جاباما
۶۱۸۶۴۴
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

مشکل محیط زیست، نبود متخصصِ جنگل است

«وضع حاضر ناشی از ضعف مدیریتی است. حاصل نبود متخصصان حوزه جنگل و محیط‌زیست در این سازمان‌هاست.» دیروز معاون رئیس‌جمهوری درباره این حرف زد که سازمان حفاظت محیط‌زیست نمی‌تواند سازمانی سیاسی باشد.

روزنامه شهروند: علی یخکشی، پایه‌گذار دانش محیط‌زیست در ایران که هفته پیش در همایش ملی بررسی ساختار تشکیلاتی مدیریت منابع طبیعی و محیط‌زیست هم در این‌باره سخنرانی کرده بود، با اشاره به رنج‌های محیط‌زیستی که کلانتری از آن حرف زد، به «شهروند» می‌گوید: «وضع حاضر ناشی از ضعف مدیریتی است. حاصل نبود متخصصان حوزه جنگل و محیط‌زیست در این سازمان‌هاست.»
دیروز معاون رئیس‌جمهوری درباره این حرف زد که سازمان حفاظت محیط‌زیست نمی‌تواند سازمانی سیاسی باشد. او گفت: «این سازمان به شکلی نیست که تفکر سیاسی بتواند در آن ریشه بدواند. ما امانتدار هستیم و باید بدانیم که در شرایط حاضر کشور نیاز به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد؛ بنابراین اگر محیط‌زیست با تفکر خشک بخواهد با این فرضیه روبه‌رو شود، هیچ کاری پیش نمی‌رود و حتی شرایط به‌گونه‌ای می‌شود که همه دستاوردها در کوتاه‌مدت از بین می‌روند.» یخکشی اما معتقد است این سازمان عملا نهادی سیاسی است و خالی از رویکرد‌های صرف محیط‌ زیستی: «به خود آقایان کلانتری و جلالی (رئیس سازمان جنگل‌ها) گفتم که شما معاونان رئیس‌جمهورید و معاون رئیس‌جمهوری، شخصیتی سیاسی است. در این میان اما انتظار می‌رود دست‌کم مشاوران و متخصصان سازمان شما واقعا متخصص باشند، نه سیاستمدار.»
به‌گفته یخکشی، پایه‌گذار دانش محیط‌زیست در ایران در حال ‌حاضر کار در سازمان محیط‌زیست طوری پیش می‌رود که نشان می‌دهد این سازمان قدرت اجرایی ندارد. او با این حرف، پیشنهاد همیشگی هم‌صنفانش را درباره سازمان محیط‌زیست مطرح می‌کند: «در حالی که سازمان حفاظت محیط‌زیست تحت ‌نفوذ رئیس‌جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی است، راه افزایش قدرت آن در تبدیلش به وزارتخانه است تا هم نیروی انسانی کافی جذب کند و هم بودجه مناسب بگیرد و هم وزیری بتواند از آن دفاع کند.» این نسخه از نگاه این پیشکسوت محیط‌زیست، برای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری هم که شرایط یکسانی دارد، قابل اجراست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیا می‌دانستید شغل اول وپردرامد سال کانادا.رشته جنگلداری با حقوق پایه 33000دلاره!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج