۶۱۹۸۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

تلاش دختر محکوم به قصاص برای زندگی

زنی که پنج‌سال است عزادار پسر جوانش است، وقتی زندگی پردرد دختری را که در قتل پسرش مجرم شناخته شده، شنید تصمیم‌گیری درخصوص سرنوشت دختر جوان را به وکیلش سپرد.

روزنامه شرق: زنی که پنج‌سال است عزادار پسر جوانش است، وقتی زندگی پردرد دختری را که در قتل پسرش مجرم شناخته شده، شنید تصمیم‌گیری درخصوص سرنوشت دختر جوان را به وکیلش سپرد.

نازنین که از سال ۸۷ در زندان به‌سر می‌برد، دختر یتیمی است که از دوران نوجوانی‌اش برای گذران زندگی کار می‌کرد.

پرونده اتهامی علیه نازنین زمانی تشکیل شد که پلیس اطلاع پیدا کرد مردی به نام سعید در خانه‌اش به قتل رسیده و جسدش در حالی‌که فاسد شده، پیدا شده ‌است. وقتی ماموران به خانه سعید رفتند، متوجه شدند عاملان قتل بعد از اینکه دست‌وپای او را بسته و خفه‌اش کردند، جسدش را داخل حمام رها و مقداری از لوازم او را سرقت کرده و گریخته‌اند. وقتی مادر مقتول مورد تحقیق قرار گرفت، گفت: پسرم در خانه‌اش تنها زندگی می‌کرد و دختری به نام نازنین کارهای خانه‌ او را انجام می‌داد. من از مسایل خصوصی زندگی پسرم خبری ندارم اما تا جایی که می‌دانم او با کسی دشمنی نداشت.

پلیس در تحقیقاتی که انجام داد، متوجه شد علاوه بر نازنین، مرد جوانی به‌نام سروش هم به خانه سعید رفت‌وآمد داشت. این دونفر با ردیابی‌های تلفنی بازداشت شدند. سروش در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف کرد. پلیس در بازجویی‌هایی که انجام داد، متوجه شد انگیزه قتل رقابت عشقی بود. نازنین در بازجویی‌ها گفت: از مدت‌ها قبل با سروش رابطه داشتم و ما همدیگر را دوست داشتیم اما سروش پولی نداشت تا بتوانیم با هم ازدواج کنیم. من هم پدرومادر نداشتم و خودم خرج زندگی‌ام را تامین می‌کردم.

در خانه سعید کاری پیدا کردم. هرروز صبح به آپارتمان او می‌رفتم و همه کارهای خانه را انجام می‌دادم حتی کارهای شخصی‌اش را انجام می‌دادم و لباس‌هایش را آماده می‌کردم. در این مدت سروش هم به خانه سعید رفت‌وآمد می‌کرد و با او دوستی پیدا کرده ‌بود. تا اینکه سعید از من خواستگاری کرد. او گفت به من علاقه پیدا کرده و با توجه به اینکه من هم وضعیت خوبی ندارم در صورتی که قبول کنم با او ازدواج کنم، برای همیشه می‌توانم در خانه‌اش زندگی کنم. من علاقه شدیدی به سروش داشتم اما سعید راست می‌گفت اگر با او ازدواج می‌کردم وضعیت زندگی‌ام عوض می‌شد. وقتی موضوع را به سروش گفتم، او خیلی ناراحت شد.

متهم ادامه ‌داد: سروش روز حادثه به خانه سعید آمد من از نقشه‌ای که در سر داشت خبر نداشتم. او با سعید درگیر شد و وی را زد، بعد دست‌وپایش را بست و کیسه‌ای را سرش کشید و خفه‌اش کرد. بعد هم جسد را داخل حمام انداخت. من هم که خیلی ترسیده ‌بودم هر کاری سروش می‌گفت انجام می‌دادم. بعد از به قتل رسیدن سعید، وقتی از من خواست پول‌ها و طلاها را بردارم، قبول کردم. هرچه بود را برداشتیم و از خانه خارج شدیم.
این گفته‌ها مورد تایید سروش هم قرار گرفت اما این پسر ادعا کرد نازنین هم در این قتل با او شریک بود.

این مرد گفت: نازنین به من کمک کرد تا دست‌وپای سعید را ببندم و کیسه را با هم به‌سر مقتول کشیدیم. او هم در این قتل شریک بود. نازنین در مرحله بازپرسی اتهام قتل را انکار کرد و گفت قاتل فقط سروش است. با این حال کیفرخواست علیه هردو متهم به اتهام مشارکت در قتل صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌ شد. در وقت تعیین‌شده بعد از اینکه نماینده دادستان تهران کیفرخواست را خواند، مادر سعید به‌عنوان تنها ولی‌دم در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حکم قصاص کرد. سپس متهمان در جایگاه حاضر شدند.

سروش به‌عنوان متهم ردیف اول یک‌بار دیگر ادعاهای خود را مطرح و تاکید کرد نازنین هم در این قتل با او شریک بود اما وقتی نوبت به نازنین رسید او اتهامات را رد کرد و گفت در قتل سعید نقشی نداشته است. این دختر جوان گفت: سعید مرد خوبی بود و من با او مشکلی نداشتم. سروش به‌خاطر اینکه سعید از من خواستگاری کرده‌ بود، از او ناراحت بود و وی را کشت. من فقط در جمع‌کردن پول و طلاها نقش داشتم و قتل کار من نبود.

هردو متهم بعد از اتمام محاکمه در اتهام مشارکت در قتل مجرم شناخته‌ و به قصاص محکوم شدند. این حکم به تایید دیوانعالی کشور هم رسید. در این مدت نازنین که دختر تنهایی است و فقط یک خواهر دارد، تلاش زیادی کرد تا رضایت مادر سعید را جلب کند اما مادر سعید حاضر نبود رضایت بدهد تا اینکه مدتی قبل با ارایه وکالت به وکیلش تصمیم‌گیری درخصوص سرنوشت متهمان را به او محول کرد و گفت از آنجایی که عواطفش به او اجازه نمی‌دهد حکم را جاری کند و از سوی دیگر، غم ازدست‌دادن فرزندش هم به‌شدت برای او سنگین است و زندگی‌اش را تحت‌تاثیر قرار داده بنابراین از وکیلش می‌خواهد تا بهترین راه را انتخاب کند.

وکیل پرونده نیز اعلام کرد اگر متهمان دیه بپردازند از قصاص صرفنظر خواهد کرد. عبدالصمد خرمشاهی، وکیل‌مدافع نازنین در این‌باره به خبرنگار ما گفت: از آنجایی که نازنین فقط یک خواهر جوان دارد و کسی دیگر نیست که به او کمک کند و همین فقر و بدبختی هم او را به اینجا کشانده، تلاش‌ها برای جمع‌آوری دیه برای این دختر جوان که پنج‌سال است در زندان به‌سر می‌برد، آغاز شده ‌است. او ضمن قدردانی از ولی‌دم مقتول و تشکر از این عمل انسانی آنها، از خیرین خواست تا برای نجات جان نازنین به او کمک کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amin

      شماره حساب ؟

    • babak

      مگه نگفته كه درقتل مباشرت داشته پس چرا به اعدام محكوم شده؟

    • بدون نام

      خوب پسره چی شد؟

    • بدون نام

      چه علاقه ای به سروش داشته علاقه کاذب الان چرا قتل رو به گردن اون میندازه از اول با سعید ازدواج میکردو خوشبخت می شد نه باعث قتل اون بیچاره هم شده به نظر من قصاصش واجبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج