۶۱۹۷۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حیدر العبادی: حشد شعبی، امید عراق است

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا از «حشد شعبی» به عنوان یک نهاد رسمی و امید عراق و منطقه یاد کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه سومریه، نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که «حشد شعبی» یک نهاد رسمی است و ما باید رزمندگان آنها را تشویق کنیم چرا که امید کشور و منطقه خواهند بود.

«حیدر العبادی» در دیدار با «رکس تیلرسون» تصریح کرد که قانون اساسی عراق اجازه وجود گروه های مسلح خارج از چارچوب دولت را نمی دهد.

منابع خبری پیش از این با اعلام یک خبر فوری از ورود «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به بغداد خبر داده بودند.

گفتنی است که سخنگوی حشد شعبی عراق پیش از این در واکنش به موضع گیری خصمانه وزیر خارجه آمریکا ضد حشد شعبی خواستار عذرخواهی آمریکا به خاطر سخنان تیلرسون شده بود.

احمد الاسدی از آمریکا خواست که به خاطر سخنان رکس تیلرسون وزیر خارجه اش درباره حشد شعبی عذرخواهی کند.

وی افزود: اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره حشد شعبی مردود، غیرقابل قبول و اتهامی باطل، بی اساس و نادرست است. حشد شعبی همه از رزمندگان عراقی هستند.

الاسدی تاکید کرد: این موضع گیری و سخنان(تیلرسون) ناشی از کم تجربگی، بی درایتی و کوچک شمردن خونهاست. آمریکا به خاطر این موضع گیری باید عذرخواهی کند.

سخنگوی حشد شعبی عراق بیان کرد: همه مشاوران در عراق با علم و آگاهی دولت عراق حضور دارند و دولت پس از پایان عملیات نظامی خواستار خروج آنها خواهد شد.

دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در واکنش به سخنان اخیر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: هیچکس حق ندارد در امور مربوط به حشد شعبی دخالت کند و برای عراقی ها تصمیم بگیرد.

این منبع افزود: اظهارنظر تیلرسون درباره حشد شعبی دخالت در امور داخلی عراق محسوب می شود، نیروهای حشد شعبی قهرمانان ملی هستند که برای دفاع از وطن جانفشانی و ایثار از خود نشان دادند.

دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی خاطرنشان کرد: عراقی ها خود در سرزمینشان مبارزه می کنند و هیچ نیروی خارجی در عراق وجود ندارد. حضور نیروهای ائتلاف مقابله با داعش در عراق یا هر کشور دیگر صرفا محدود به آموزش و حمایت لوجستیک و پشتیبانی هوایی است و این نیروها در نبرد زمینی نقشی ندارند.

تیلرسون روز گذشته پس از دیدار با همتای سعودی خود گفته بود که شبه نظامیان شیعه که با داعش می جنگیدند اکنون کارشان خاتمه یافته و باید به کشور خود بازگردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج