۶۱۷۹۴۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

روايت‌ سيدعلي خميني از شهادت آقا مصطفي:

چرا امام (ره)، راضي به كالبد شكافي نشد؟

سيدعلي خميني، نوه حضرت امام(ره) در سخنان پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران كه به مناسبت چهلمين سالگرد شهادت حاج آقا مصطفي خميني سخنراني مي‌كرد، ‌گفت: اصل شهادت او در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

خبرگزاری فارس: سيدعلي خميني، نوه حضرت امام(ره) در سخنان پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران كه به مناسبت چهلمين سالگرد شهادت حاج آقا مصطفي خميني سخنراني مي‌كرد، ‌گفت: اصل شهادت او در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
وقتي كه پيكر ايشان را به بيمارستان نجف بردند پزشك و رييس بيمارستان گفت كه آثاري در پوست ايشان مي‌بينيم كه مسلما مسموميت است و اگر آقا اجازه دهند كالبدشكافي انجام دهيم و اثبات كنيم كه ايشان به شهادت رسيده است.
وي افزود: اما امام گفت نمي‌خواهم پيكر فرزندم را پاره‌پاره كنند. او را به كربلا ببريد و مراسمات مربوطه را انجام دهيد و سريعا در نجف به خاك بسپاريد. يكي از ادله‌اي كه امام نگذاشتند كالبدشكافي صورت گيرد اين بود كه اگر قرار شود دولت عراق اين پرونده را دست بگيرد مدام مي‌خواهد به بهانه اين قتل اطرافيان امام را دستگير و مورد بازجويي قرار دهد و عوارض ديگري داشت لذا امام با اين كار مخالفت كردند.
نوه امام(ره) در خصوص جايگاه علمي و ديني حاج آقا مصطفي گفت: امام فرمودند مصطفي اميد آينده اسلام بود. مقام معظم رهبري نيز در تعبير عجيبي فرمودند مصطفي اميد آينده ما و خميني آينده ايران بود. وي با اشاره به برخورد حضرت امام در زمان شهادت آقا مصطفي گفت: امام هيچ تزلزلي از خود در شهادت آقامصطفي نشان ندادند در حالي كه دشمنان نهضت به دنبال شكست و تضعيف روحيه اين پيرمرد بودند اما امام در هيچ جلسه‌اي كه براي آقا مصطفي گرفته شد و براي نام مصطفي گريه نكرد تا جايي كه نزديكان امام نگران شدند و مي‌گفتند كه با توجه به اين مصيبت اگر امام گريه كند براي قلب و جسمش بهتر است.
لذا مرحوم كوثري را آوردند و او نقل مي‌كند كه هرچه از آقا مصطفي گفتند ديدند امام گريه نمي‌كند و محكم نشسته است تا اينكه روضه حضرت علي اكبر را خواندم و ديدم اشك امام جاري شد. امام هرگز اجازه ندادند بعد از انقلاب در تلويزيون و ارگان‌هاي حكومتي جلسه‌اي براي آقا مصطفي گذاشته و نامش برده شود. يك روز اول در غروب اول آبان همسر امام به ايشان فرمود باز هم اول آبان شد و صدا و سيما يك كلمه از مصطفاي ما اسم نياورد كه امام پاسخ دادند اينها ظاهر است.
دعا كنيد آن دنيا جايش خوب باشد. در شرايطي كه روز به روز خانواده‌هاي ايراني فرزندان‌شان را تقديم انقلاب مي‌كنند و شهيد مي‌دهند و خيابان‌هاي همه كشور شاهد تشييع شهداست، چگونه بگويم از پسر ما اسم بياورندلذا در تمام آن دوران امام نگذاشت جلسه‌اي در صدا و سيما براي آقا مصطفي برگزار شود و مي‌گفت او هم مثل باقي فرزندان ملت است كه شهيد مي‌شوند و نامي از آنها برده نمي‌شود.
وي ادامه داد: وقتي كه آقا مصطفي به شهادت رسيدند و پدر ما مي‌خواستند عهده‌دار مسووليت در دفتر امام شوند امام به او فرمودند ببين مصطفي با آن عظمتش بدون اجازه من در دفتر آب نمي‌خورد. اين كنايه از اين بود كه تو (حاج احمد آقا) هم بايد تا آخر در همين مسير باشي و بدون اجازه من و رهبر در امور دخالت نكني كه پدر ما هم الحق تا پايان در همين مسير بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج