۶۱۸۵۵۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

نامه فرمانده نیروهای پیشمرگه به آیت الله سیستانی

فرمانده نیروهای پیشمرگه با ارسال نامه ای به آیت الله سید علی سیستانی خواستار دخالت ایشان به منظور جلوگیری از فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعیان و کردها شد.

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه سومریه، فرمانده نیروهای پیشمرگه روز شنبه با ارسال نامه ای به آیت الله سید علی سیستانی خواستار دخالت ایشان به منظور جلوگیری از فروپاشی روابط تاریخی مشترک بین شیعیان و کردها شد.

«سیروان بارزانی» فرمانده نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در نامه خود نوشت: «آنچه که در عرصه سیاسی شامل درگیری بین کُردها و شیعیان و درگیری‌ های نظامی بین نیروهای پیشمرگه و حشد شعبی رخ می دهد، امری کاملا نامطلوب است و ما یقینا می دانیم که فتوای شما برای تشکیل حشد شعبی به منظور مبارزه در برابر تروریست های داعش و تکفیری ها و حمایت از کرامت و حفاظت از عراقی ها بود نه برای مقابله با مسلمانان کردستان».

وی افزود: ما شاهد مواضع شفاف و فتواهای حکیمانه شما هستیم و مطمئن هستیم که از ظلم و ستم‎ ها علیه کردها و شیعیان در دوره رژیم‎ های سابق به طور کامل درایت و اطلاع دارید. ما جبهه مشترک در مبارزه علیه دیکتاتوری و کشتار جمعی داشتیم و اکنون نمی خواهیم که این تاریخ مشترک و طولانی با تحریک طرف های خارجی که به مصلحت و منفعت ما نیست، خراب شود و طی روزهای گذشته ثابت شد که درگیری و خونریزی در میادین جنگ بین فرزندان ما به نفع هیچ طرفی نیست.

گفتنی است که شورای امنیتی اقلیم کردستان روز جمعه دولت عراق را به حمله به سوی نیروهای پیشمرگه متهم کرد و گفت گروهی از نیروهای الحشد الشعبی عراق نیز در این حمله مشارکت داشته اند و تلاش کرده تا به منطقه «قوشتپه» در جنوب اربیل نفوذ کنند.

فرماندهی مشترک عملیات ارتش عراق در پاسخ به این اتهامات اعلام کرد که بعد از انتشار نیروهای ارتش عراق در کرکوک و مناطق مورد مناقشه برای ایجاد امنیت در این مناطق نیروهای عراقی برای تکمیل عملیات خود راهی منطقه التون کوپری شدند.

بر اساس این بیانیه این اقدام به درخواست مردم این شهر صورت گرفته زیرا شهر آنها با وجود حضور نیروهای پیشمرگه به محلی برای تجمع تروریست های وابسته به پ ک ک تبدیل شده بود. به همین دلیل وقتی نیروهای عراقی به التون کوپری نزدیک شدند با تیراندازی از سوی نیروهای پیشمرگه مواجه شدند و همچنین به سوی نیروهای ارتش عراق خمپاره و موشک های میلان آلمانی شلیک شد که به یک تانک ارتش اصابت کرد و منجر به شهادت ۲ نیروی ارتش عراق و زخمی شدن ۵ تن دیگر شد.

به این ترتیب نیروهای کُرد حتی پل التون کوپری را هم منفجر کرده با این حال نیروهای عراقی موفق شدند وارد شهر شده و امنیت را در آن اعمال کنند، بر اساس بیانیه فرماندهی مشترک عملیات ارتش عراق نیروهای عراقی می توانستند این درگیری ها را با سرعت به پایان برسانند اما به دلیل نگرانی نیروهای ارتش از هدف قرار گرفتن نیروهای پیشمرگه که در کنار نیروهای مزدور پ ک ک حضور داشته اند از هدف قرار دادن منبع آتش خودداری کردند.

در این بیانیه تأکید شده که فقط نیروهای مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و نیروهای لشکر نهم زرهی وارد این شهر شده اند و بعد از استقرار نیروها، لشکر ۲۰ ارتش عراق مسئولیت حفظ این منطقه را برعهده گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعضی سیاستهایی که توسط بارزانی گرفته شد باعث این مشکلات شده است بهتر که نامه ات رو به ایشون بنویسید و یک کم به کارهای خودتون فکر کنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج