۶۱۹۴۵۷
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

دستور برای بازگشت پزشکان ایرانی از خارج

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۱۷۰۰ پزشک ایرانی در کشور هشت میلیونی اتریش از دستور وزیر بهداشت برای ایجاد تسهیلاتی برای بازگشت پزشکان ایرانی از خارج از کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۱۷۰۰ پزشک ایرانی در کشور هشت میلیونی اتریش از دستور وزیر بهداشت برای ایجاد تسهیلاتی برای بازگشت پزشکان ایرانی از خارج از کشور خبر داد.

دکتر ایرج حریرچی امروز در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به آمار بالای فعالیت پزشکان ایرانی در کشور اتریش، اظهار کرد: در کشور اتریش با هشت میلیون جمعیت ۱۷۰۰ پزشک ایرانی مشغول به کار هستند که بیشتر آنها نیز متخصص هستند. این در حالیست که با کمبود شدید متخصص در کشور روبرو هستیم. ما سالهاست که پزشک تربیت می‌کنیم، از سال ۱۳۶۲ سالیانه سه تا پنج هزار پزشک در کشور تربیت شده‌اند اما بخش قابل توجهی از آنها در خارج از کشور فعالیت می‌کنند. تعدادی از آنها نیز با مدرک دیپلم یا لیسانس در کشورهای دیگر تخصص پزشکی گرفتند که آنها نیز جزء سرمایه‌های ایران محسوب می‌شوند.

وی افزود: پزشکان ایرانی در کشورهای آلمان و اتریش خوش نام هستند. طبق دستور وزیر بهداشت باید تسهیلاتی برای بازگشت آنها ایجاد شود. علاوه بر این کسانی که می‌خواهند در برخی کشورهای اروپای شرقی و آسیا در زمینه پزشکی تحصیل کنند باید بدانند که کیفیت آنها مورد تایید ایران نیست. به همین دلیل خانواده‌ها باید پیش از فرستادن فرزند خود از کیفیت آن دانشگاه مطمئن شوند. تایید مدارک در ایران بر اساس کیفیت آموزش است، اگر می‌خواهند در ایران کار کنند باید بدانند که استانداردهای بهداشت و درمان در ایران سخت گیرانه و نسبتا بالا است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به سفر هفته پیش خود به کشور اتریش به منظور شرکت در مجمع جهانی سلامت تصریح کرد: در این مجمع اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه بیمه شدن مردم و محافظت مالی از آنها تربیت سفیران سلامت و اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه مورد استقبال قرار گرفت. با وزیر بهداشت کشورهای آلمان، پرتغال و قطر نیز دیدارهایی صورت گرفته است. با توجه به اقدامات کشور و توانایی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست سال ۲۰۱۸ مجمع جهانی سلامت در ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در اتریش شرکتی فعالیت می‌کند که ۱۴۴ هزار تخت بیمارستانی را در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی اداره می‌کند و ۷۰۰۰ نیروی بهداشتی درمانی در کشورهای مختلف دارد. در دنیا حرکت به سمت مدیریت انبوه و کاهش هزینه‌های جانبی است. ما باید هزینه‌های اداره بیمارستان‌ها را بهینه کنیم. در این مدل بیمارستان‌ها مستقل هستند.

مشکلات مالی وزارت بهداشت ادامه دارد

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه میزان اعتباری که برای برطرف کردن مشکلات مالی حوزه سلامت تا کنون به صورت نقد دریافت شده کفایت نمی‌کند، گفت: در حال حاضر در دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و خدمات حاشیه شهر دچار مشکل هستیم. پیش بینی می‌کنیم که ظرف چند روز آینده نقدینگی و اوراق به حوزه سلامت تخصیص یابد و با توجه به محدودیت‌های مالی باید آن را بپذیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اهورایی

      خداااا ، مدرک اروپا رو ایران قبول نداره !!! خداااا منو بکشششش

    • بدون نام

      نميان اينجا چون خارجيا قدر سوادشونو ميدونن و اونجا احترام دارن بعد از ديپلم پزشك متخصص تو ايران نزديك به ١٤-١٥سال درس ميخونه بعد هم كه تعهدطرح داره ميشه ١٧-١٨سال تو ايران برا اينهمه تلاش ارزش قائل نيستن همه جا دنيا پزشك درآمد خوبي داره ولي تو ايران همه چششون درمياد فكر نميكنن بعد از ١٤-١٥سال بعد ديپلم زحمت كشيده حالا درامد متوسط جامعه اشكالي هم نداره

      پاسخ ها

      • حسین

        تو ایران پزشکان بالاترین درآمد را دارند ودین وایمانشان فقط پول است

    • زهرا

      شما اگه خیییییلی زرنگ هستید، مشکلات اقتصادی پزشکان داخل کشور حل کنید، کارانه شون رو به موقع بدین نه اینکه هفت هشت ماه یه بار بدین!!
      حتی یک پزشک رو هم نمیتونید مجبور کنید از موقعیتشون در کشور های خارجی صرف نظر کنن و به اینجا بیان!
      در حال حاضر پزشکان در ایران دارن قرضی کار میکنن!
      والسلام...

    • بدون نام

      وزیر بهداشت خیلی اشتباه کردن که اینا رو دعوت کردن حتما از فامیلای خودشون تو جمع این 1700 نفره که وزیر دست و دل باز شدن . الان مملکت پر از پزشک متخصصه و ماشالا مثل سیل و بارون هی داره هر سال سر ریز میشه . ما تو شهرستان ای کوچیک پزشک متخصص نداریم وزیر اگه دلسوزه بیاد اونجا پزشک متخصص بفرسته نه اینکه همشونو تو کلان شهرا جا بده . هر قدم که بیرون میزنی یه مطب پزشک متخصص میبینی . توصیه به وزیر ،...اینقدر مواد غذایی تراریخته رو به خورد مردم ندین تا مریض نشن تا شما منت جذب متخصص برای مردم رو بکشی

    • بدون نام

      آقایون و خانمهای پزشک متخصص ساکن کشورهای دیگه لطفا ایران نیاین ،گول حرفهای اینارو نخورین هیچ خبری جز دردسر بدبختی و آوارگی تو ایران نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج