جاباما
۶۱۸۶۵۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

گواردیولا: امروز روز سیاه دموکراسی در اروپا بود

سرمربی تیم فوتبال باشگاه منچسترسیتی در جریان نشست خبری شب گذشته خود بدون توجه به سوالات فنی و فوتبالی خبرنگاران درباره ناآرامی‌های اخیر در اسپانیا گفت: امروز روز سیاه دموکراسی در اروپا بود.

خبرگزاری فارس: ماریانو راخوی" نخست وزیر اسپانیا قصد دارد در اقدامی بی سابقه در تاریخچه دموکراسی این کشور، به صورت مستقیم بر بخش کاتالونیای اسپانیا حکمرانی کند. این اقدام پس از آن اتخاذ شد که "کارلس پویگدمونت" رهبر کاتالونیا از شفاف سازی این موضوع امتناع کرده که آیا قصد دارد اعلام استقلال کند یا خیر. راخوی قصد دارد روز شنبه نشست کابینه را برای بررسی ماده ۱۵۵ که از آن با عنوان گزینه هسته‌ای یاد می‌شود برگزار کند.

ماده ۱۵۵ در سال ۱۹۷۸ و پس از مرگ ژنرال فرانکو، دیکتاتور سابق اسپانیا تصویب شد که به مادرید این اجازه را می‌دهد تا در شرایط بحرانی به صورت مستقیم به حکمرانی بپردازد اگر چه تا کنون این شرایط هرگز پیش نیامده بود.

پپ گواردیولا نیز در نشست خبری شب گذشته در خصوص ماده ۱۵۵ گفت: امروز یک روز بسیار غم انگیز برای دموکراسی بود، من فکر می‌کردم که در قرن بیست و یکم دیگر این چیزها اتفاق نخواهد افتاد، اما متاسفانه اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: مجلس کاتالان خیلی بزرگتر از همتای خود در اسپانیا است. مردم فراموش کرده اند که آنچه ما می خواستیم این بود که رای بدهیم، همین و بس. اکنون از همه دنیا می پرسم که آیا این خشونت علیه مردم نیست؟ دیگر به چه چیز قاره اروپا افتخار کنیم؟ این یک روز غم انگیز برای دموکراسی است زیرا تنها چیزی که ما می‌خواستیم این بود که رای بدهیم ، دولت اسپانیا حتی قانون اساسی خودش را هم قبول ندارد. در سراسر اروپا، این یک روز غم انگیز برای دموکراسی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر وقت خیال کنی دوران یک چیز تموم شده یهو سیل میشه و به سمتت بر می گرده! آدمیزاد به این راحتی از رویه های هزاران ساله اش دست نمی کشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج