۶۱۷۲۶۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

میرلوحی: می‌خواهند سرمایه ۱۴۰۰ را تخریب کنند

محمود میرلوحی؛ عضو شورای‌شهر تهران و فعال سیاسی در وب سایت آسمان آبی نوشت: درباره اتفاقاتی که اخیرا به وقوع پیوسته و هجمه‌هایی که نسبت به معاون اول رئیس‌جمهوری و شخص آقای روحانی وارد می‌شود، چند نکته قابل ذکر و یادآوری است.

محمود میرلوحی؛ عضو شورای‌شهر تهران و فعال سیاسی در وب سایت آسمان آبی نوشت:

درباره اتفاقاتی که اخیرا به وقوع پیوسته و هجمه‌هایی که نسبت به معاون اول رئیس‌جمهوری و شخص آقای روحانی وارد می‌شود، چند نکته قابل ذکر و یادآوری است.
باید در نظر داشت اتفاقی که در انتخابات ۹۶ افتاد، در منظر همه جامعه و مردم بود و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که وسط میدان و صحنه نبوده باشد؛ بنابراین این مشارکت موضوع بسیار حائزاهمیتی است. ابتدا خود آقای روحانی و بعد از آن هم راهبردی که شورای‌عالی اصلاح‌طلبان به‌دلیل مواضع رقیب در آن زمان پیش‌بینی کردند، یکی از موضوعاتی بود که این نتیجه را رقم زد. مواضعی در آن زمان از طرف مخالفان وجود داشت که اکنون دیگر بسیار شفاف و روشن است.
مشاهده کردم آقایان مؤتلفه و آقای حسینی اخیرا مطرح کرده‌اند که راهبردشان این بوده با سه نامزد به صحنه بیایند تا فرصت آقای روحانی در مناظره‌های انتخابات 96 محدود شود، گرچه ایشان حرفه‌ای و در حوزه خطابه و پاسخگویی توانمند است، به‌هرحال یک نفر در برابر چند نفر هر چقدر هم تلاش کند زمان برایش کم است؛ لذا جریان اصلاحات این دو راهبرد را پیش‌بینی کرد؛ یا تصمیم گرفته‌اند آقای روحانی را به مرحله دوم بکشانند یا با تعدد نامزدها تلاش می‌کنند رأی و فرصت‌ها را از ایشان بگیرند. بر همین اساس، دوستان، آقای جهانگیری را به میدان دعوت کردند.

بعد از پیروزی در انتخابات، مشابه کاری که این گروه در انتخابات ۹۴ کردند و به انکار نتایج پرداختند؛ یعنی حمله شدید به آقای روحانی، بار دیگر اتفاق افتاد. بعد از انتخابات، آقایان با بحث‌هایی که درباره رأی حلال و غیرحلال، تخلفات گسترده استانداران و... انجام دادند، جوسازی‌های بسیاری کردند. الان هم هنوز این بحث‌ها مطرح می‌شوند و بسیاری استانداران و فرماندارانی که به‌دلیل وظیفه و مسئولیت اداری و اجرایی، (گرچه مسئول برگزاری انتخابات هم بودند) در برابر تهمت‌ها نمی‌توانستند سکوت کنند.

با این همه، مشاهده می کنیم همه این‌ها الان به پرونده تبدیل شده و خود دردسری برای دولت و استانداران است. این اتفاق جدید هم از نظر من طبیعی است و به همین داستان‌ها ارتباط دارد، با همه این فشارها می‌بینید آقای روحانی حال با آقای روحانی دوران انتخابات متفاوت دیده می‌شود و تلاش می‌کنند ایشان را از عقبه رأی خود محروم کنند؛ چون می‌دانند آقای روحانی عمده سرمایه‌ای که دارد در رأیی است که به دست آورده، وگرنه صداوسیما و دیگر نهادها، مواضع مشخص و روشن علیه ایشان داشتند.
از طرف دیگر، درصددند چهره آقای جهانگیری و نقشی که در عرصه انتخابات به‌ویژه از منظر اقتصادی داشت و در عمل برنامه آقایان را شفاف و افشا کرد، به‌شدت تخریب کنند. طبیعی است حالا با فرصتی که به دست آورده‌اند مرتب تلاش کنند به نحوی ایشان را از میدان خارج کنند؛ چون می‌بینند او به‌عنوان یک گزینه مطرح به سرمایه‌‌ای برای ۱۴۰۰ تبدیل شده است. درواقع، تلاش‌ها بر این است که با بیان مکرر وجود اختلافات با دولت و موضوعاتی مانند پرونده برادرش، ایشان را از صحنه اخراج کنند. بالاخره شایعه می‌کنند با آقای روحانی و دولت به اختلاف خورده‌اند. در واقع، در جاهایی هم مسائلی در انتصاب استانداران رخ داد و حرف‌هایی در بسته‌شدن کابینه بیان شد؛ همه این‌ها بهانه‌‌ای برای رخ‌دادن این روند است.
به هر حال، سعی می‌کنند یا خود آقای جهانگیری را به این نتیجه برسانند یا به شکلی او را از چشم جامعه بیندازند که بتوانند تا ۱۴۰۰ کارهای خود را به‌خوبی و با برنامه و بدون مانع پیش ببرند و بدنه اجتماعی را به نتیجه دلخواه خود برسانند. به نظر می‌آید برای آقای روحانی و آقای جهانگیری یک برنامه را در نظر دارند، به صورت همزمان کار خود را درباره آن‌ها پیش می‌برند و حتی منتظر ۱۴۰۰ هم نخواهند شد. با این‌که جریان اصلاح‌طلب به چگونگی بسته‌شدن هیئت‌دولت انتقاداتی دارد، اما به‌دلیل مصلحت فعلی کشور و راهبردی که در این مدت داشته‌اند، همچنان مدارا و حمایت می‌کنند. به همین دلیل، این‌ها درصدد هستند هم آقای جهانگیری و آقای روحانی و هم امکانات و تجهیزات آن‌ها را از همین الان خنثی کنند تا در آینده دغدغه کمتری داشته باشند. درواقع، برنامه‌ریزی و کاری را که باید برای انتخابات ۹۸ انجام دهند، جلو انداخته‌ و از الان شروع به کار کرده‌اند. مشخص است این‌ها پیام انتخابات ۹۶ را به‌خوبی دریافت کرده‌اند.

گرچه آقای رئیسی هم رأی قابل‌توجهی به دست آورد، در کلانشهرها و شوراهای‌شهر پیام برای آن‌ها سنگین بود. خود ما هم فکر نمی‌کردیم چنین رفتاری از مردم ببینیم و حتی با انتظارات ما هم فاصله بسیار زیادی داشت. جریان رقیب هم فکر نمی‌کرد، ژنرال‌های‌شان با فاصله زیادی از فهرست اصلاحات قرار بگیرند و برای آن‌ها سنگین بود و طبیعی است تلاش خواهند کرد طوری رفتار کنند تا به مردم بگویند اشتباه کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج