۶۱۸۵۹۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

پارس جنوبی حالا مدعی قهرمانی است!

شاید برخی صدرنشینی این‌روزهای تیم پارس‌جنوبی را به بخت و اقبال ارتباط دهند اما یادمان نمی‌رود که دو‌سال پیش هم‌چنین قضاوت‌هایی درباره استقلال خوزستان انجام می‌شد.

روزنامه شهروند:

جلال چراغپور/تئوریسین فوتبال

شاید برخی صدرنشینی این‌روزهای تیم پارس‌جنوبی را به بخت و اقبال ارتباط دهند اما یادمان نمی‌رود که دو‌سال پیش هم‌چنین قضاوت‌هایی درباره استقلال خوزستان انجام می‌شد. در آن روزها برخی گمان می‌کردند استقلال خوزستان نمی‌تواند تا پایان فصل به این روند ادامه دهد اما دیدیم این اتفاق رخ داد و استقلالی‌ها تا روز آخر بر صدر تکیه زدند و قهرمان لیگ شدند. برای رسیدن به این نتیجه که آیا صدرنشینی پارس‌جنوبی شانسی است یا نه و آیا این تیم می‌تواند راه استقلال خوزستان را برود یا در ادامه لیگ از بالانشینی باز می‌ماند، وضع این تیم را بررسی کرده‌ام.

پدیده نامیمون فوتبال ایران

در فوتبال ایران پدیده نامیمونی وجود دارد که در هیچ کجای دنیا تأکید می‌کنم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. حتما برایتان سوال شده که از چه اتفاقی حرف می‌زنم که هم پدیده است و هم داشتن آن منفی است و خوب نیست. من از پدیده‌ای در فوتبال ایران حرف می‌زنم که تیم‌های ایرانی را ضعیف و ضعیف‌تر می‌کند. ماجرا از این قرار است که تیم‌های ایرانی در دو پنجره نقل و انتقالاتی که در فوتبال ایران وجود دارد، مدام درحال تغییر‌دادن خود هستند و به صورت افراطی بازیکنان را جا‌به‌جا می‌کنند. این اتفاق در نقل و انتقالات ابتدای فصل بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌طوری که ناگهان می‌بینیم ٦٠‌درصد معماری یک تیم تغییر کرده است. تنها تیمی که در دو‌سال اخیر ساختار خود را تغییر نداده، پرسپولیس است که اگر هم قرار به تغییر باشد، برانکو بهترین تصمیم را می‌گیرد و با معماری معکوس تیمش را ترمیم می‌کند. مثلا در استقلال دیدیم که منصوریان حتی به خودش هم اعتقاد نداشت و استقلالی که با آن نتیجه گرفت را بیش از ٦٠‌درصد تغییر داد و نتیجه‌ای هم ندید. امسال تنها تیمی که به‌رغم حضور در لیگ دسته اول به معماری و ساختار خود اعتماد کرد و با همان تیم فصل قبل به لیگ برتر آمد، پارس‌جنوبی بود.

ثبات؛ نخستین دلیل موفقیت پارس

پارس‌جنوبی وقتی به لیگ برتر صعود کرد، به‌ صورتی کاملا منطقی دست به ترمیم تیمش زد. این باشگاه با حوصله نه، بلکه با جوزدگی بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کرد. خارجی‌هایی را به خدمت گرفت تا نقاط ضعف تیمش را ترمیم کند. در واقع کادر فنی این تیم نه از سر عجله یارگیری کرد، نه به دنبال اسم‌های معروف بود بلکه بابت آنچه که برای حضور موفق در لیگ به آن نیاز داشت، بازیکن خرید. یکی از مهمترین عناصری که در این تیم حفظ شد، مهدی تارتار است. او بعد از سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال با تجربه‌ای قابل قبول به لیگ دسته اول رفت و با اقتدار به لیگ برگشت. تارتار نه‌تنها در مربیگری تجربه‌های ارزشمندی دارد بلکه در زمان بازیگری هم با مربیان بزرگ و باتجربه‌ای کار کرد و از آنها آموزش‌های خوبی دید. در واقع ثبات در نیمکت و زمین یکی از دلایل موفقیت این تیم در لیگ برتر است.

استقرار مالی جنوبی‌ها

نمی‌توان گفت در فوتبال ایران باشگاهی وجود دارد که با مشکلات مالی روبه‌رو نیست. اگرچه مشکل مالی به تمام بخش‌های فوتبال رسوخ کرده اما در این میان می‌توان باشگاه‌هایی را نام برد که استقرار مالی دارند و ثبات در این زمینه یکی‌ از دلایل موفقیت آنهاست. باشگاهی که وضع مالی مشخصی دارد، بازیکنان خود را با تمرکز به میدان می‌فرستد. این اتفاق فقط منحصر به فوتبال نیست و در تمامی مشاغل افراد وقتی با مشکلات مالی روبه‌رو باشند، نمی‌توانند تمرکز کامل داشته باشند. باشگاه پارس‌جنوبی توانسته از نظر مالی ثبات برقرار کند و این ویژگی در روزهایی که باشگاه‌های ایرانی به حذف از لیگ قهرمانان آسیا محکوم می‌شوند، از مهمترین دلایل موفقیت این تیم است.

هواداران پرشور و شرایط جوی به نفع پارسی‌ها

باشگاه‌هایی که هوادار دارند، یک فاکتور مهم نسبت به بقیه تیم‌ها دارند. هواداران پرشور پارس‌جنوبی همچنان از حضور این تیم در لیگ برتر ذوق‌زده هستند. صدرنشینی این تیم و نمایش‌های دلپذیرش باعث تداوم بیشتر حمایت و حضور تماشاگران شده است. بازیکنان این تیم وقتی در فضایی کاملا آرام با حمایت این هواداران روبه‌رو می‌شوند، بیشتر از همیشه برای رسیدن به موفقیتی بزرگ و خلق شگفتی مجهز می‌شوند. آنها در شهری ناشناخته از میهمان‌های لیگ برتری پذیرایی می‌کنند. شهری که برای خودشان آشناست اما میهمان‌ها حتی به راحتی نمی‌توانند در فضای آن نفس بکشند، چون شرایط جوی شهر جم با شهرهایی که در لیگ برتر نماینده دارند، قابل قیاس نیست. این سطح از تفاوت‌ها باعث شده این تیم در بازی‌های خانگی تبدیل به تیمی قدرتمند شود و حریفان خود را به هراس بیندازد.

پارسی‌ها سهمیه می‌گیرند

صحبت از قهرمانی فعلا زود است اما می‌توانیم پارس‌جنوبی را یکی از ٣ تیم ابتدای جدول بدانیم. آنها در ادامه این روند می‌توانند سهمیه آسیایی بگیرند و در بین سه تیم ابتدای لیگ حضور پیدا کنند. این تیم درحال‌ حاضر ٢٢ امتیاز دارد و اگر تا پایان نیم‌فصل، ١٠ امتیاز دیگر کسب کند، برای کسب سهمیه شانس زیادی دارد. پارس‌جنوبی در نیم‌فصل دوم هم با معادله‌های ریاضی با کسب ٢٠ امتیاز قطعا سهمیه را می‌گیرد و شگفتی بزرگی رقم می‌زند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جنوبییم

      بابا سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی عسلویه پشتشه باید از نظر مالی ثبات برقرار بشه. ( عسلویه پایتخت اقتصادی ایرانه مگه علکیه )

    • بدون نام

      پارس جنوبی به موقع پنچر میشه.

    • مرتضی

      چرا که نه ؟؟!!!
      خدایی خوب دارند نتیجه میگیرند حق شون
      ولی پرسپولیس امسال قهرمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج