیا به خانه برگردد.

قرعه، ایتالیا و سوئد را در پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۸ به هم رساند. می‌توان این را فرصتی برای انتقام دانست، ولی نه در شرایطی که ایتالیا در بحران است. ایتالیا در مرحله گروهی بعد از اسپانیا قرار گرفت، ولی نمایش این تیم در دو سه بازی آخر راضی‌کننده نبود. این تیم در رتبه ۱۵ فیفا قرار دارد و با سخت‌ترین حریف سید دوم (سوئد در رده‌بندی فیفا بیست و پنجم است) روبه‌رو شد. آخرین مصاف دو تیم به مرحله گروهی یورو ۲۰۱۶ برمی‌گردد که ایتالیا یک بر صفر برنده شد، ولی بعد از رفتن آنتونیو کونته و آمدن ونتورا اوضاع دیگر بر وفق مراد نیست. ایتالیا بعد از سال ۱۹۵۸ هیچ‌کدام از ادوار جام جهانی را از دست نداده و حذف این تیم مقابل سوئد فاجعه خواهد بود.

گابریله اوریالی، مدیر تیم ایتالیا که به مراسم قرعه‌کشی رفته بود، گفت: «تقدیر حکم به این قرعه داد. از نگاه من می‌توانستیم قرعه بهتری داشته باشیم، ولی ما ایتالیا هستیم و سنت فوتبال ما حکم می‌کند که از هیچ تیمی نترسیم. با این حال ما با حریف سختی روبه‌رو می‌شویم. سوئد از گروه سختی صعود کرده، فرانسه را در یک بازی شکست داده و هلند را حذف کرده.»

اوریالی اضافه کرد: «امیدوارم تا آن زمان چند بازیکن مصدوم ما برگردند. در بازی‌های اخیر چند بازیکن مهم را به دلیل مصدومیت نداشته‌ایم. بلوتی در حال بازیابی است، همینطور وراتی، پلگرینی و مارکیزیو، ولی لازم است که همه آنها را در اوج در اختیار داشته باشیم.» ایتالیا برای بازی رفت به سولنا سفر می‌کند، ولی هنوز ورزشگاه میزبان بازی برگشت مشخص نشده و احتمالا از بین سن‌سیرو میلان، رنزو باربرا پالرمو و لوییجی فراری جنوا یکی انتخاب خواهد شد.
یانه اندرسون، سرمربی سوئد هم گفت که از امروز روی بررسی تیم ملی ایتالیا تمرکز خواهد کرد: «ما دو بازی سخت در پیش داریم، ولی بازی ما با هر حریف دیگری هم سخت می‌بود. نکته مثبت ماجرا این است که انتظار تمام شد، حریف را شناختیم و می‌توانیم برای بازی آماده شویم. تاریخ به ما می‌گوید که آنها تیم خوبی هستند.»

آندرئاس گرانکوییست، کاپیتان سوئد هم گفت: «ایتالیا احتمالا سخت‌ترین حریف ممکن بود، ولی قرعه‌کشی همین است. در پلی‌آف جام جهانی قبلی با پرتغال روبه‌رو شدیم و حالا باید مقابل ایتالیا بازی کنیم. ما نشان داده‌ایم که می‌توانیم تیمی مثل فرانسه را شکست دهیم و شاید آنها از ایتالیا کمی بهتر باشند. برای به خطر انداختن ایتالیا باید دو نمایش سطح ‌بالا داشته باشیم.»

اونیل، خوشحال از قرعه ایرلند

هیجان سه بازی دیگر پلی‌آف هم کمتر نخواهد بود. ایرلند، تیم ۲۶ رده‌بندی فیفا که با برد روز آخر در زمین ولز توانست به پلی‌آف برسد، باید با دانمارک، تیم ۱۹ رده‌بندی فیفا روبه‌رو شود. مارتین اونیل، سرمربی ایرلند درباره این بازی گفت: «به طور طبیعی باید از حضور در این مرحله خوشحال باشیم. ما با بردن چند بازی آخر توانستیم به اینجا برسیم و انتظار یک بازی سخت را داشتیم. دانمارک و مربی‌اش آگه هاریدا را خوب می‌شناسم، ما در منچسترسیتی و نوریچ همبازی بودیم، پس رویارویی جالبی خواهد بود.»

اونیل اضافه کرد که بابت روبه‌رو نشدن با ایتالیا خوشحال است و از اینکه تیمش در بازی برگشت میهمان است نگران نیست: «اگر از خیلی از مربیان بپرسید، ترجیح می‌دهند در بازی برگشت میزبان باشند، ولی با قانون گل زده در خانه حریف تیم میهمان این شانس را دارد که در ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه گل بزند و باید این مزیت را هم در نظر گرفت.»

ایرلند شمالی هم در بازی رفت میزبان است و با سوییس روبه‌رو می‌شود. همچنین کرواسی پرستاره باید در بازی رفت از یونان میزبانی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج