۶۱۷۳۰۹
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

طنز؛ انواع روش های مدیریتی در ایران

علیرضا کاردار در روزنماه ایران نوشت: تخصص ما بومی‌سازی است، بومی‌سازی هرچیزی. از غذاهای فرنگی گرفته که با کمی سیر داغ و شنبلیله به میزان دلخواه، تبدیل‌شان می‌کنیم به یک غذای بومی، تا خودروهای آخرین مدل دنیا که با پَخ کردن صندوق عقب و شیاردار کردن داشبورد، یک خودروی بومی می‌سازیم.

علیرضا کاردار در روزنماه ایران نوشت: تخصص ما بومی‌سازی است، بومی‌سازی هرچیزی. از غذاهای فرنگی گرفته که با کمی سیر داغ و شنبلیله به میزان دلخواه، تبدیل‌شان می‌کنیم به یک غذای بومی، تا خودروهای آخرین مدل دنیا که با پَخ کردن صندوق عقب و شیاردار کردن داشبورد، یک خودروی بومی می‌سازیم.
در علوم و فنون هم همین طوریم، مثلاً مدیریت؛چون وقت کم است، چند روش جدید مدیریت را که براساس شرایط محیطی خودمان تغییر داده‌ایم تا بیشتر به دلمان بنشیند فهرست وار می‌گوییم.
مدیریت سه سوته: به این صورت که به مدیر مقابل که خودش را برتر حس می‌کند و می‌خواهد تهدید و ارعاب کند و قدرتش را به رخ بکشد، فرصت نفس کشیدن نداده و چنان پاسخ قاطعی می‌دهید که هم آن طرفی‌ها و هم این طرفی‌ها انگشت به دهان بمانند از این سرعت عمل. مثل پاسخ رئیس جمهوری به یاوه‌های رئیس جمهوری کشور مقابل، در حالی که هنوز میکروفن‌های آن یکی خاموش نشده بود!
مدیریت پایه ای: در این روش از پایه همه چیز را مرتفع کرده تا آن قدر ارتفاع بگیرند که بعداً هیچ رقمه کوتاه نیایند. بهترین ساز و کار در این روش برداشتن «پایه»‌های بلند و ترجیحاً خوش دست، تکان دادن آنها در هوا و کوبیدن بر فرق سر سایر مدیران مخالف است؛شخص مدیر باید به یاد داشته باشد چون قضیه پایه‌ای است، باید همه جوره پایه باشد و کم نیاورد. معذرت خواهی هم که اصلاً حرفش را نزن!
مدیریت گل به خودی: این یکی برخلاف نامش که تداعی‌کننده گل زدن به تیم خودی است، اصلاً ربطی به آن ندارد و برمبنای گل دادن به خود است. در این روش شما به‌عنوان یک مدیر موفق و قانونگرا، در هر کاری ابتدا با خود مشورت کرده، سپس نظر خود را تأیید و اجرا کرده و بعد برای تشکر از خود یک گل به خود تقدیم و نام خود را به‌عنوان مدیر برتر اعلام و با پاداش به خود نیز موافقت می‌کنید.
مدیریت دوربینی: یکی از رایج‌ترین روش‌های مدیریت بومی‌سازی شده در کشور است. تقریباً تمامی مدیران به این روش تسلط داشته و به بهترین نحو از آن استفاده می‌کنند. همان طور که از نامش پیداست، در این روش شما هر کاری می‌کنید باید در مقابل دوربین باشد و بدون حضور دوربین اصلاً دست به سیاه و سفید نزنید.

مدیریت فحش پذیر: به این صورت که مدیر در یک دولت ابتدا طرحی را (مثلاً پرداخت یارانه) تصویب می‌کند. بعد که آن دولت دوره‌اش تمام می‌شود، شخص مدیر در مخالفت با آن طرح برخاسته و به دولت جدید پیشنهاد می‌دهد آن طرح قدیم بد و اَخ است و آن را لغو کرده، فحشش با من. این یکی تقریباً جدیدترین روش مدیریت بومی شده است و کارشناسان خارجی و حتی داخلی هنوز در کف آن مانده‌اند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج