جاباما
۶۱۸۳۶۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

۱۰ ویژگی افرادی که رکورد فروش را می‌زنند

اگر با حیطه فروش آشنایی داشته باشید، می دانید که این کار عجیب و نسبتا سختی است. چه بخواهید یک جفت کتانی بفروشید، چه سیستم گرمایشی را به مشتری یا کسب و کارتان را به سرمایه گذار معرفی کنید، همه و همه به دانش و اشتیاق شما در زمینه فروش بستگی دارد.

مجله پنجره خلاقیت - مترجم شادی حسن پور: اگر با حیطه فروش آشنایی داشته باشید، می دانید که این کار عجیب و نسبتا سختی است. چه بخواهید یک جفت کتانی بفروشید، چه سیستم گرمایشی را به مشتری یا کسب و کارتان را به سرمایه گذار معرفی کنید، همه و همه به دانش و اشتیاق شما در زمینه فروش بستگی دارد.
رک بگویم، همه ما این ویژگی ها را در وجودمان نداریم. می گویند فروشنده های حرفه ای به طور ذاتی فروشنده هستند و این ویژگی ها را به شکلی اکتسابی به دست نیاورده اند. البته این موضوع خیلی درست نیست.

بی شک استعداد طبیعی نیز تاثیر خواهد داشت. اما آیا می توان این ویژگی ها را آموخت و به موفقیت رسید؟ بله!
۱۰ ویژگی افرادی که رکورد فروش را می‌زنند

ویژگی های زیر، ویژگی های یک فروشنده واقعی و موفق است.

۱. خودآگاهی

انجمن روانشناسان آمریکا در سال ۱۹۹۳ گزارشی منتشر کرد که در آن مشخص شد موفق ترین نمایندگان فروش، افرادی هستند که از خودآگاهی زیادی بهره مندند. این ویژگی در افرادی دیده می شود که به شغل شان افتخار می کنند و منظم و کارآمد هستند. اما اگر شما فرد منظم و کارآمدی نیستید، می توانید یاد بگیرید که باشید. خودآگاهی همچنین بدان معناست که باید مسیر کاری تان را، با وجود هر احتمالی، ادامه دهید.

۲. احترام گذاشتن

مارکوس تابر، بنیانگذار Searchmetrics می گوید برترین نمایندگان فروش ما، به وقت مشتریان بیش از هر چیز دیگری احترام می گذارند. شما باید اطمینان پیدا کنید که با مشتریان فعلی و احتمالی تان مانند طلا رفتار می کنید. به عنوان مثال، مطمئن شوید وقتی به سراغ آنها می روید که زمان دارند. مردم حرف نهایی شما را می خواهند. تاکتیک های قدیمی دیگر کارساز نیستند. مردم حسابی مشغله دارند، به وقت آنها بیش از هر چیز دیگری احترام بگذارید.

۳. خلاقیت

نمایندگان فروش در انتظار دستور دیگران باقی نمی مانند. آنها همه چیز را خودشان مدیریت می کنند. اگر قرار است چیزی فروخته شود، حتما راهی برای این کار پیدا می کنند. نماینده فروش هر کاری می کند تا محصول را بفروشد. یاد بگیرید محصول را بیشتر دوست داشته باشید. جایی که لازم است، از آن تعریف کنید. یاد بگیرید چطور ارتباط برقرار کنید، سپس به این ارتباط اهمیت دهید.

۴. آنها به خوبی گوش می دهند

بهترین نمایندگان فروش، از مشتریان یا مراجعه کنندگان شان می پرسند که «چرا می خواهید فلان کار را انجام دهید؟»، سپس به مراجعه کنندگان/ مشتریان شان گوش می دهند تا نیازها و خواسته های شان را بشناسند و بتوانند آنها را برطرف کنند. اگر دقیقا نمی دانید چطور باید کاری را که مشتری تان می خواهد انجام دهید، مطمئن باشید که قطعا راهی هست و فقط شما هنوز آن را پیدا نکرده اید.

۵. آنها افراد مقاومی هستند

برای فروشندگی باید پوست کلفتی داشته باشید. چرا؟ زیرا قرار است بارها و بارها پاسخ منفی بشنوید. اگر می خواهید مسیر فروشندگی را دنبال کنید، باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و مقاومت کنید. اگر کسی تلفن را قطع کرد، می توانید مجددا تماس بگیرید و بگویید: «الو، سلام! مجددا تماس گرفتم چون می دانستم شما از قصد، تماس مرا قطع نکرده اید!»

۶. آنها می توانند تحت آموزش قرار بگیرند

یکی از ویژگی هایی که می تواند همپای «تجربه» قرار بگیرد، توانایی آموزش پذیری است. پر انرژی بودن، تمایل به یادگیری و توانایی در انطباق با شرایط، همه و همه بخشی از این موضوع هستند. اگر از شما خواسته شد تا کاری را به شکل خاصی انجام دهید، همین کار را انجام دهید، حتی اگر روش همیشگی تان کاملا با این روش متفاوت است. در هنگام جلسات می توانید نظرات و ایده های تان را بیان کنید.

۷. آنها افراد مثبتی هستند

ترجیح می دهید از چه کسی خرید کنید؛ فروشنده ای سرزنده با روحیه ای شاد و مثبت یا فردی اخمو و بداخلاق؟ داشتن رویکردی مثبت و سرزنده بودن رویکردی مناسب برای فروش محصولات تان به مشتریان و جلب توجه آنهاست. اگر مشکلاتی در خانه یا خانواده دارید، در محل کار آنها را کنار بگذارید! بله، کاملا آنها را کنار بگذارید.
یاد بگیرید که مسائل شخصی و کاری تان را از هم تفکیک کنید. زندگی حرفه ای تان باید زندگی مثبتی باشد. کمی از روانشناسی کمک بگیرید. لبخند بزنید، بالا و پایین بپرید، نفس عمیق بکشید یا هر کار دیگری که برای شاد بودن تان مفید است.

۸. آنها منابع متفاوتی در اختیار دارند

یک فروشنده واقعی می تواند در صورت عدم موفقیت روش مورد نظرش، به سرعت راهکار دیگری در پیش بگیرد. به جای این که همه پاسخ های منفی را قبول کنید و قید فروش را بزنید، رویکرد متفاوتی در پیش بگیرید و خلاقیت و نوآوری داشته باشید. به یاد داشته باشید که باید به سرعت عمل کنید. چهره مشتریان را بررسی کنید. اگر رویکردتان ظرف مدت دو دقیقه کارساز نبود، تغییرش دهید.

۹. آنها افراد مشتاقی هستند

فروشندگان حرفه ای از کارشان لذت می برند. اگر از این کار متنفرید، شغل تان را عوض کنید. از همه مهمتر، فروشندگان باید نسبت به محصولات و خدماتی که ارائه می کنند، اشتیاق داشته باشند. آنها باید با اشتیاق نگرش و چشم انداز برندشان را به مشتریان و مراجعه کنندگان منتقل کنند. شاد باشید، مثبت باشید، شغل تان را دوست داشته باشید و مشتاق باشید.

۱۰. آنها می توانند سوالات خوبی بپرسند

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، نمایندگان فروشی عملکرد خیره کننده داشتند که سوالات بیشتری می پرسیدند (تقریبا دو برابر بقیه فروشندگان). اما سوالات این فروشندگان فقط محدود به محصولات شان نمی شود؛ آنها می خواهند چیزهای بیشتری یاد بگیرند. اگر محصولاتی در زمینه گلکاری و باغداری می فروشید، ممکن است مشتری تان درباره باغچه منزلش، که آن را به شکل ژاپنی طراحی کرده صحبت کند. در مورد آن سوال بپرسید و به خوبی به حرف های او گوش دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج