۶۲۰۰۷۹
۱ نظر
۵۰۴۲
۱ نظر
۵۰۴۲
پ

۶ کشف باستان شناسی که تاریخ را تغییر دادند

باستان شناسان باید دقیق، صبور و عاشق گذشته باشند. یافته‌های باستان شناسی دیدی به زندگی اجداد باستانیمان ارائه می‌دهند. هر چیزی درباره آن‌ها به ما کمک می‌کند تاثیرشان را روی عصر حاضر دریابیم.

برترین ها - ترجمه از الهام مظفری: باستان شناسان باید دقیق، صبور و عاشق گذشته باشند. یافته‌های باستان شناسی دیدی به زندگی اجداد باستانیمان ارائه می‌دهند. همه چیز از غذایی که می‌خوردند، زبانی که برای نوشتن استفاده می‌کردند، نگاهشان به جنسیت، نوع تکنولوژِی که در زندگی روزمره استفاده می‌کردند به ما کمک می‌کند تاثیرشان را روی عصر حاضر دریابیم. هر کشف در تحول بشریت اهمیت دارد، اما برخی نسبت به بقیه مهم‌تر هستند. نگاهی به برخی از مهم‌ترین کشف‌های باستانی تاریخ داشته باشیم:

1- شهر باستانی پمپی (Pompeii) در ایتالیا

در سال ۷۹ میلادی شهر پمپی همراه با هرکولانئوم، استابیا، توره آنونزیاتا و دیگر شهرهای کوچک توسط فوران آتشفشانی کوه وسوویوس (Vesuvius) ویران شدند. این فوران شهر را نابود کرد و همه ساکنان آن را کشت و همه چیز را زیر ۴ تا ۶ متر خاکستر آتشفشانی دفن کرد. این شهر بعد از حدود ۱۵۰۰ سال در سال ۱۵۹۹ کشف شد. کشف کامل آن ۱۵۰ سال بعد یعنی در سال ۱۷۴۸ توسط مهندس ارتش اسپانیایی انجام شد.
6 کشف باستان شناسی که تاریخ را تغییر دادند
۲- مقبره توتانخامون (Tutankhamun) در مصر

توتنخامون در سن نه سالگی به تاج و تخت رسید. او در طول حکومتش تغییراتی که پدرش داده بود را نقض کرد. او در سن ۱۹ سالگی درگذشت و دلایل مرگش هنوز نامعلوم است. «هاوارد کارتر» مقبره او را در سال ۱۹۲۲ بعد از ۳۰۰۰ سال کشف کرد. مقبره او کامل‌ترین مقبره سلطنتی مصر باستان بوده که تا به حال کشف شده است.
6 کشف باستان شناسی که تاریخ را تغییر دادند

۳- رزتا استون (Rosetta Stone)

این سنگ باستانی فرمانی از روحانیان مصری است که الوهیت پادشاه جدید پتولمی (Ptolemy) پنجم را در سال ۱۹۶ قبل از میلاد اعلام می‌کند. نوشته‌های روی سنگ به سه زبان مختلف هستند. سربازان فرانسوی که در حال بازسازی قلعه‌ای در مصر بودند در سال ۱۷۹۹ آن را پیدا کردند. این کشف در دهکده‌ای کوچک در دلتایی به نام رزتا انجام شده است. از سال ۱۸۰۲ این سنگ در موزه بریتانیا در لندن نگهداری می‌شود.
6 کشف باستان شناسی که تاریخ را تغییر دادند
۴- ارتش سفالین در چین

ارتش سفالین مجموعه‌ای از مجسمه‌های سفالی با ابعاد واقعی است که ارتش کین شی هوانگ (Qin Shi Huang) اولین امپراتوری چین را نمایش می‌دهد. این شکلی از هنر تدفینی است که همراه با امپراتور در سال ۲۰۹ تا ۲۱۰ قبل از میلاد با هدف حفاظت از امپراتور در زندگی بعدیش دفن شده است. گنجینه‌های مرگ او ۲۱۰۰ سال بعد از مرگش کشف شدند. این کشف در سال ۱۹۷۴ توسط گروهی از کشاورزان انجام شد که سعی داشتند در نزدیکی این مرکز باستانی یک چاه حفر کنند. این ارتش بیش از ۶۰۰۰ مجسمه دارد که شامل سربازان، اسب، ارابه و کماندار می‌شود. هریک از آن‌ها ویژگی‌های ظاهری متمایزی دارند و براساس درجه شان صف کشیده اند.
6 کشف باستان شناسی که تاریخ را تغییر دادند
5- کشف قبر ریچارد سوم- آخرین پادشاه انگلستان که در نبرد کشته شد

ریچارد سوم تاریخی‌ترین و آشفته‌ترین دوران سلطنت را داشته است. او مسئول قتل برادرزاده هایش و چندین خائن دیگر در دو سال سلطنتش بود. او در جنگ بوسورث (Bosworth) در ۲۲ آگوست ۱۴۸۵ کشته شد. تیمی از باستان شناسان آن را در سال ۲۰۱۲ در یک پارکینگ کشف کردند. باستان شناسان اسکلت مجروح او ستون فقراتش را برای تحقیقات از زیر خاک درآوردند. این شاه سابق در سال ۲۰۱۵ دوباره دفن شد.
6 کشف باستان شناسی که تاریخ را تغییر دادند
6- گنجینه استافوردشایر (Staffordshire) در انگلستان

این بزرگترین گنجینه طلا و نقره آنگلوساکسون هاست که تا به حال کشف شده است. «تری هربرت» آن‌ها را در ۵ جولای ۲۰۰۹ کشف کرد درحالیکه با یک فلزیاب در یک زمین کشاورزی تازه شخم زده در استافوردشایر درحال جستجو بود. این گنجینه شامل ۳۵۰۰ شیء شامل ۵.۱ کیلوگرم طلا، ۱.۴ کیلوگرم نقره و حدود ۱۵۰۰ قطعه جواهرات است. این گنج احتمالا در قرن هشتم یا نهم میلادی انبار شده است. اگرچه برخی از این قطعات قدمتشان به قرن ششم باز می‌گردد.
6 کشف باستان شناسی که تاریخ را تغییر دادند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا اینا کجای تاریخ رو عوض کردن؟!؟!؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج