جاباما
۶۱۷۹۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آلمان، آموزش نیروهای پیشمرگه را از سر می‌گیرد

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که با توجه به آرام شدن اوضاع در شمال عراق، ارتش آلمان می‌تواند آموزش نیروهای نظامی کرد موسوم به پیشمرگه که چندی پیش به حال تعلیق درآمده بود را از سر گیرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آلمان اختلافات بین عراق و کردها کاهش پیدا کرده است. از این رو آموزش نیروهای نظامی کرد موسوم به پیشمرگه توسط دولت آلمان مجددا می تواند از سر گرفته شود.

بنا بر این دولت آلمان می خواهد آموزش نیروهای پیشمرگه را که چندی پیش به دلیل تشدید اختلافات بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان بر سر استقلال از دولت مرکزی به حال تعلیق در آورده بود را مجددا آغاز کند.

یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که اگر تا روز یکشنبه هیچ گونه تغییر شرایط قابل توجهی وجود نداشته باشد این احتمال زیاد است که ما آموزش نیروهای پیشمرگه را دوباره از سر گیریم. اما شرایط در منطقه دقیقا مورد بررسی قرار می گیرد.

ارتش آلمان به دلیل تشدید اختلافات بین کردهای عراق با دولت مرکزی، آموزش نیروهای پیشمرگه را جمعه هفته گذشته به حال تعلیق درآورد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آلمان، وزیر دفاع این کشور به دلیل اختلافات در عراق روز پنج شنبه رایزنی هایی را با متحدان خود داشته است. وی مذاکراتی را در این باره با وزیر دفاع آمریکا و رئیس اقلیم کردستان و نخست وزیر عراق انجام داده است. شرکای گفت‌وگوی فون در لاین اطمینان داده اند که برای حل و فصل سیاسی این مسئله تلاش می کنند.

اختلافات بین کردها و دولت مرکزی عراق بعد از اینکه کردها برنامه های خود برای جدایی از دولت مرکزی را در پیش گرفتند تشدید شد. دولت مرکزی عراق جدایی این منطقه از دولت مرکزی را کاملا رد می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج