جاباما
۶۱۸۲۹۰
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

مادرید، دولت کاتالونیا را برکنار کرد

دولت اسپانیا تصمیم به اجرای ماده ۱۵۵ قانون اساسی گرفت و بر اساس آن مقام‌های ارشد دولت منطقه‌ای کاتالونیا را برکنار کرد.

خبرگرزاری ایسنا: دولت اسپانیا تصمیم به اجرای ماده ۱۵۵ قانون اساسی گرفت و بر اساس آن مقام‌های ارشد دولت منطقه‌ای کاتالونیا را برکنار کرد.

کابینه ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا امروز (شنبه) این تصمیم را اعلام کرد و به این ترتیب مادرید مستقیما بر بارسلونا و کاتالونیا نظارت خواهد داشت.

نخست وزیر اسپانیا پس از نشست کابینه در یک کنفرانس خبری حاضر شد.

وی درباره همه‌پرسی استقلال کاتالونیا گفت: چه طور به اینجا رسیدیم؟ این یک اقدام یکجانبه خارج از چارچوب قانون بود. آنها می‌خواستند دولت را مجبور به پذیرش برگزاری رفراندوم در کاتالونیا کنند. بر اساس بند ۱۵۲، ما نمی‌توانستیم رفراندوم کاتالونیا را بپذیریم. قانون اساسی اسپانیا توسط کاتالونیا نقض شد و دولت کاتالان خارج از چارچوب قوانین اسپانیا حرکت کرد. ما بسیار محتاطانه عمل کردیم و انتظار همین کار را از دولت کاتالونیا داشتیم.

راخوی افزود: هدف از اجرای ماده ۱۵۵ قانون اساسی بازگرداندن مشروعیت، ایجاد آرامش و شرایط طبیعی، همزیستی و بهبود شرایط اقتصادی و برگزاری انتخابات است.

وی از سنای این کشور خواست که مقام‌های ارشد دولت محلی کاتالونیا را برکنار کند. او همچنین خواست که تا زمان برگزاری انتخابات زودرس، اختیارات پارلمان کاتالونیا محدود شود.

راخوی گفت به دنبال تعلیق خودمختاری کاتالونیا نیست و پس از برکناری رهبرانی که همه‌پرسی را برگزار کردند، نهادهای دولت کاتالونیا مطابق قانون به کار خود ادامه می‌دهند.

نخست وزیر اسپانیا هم‌چنین در پاسخ به درخواست گفت‌وگوی کارلس پوجدمون، رهبر کاتالونیا گفت: ما چند بار به آنها فرصت دادیم. از آنها خواستیم در نشست‌های پارلمان شرکت کنتند و حتی گفتیم کارگروهی برای فیصله دادن موضوع تشکیل دهیم اما آنها تمامی این درخواست‌ها را رد کردند و تنها چیزی که خواستار آن بودند یک نظام موازی بود. ما هیچ گونه مذاکره‌ای خارج از چارچوب قانون را نمی‌پذیریم.

او گفت: دولت منطقه‌ای کاتالونیا صدای بیش از ۵۰ درصد از مردم در این منطقه را که مخالف طرح‌های آنها بودند بایکوت کردند. ما نمی‌توانیم این تک روی را بپذیریم و هیچ کس نمی‌تواند به تنهایی و یک‌جانبه در جهت تغییر قانون اساسی گام بردارد.

راخوی در نهایت تاکید کرد: خواست من برگزاری انتخابات و عادی شدن شرایط در اسرع وقت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علــــی

      درود بر مادرید باید دست متجاوزان را کوتاه کرد مخصوصا متجاوزان منطقه

    • بدون نام

      تمام اروپا جلوی استقلال کاتالونیا ایستاد و همون دولت هایی که مدام دم از حقوق بشر میزنند اجازه ندادند کاتالونیا مستقل شود اونوقت در عراق چند نفر از روسای اقلیم کردستان تصمیم به استقلال میگیرند و فکر میکنند به همین راحتی هاست و همین که اسراییل ازشون حمایت کنه تمومه ! زرشک! با این کار فقط ملت کرد رو قربانی فشار ها و گلوله ها میکنند

    • بدون نام

      مرگ بر مادرید و دولت دیکتاتور اسپانیا

    • بدون نام

      مرگ بر دیکتاتور درود بر کاتالونیاکه جلوی ظلم وایساده

    • بدون نام

      تو قرن ٢١، تو اين دنياي مدرن، هنوز هم قوانيني وجود دارد كه براحتي ازادي و حق مردم و ملتها رو نقض ميكند، قوانيني كه بااصطلاح منفعت همه هست أما در واقعيت جز اين هست، شايد بعدها در تاريخ خواهيم داشت كه قرن ٢١ چقدر دموكراسي و قوانين احمقانه اي داشتيم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج