جاباما
۶۱۷۹۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

استقبال از گام‌های مثبت و جلوگيری از افراطيون

محمد كاظمي؛ نماينده مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: تهديد‌ها و فشارهاي خارجي براي هر كشوري آسيب‌رسان است، اما كمتر ديده شده است كه جامعه‌اي بر اثر فشارهاي برون‌مرزي فرو بپاشد يا آسيب‌هاي عميق وجبران ناشدني ببيند. البته ناگفته پيداست يك جامعه پويا و زنده تلاش مي‌كند تهديدهاي خارجي را يا از بين ببرد يا به حداقل خود برساند.

محمد كاظمي؛ نماينده مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: تهديد‌ها و فشارهاي خارجي براي هر كشوري آسيب‌رسان است، اما كمتر ديده شده است كه جامعه‌اي بر اثر فشارهاي برون‌مرزي فرو بپاشد يا آسيب‌هاي عميق وجبران ناشدني ببيند. البته ناگفته پيداست يك جامعه پويا و زنده تلاش مي‌كند تهديدهاي خارجي را يا از بين ببرد يا به حداقل خود برساند.
هرچند مقابله با اغراض برون‌مرزي راه و رسم خود را دارد و به حداقل رساندن آن بايد بر اساس خرد صورت گيرد و فاقد عنصر ماجراجويي و تندي‌هاي بي‌مورد باشد ولي مقابله با فشارهاي خارجي در درجه اول از بستر داخلي سرچشمه مي‌گيرد و موثر مي‌افتد. كشوري كه از درون دچار ضعف و چنددستگي و خودمحوري و آسيب و چالش و افراطي‌گرايي باشد.

در مقابل فشار خارجي توان خود را از دست مي‌دهد و گاهي تا اضمحلال هم پيش مي‌رود. در واقع جامعه زنده و پويا و متعادل و مستحكم همه اركان مقاومت را در خود مي‌بيند و از خود آغاز مي‌كند. رواداري، درك متقابل ميان مردم و حكومت، رضايت واقعي و عميق مردم از ساختار سياسي، رفاه نسبي و عدالت قضايي و اداري از جمله مولفه‌هاي اصلي استحكام داخلي هستند كه اگر حاصل آيند بدترين و شديدترين فشارها و حتي تهاجم خارجي را خنثي مي‌كنند و جامعه را به اقتدار و بالندگي مي‌رسانند.
به هر دليل كشور ما سال‌هاست در برابر انواع فشارهاي بيروني قرار گرفته است و مردم ما هم از همين رهگذر هزينه‌هاي سنگين داده‌اند؛ هزينه‌هايي كه مي‌شد با تدبير بيشتر كمتر شوند. در حال حاضر و پس از يك دوره نسبتا آرام در روابط بين‌المللي جمهوري اسلامي با اعلام استراتژي جديد دولت امريكا عليه نظام اسلامي احتمالا شاهد برخي تنش‌هاي ناخواسته خواهيم بود و فشارهاي مضاعفي را تحمل خواهيم كرد تا جايي كه از يك سو رييس ستاد مركزي فرماندهي ارتش امريكا گفته است واشنگتن در حال تشكيل نيروهاي نظامي جديد براي اعزام به كشورهاي عربي خاورميانه جهت مقابله با تهديدات ايران است و از سوي ديگر كشورهاي اروپايي هم با تاكيد بر استمرار برجام و صيانت از آن خود را آماده مي‌كنند تا ايران را براي برنامه‌هاي موشكي زير فشار قرار دهند و در اين راستا با امريكا هم‌موضع هستند.
هرچند از هم‌اكنون مي‌توان شكست دور جديد اين فشارها را پيش‌بيني كرد ولي به حداقل رساندن هزينه اين فشارها خصوصا براي مردم ايران آن چيزي است كه دولت جمهوري اسلامي جدا بايد آن را دنبال كند. به عبارت ديگر كافي نيست كه ما بتوانيم فشار جديدي را تحمل كنيم و بيگانگان را ناكام بگذاريم، بلكه بايد هزينه‌ها و نتايج منفي و احتمالي اين فشارها را به حداقل برسانيم. ديپلماسي خردمندانه و فعال به همراه نمايش وحدت داخلي دو عنصر مهمي هستند كه خواهند توانست موج جديد فشارها را خنثي كنند و عوارض منفي آنها را به حداقل برسانند. ما براي ايجاد يك وحدت و انسجام بيش از پيش چيزي كم نداريم. چالش‌هاي موجود آنچنان عميق نيستند كه مانع برادري آن هم در مقابل بيگانگان شوند. اصلاح‌طلبان كه حداقل در شرايط فعلي آراي مردم را در سطوح مختلف از آن خود كرده‌اند آماده به حداقل رساندن اختلافات جناحي هستند، منتها كاملا روشن است كه با تداوم محدوديت‌ها و فشارها يا افزايش آنها وحدت موجود هم دچار آسيب مي‌شود.
جناح اصولگرا در قبال اقدامات بي‌مبنا و بعضا غيرقانوني و فعاليت افراطيون هم جناحي مسوول است و حداقل مي‌تواند اعلام موضع كرده خواستار بازگشت همگان به قانون بشود. مسلما در اين صورت زمينه براي آرامش فضاي داخلي فراهم خواهد شد. ديدار يك فعال سياسي با يكي از محصورين اقدامي مثبت، وحدت‌ساز و اميدوار‌كننده است كه در صورت تداوم قطعا موجب دلگرمي همه دوستداران انقلاب و علاقه‌مندان به نظام اسلامي و سرخوردگي ضدانقلاب و طمع‌ورزان به اختلافات داخلي است. همه دلدادگان آرمان‌هاي نهضت اسلامي از حل و فصل چالش‌هاي اينچنيني شاد مي‌شوند و آرامشي عميق و روزافزون متوجه كشور مي‌شود. مسلما افراطيون در هر جناحي و با هر ظاهري با اين‌گونه اقدامات خردمندانه سر سازش ندارند و لفظا و عملا تلاش مي‌كنند تا همدلي‌ها با بن‌بست روبه‌رو شوند. بر رهبران و چهره‌هاي بانفوذ است كه روز به روز از دايره فعاليت افراطيون بكاهند و مصالح عالي نظام و كشور را تحت هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب از تطاول تندروي‌هاي هزينه‌ساز محافظت كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج