۶۱۸۲۳۵
۶ نظر
۵۰۳۴
۶ نظر
۵۰۳۴
پ

خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

مطمئنا با در نظر گرفتن شاخص هایی می توان پیش بینی کرد که بعضی از خودروها با وجود تمام ویژگی های مثبت و منفی که دارند، چندان مورد توجه طیف وسیعی از مردم قرار نگیرند.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: احتمالا پیدا کردن سریع ترین ماشین دنیا کار چندان دشواری نیست. می توانید بالاترین سرعت ثبت شده برای خودروهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و از میان آنها سریع ترینشان را برگزینید. اما شاید انتخاب زشت ترین ماشین ماجرای متفاوتی داشته باشد. ممکن است بعضی از افراد خشن بودن و زمخت بودن را ملاک انتخابشان قرار دهند و برخی دیگر به شکل و ظاهر نازیبایشان اهمیت دهند.
به این ترتیب انتخاب زشت ترین خودرو امری نسبی است که برای هر کسی می تواند جنبه متفاوتی داشته باشد. اما مطمئنا با در نظر گرفتن شاخص هایی می توان پیش بینی کرد که بعضی از خودروها با وجود تمام ویژگی های مثبت و منفی که دارند، چندان مورد توجه طیف وسیعی از مردم قرار نگیرند. در ادامه برخی از این خودروها را با هم مرور می کنیم و به معرفی مختصری از آنها می پردازیم.
۱- آکورا ZDX
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

هیچ تعریف خاصی برای زشت بودن طراحی یک ماشین وجود ندارد. به نظر می رسد که خودروسازان و طراحان صنعتی درگیر یک سری خطاهای مشخص می شوند و در نهایت این امر به تولید خودرویی منجر می شود که چندان مورد استقبال مخاطبان قرار نمی گیرد. به عنوان مثال آکورا ZDX بیشتر به یک تخم مرغ رنگ شده شبیه است که روی چهار چرخ قرار گرفته است.
کاملا برعکس برخی خودروها که حتی یک انحنا هم در طراحی ظاهری آنها به سختی دیده می شود، آکورا ZDX پر از انحناهای ناخوشایند است که در نهایت حالتی گرد و تخم مرغی به آن بخشیده است. در سال ۲۰۱۳ و تنها چهار سال پس از تولید این خودرو، آکورا پرچم سفید خود را بالا آورد و در نهایت تسلیم انتقادات مخاطبانش شد.

2- بیوک اسکای لارک
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

بیوک که در سال های دهه 80 به شهرت و آوازه خوبی دست یافته بود، موفق نشد روند موفقیت هایش را به طور جدی ادامه دهد و به این ترتیب خیلی سریع قطارش از ریل خارج شد. به نظر می رسد طراحان خودروهای بیوک بسیار علاقه مند بودند که در دوران اوجشان، از صحنه رقابت با دیگر غول های خودروساز خارج شوند. به همین دلیل در سال 92 و با تولید مدل جدیدی از اسکای لارک ناخوشایندترین رنگ ها، و بدترین ایده ها در طراحی را روی این مدل پیاده نمودند. ظاهرا این تلاش تولید کنندگان کاملا عملی شد و در نهایت پس از 45 سال حکمرانی بیوک اسکای لارک در جاده های آمریکا، این مدل از صحنه رقابت بازار خودرو حذف شد.

۳- فیات مولتی پلا
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

با دیدن ظاهر این ماشین حتما به خنده می افتید. وقتی سوار بر این ماشین باشید تصور می کنید که در یک خودروی نعش کش پلاستیکی نشسته اید و امکانات لازم را هم در اختیار ندارید. ظاهر فیات مولتی پلا از نمای جلو کاملا دچار اشکال است و وقتی از نمای پشتی به آن می نگرید هم با نقص های زیادی مواجه می شوید. تقریبا می توانید مطمئن باشید که هیچ کس از ظاهر این خودرو رضایت کامل نخواهد داشت.

4- سدان برقی کودا
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

شرکت کودا آتوموتیو با تولید سدان برقی خود همه را متحیر کرد. در واقع شکل ظاهری این خودرو به اندازه ای ابتدایی و تخت و بی روح طراحی شده است که هیچ کس هوس امتحان کردنش را در سر نمی پروراند. اما این ماشین یک مزیت مهم دارد و آن هم تمام برقی بودنش است. شاید این تنها دلیلی باشد که موجب شده است 117 دستگاه از این خودرو پیش از ورشکستگی شرکت سازنده آن در سال 2013 به فروش برسد.

۵- میتسوکا اوروچی
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

نباید ظاهر رنگارنگ این خودرو شما را به اشتباه بیاندازد. میتسوکا اوروچی با هر رنگی که باشد، ظاهری به شدت زشت و ناخوشایند دارد. هر چند این خودروساز در مدل های جدیدتر سعی کرده است اشکالاتی که در طراحی اولیه وجود داشته است را تا حدودی برطرف نماید، اما باز هم تغییر عمده ای در ظاهر آن ایجاد نشده است. اوروچی یک سوپر اسپورت فشن بوده است که چندان خودش را در قید و بند کسب محبوبیت در میان مخاطبان قرار نداده و به همین دلیل طرفداران زیادی هم نداشته است. خوشبختانه تنها ۱۱ مدل از این خودرو طراحی و به بازار عرضه شد که قیمت پایه آنها ۱۵۷,۰۰۰ دلار بود.

6- نیسان کیوب
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

بدون هیچ تعارفی باید اعتراف کنیم که ظاهر این ماشین به شدت مضحک است. تا همین چند سال پیش اکثر فعالان بازار خودرو در مورد ظاهر نیسان کیوب به شوخی می گفتند که شبیه قطره آبی است که میان دو خط موازی گیر افتاده است و از دو سمت فشرده شده است. احتمالا شما هم با دیدن ظاهر این ماشین، نظر مشابهی خواهید داشت.

۷- پلیموث ولیانت ۱۹۶۱
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

پلیموث ولیانت مدل ۱۹۶۱ خودرویی است که چندان تکلیفش با خودش مشخص نیست! این خودرو بین یک ماشین پلیس، یک شناور سنگین و یک سواری جادار و راحت گیر کرده بود. ظاهر این ماشین بیشتر شبیه به جعبه ای آهنی است و با باله های کناری اش که هم در قسمت جلو و هم عقب آن قرار گرفته است، مانند قایقی بزرگ و زمخت شده است. اگرچه پلیموث ولیانت در مقایسه با خودروهای هم دوره خودش آنقدرها هم بد نبوده اما مطمئنا طراحی این خودرو چندان خالی از اشکال نیز نبوده است.

8- تاترا T77A
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

خودروهای اولیه تاترا، اولین ماشین هایی بودند که به صورت سریالی ساخته شدند و ویژگی های آئرودینامیکی آنها برای سازنده در اولویت نخست قرار داشت. به همین دلیل به زیبایی و شکل ظاهری این خودروها چندان توجه نشده است. مطمئنا اگر هر کسی به این ماشین نگاه کند، کاملا این موضوع را درک خواهد کرد، به خصوص قسمت عقب این خودرو که طراحی بسیار سطحی و ابتدایی دارد. تولیدات بعدی تاترا به طرز عجیبی زشت تر بودند. اما در اینجا تنها یکی از محصولات تاترا که خودروی T77A بوده است و موتور آن در قسمت پشت قرار داشته است را مورد توجه قرار می دهیم. شکل ظاهری این خودرو یک تراژدی به تمام معنا بوده است. با اینکه چراغ های جلوی این ماشین به شکل فاجعه باری زشت است، اما نمای پشتی آن وحشتناک است. البته شاید درهای جلوی آن که به سمت عقب باز می شود کمی برای مخاطب امروزی جالب به نظر برسد.

۹- فورد تاروس
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

با گذشت زمان، و پیشرفت خودروسازان، ظاهر حشرات منبع الهام بسیاری از طراحان خودرو بوده است. در سال های میانی دهه ۹۰ میلادی هم شکل ظاهری تعداد زیادی از خودروهای محبوب و از جمله فورد تاروس بر همین اساس طراحی شدند. اما نسل سوم این خودرو که در سال ۱۹۹۵ تولید آن آغاز شد، طراحی به شدت ناامید کننده ای داشت. به خصوص نمای جلوی این ماشین که اصلا خوشایند نبود. به نظر می رسید که فورد برای طراحی مدل تاروس واگن ۱۹۹۵ تمام تلاشش را کرده بود که همه چیز را شبیه به تخم مرغ طراحی کند و در این کار کاملا موفق شده بود!

10- پونتیاک آزتک
خودروهایی که علاقه‌ای به داشتن آن‌ها نخواهید داشت (۱)

در مراسم رونمایی آزتک که در نمایشگاه خودرو دیترویت در سال 2000 برگزار شد، پونتیاک سعی کرده بود خوشامدگویی هیجان انگیزی را برای محصول جدیدش ترتیب دهد که البته اکثر علاقه مندان بازار خودرو را در همان نگاه اول ناامید کرد. نمای جلوی آزتک آنقدر زشت و ناخوشایند طراحی شده بود که اصلا نیازی نبود نگاهی هم به پشت آن بیاندازید. به نظر می رسید پنل هایی که در کناره های این خودرو قرار گرفته بود، چند دقیقه قبل از ورود آن به نمایشگاه دیترویت به بدنه جوش داده شده اند. به این ترتیب پونتیاک آزتک هیچوقت نتوانست ظاهر جذابی داشته باشد. به نظر می رسید که تولید این خودرو یک پایان تلخ برای یک دهه فعالیت ناموفق پونتیاک در دهه 90 میلادی رقم زده باشد.
ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملی

      پس پراید و پژو کوشن
      حتی بدشکل ترینشون از قالب های اس دی و سدان ایران خودرو و سایپا بهتره حداقل اینا یه قیافه دارن اما محصولات ما چی همشون یکی با لامپ های مختلف

    • اینا خیلی هم خوبن اگه باشه میخریم

      اینا خیلی هم خوبن

    • جواد حسینی

      من به همشون علاقه داریم لطف میکنید اگر یکی رو به من بدید!ننویسد این چیزا رو که بقیه کشورها فکر کنند ما سخت پسندیم...

    • Mohamad

      بچه ها برید پراید بخرید
      پراید خوشگله.
      تازه طرح و رنگای متنوعی هم داره.
      اینا خوب نیست شکل تخم مرغه. رنگاشون عجیبه. طرحاشون خنده داره و...

    • رضا

      هرکی ندونه فک میکنه پراید و پژ و سمند بهترینند....امیدوارم در بخش دوم گزارشتون اسم این سه تا لگن هم آورده بشه.....

    • Hamid

      من ازتکو دوست دارم فیسش خوبه با وقاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج