۶۲۰۱۶۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

انتخابات ریاست و پارلمان کردستان به تعویق افتاد

پارلمان اقلیم کردستان امروز (سه‌شنبه) با تعویق هشت ماهه برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی این اقلیم موافقت کرد.

خبرگزاری ایسنا: پارلمان اقلیم کردستان امروز (سه‌شنبه) با تعویق هشت ماهه برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی این اقلیم موافقت کرد.

پارلمان اقلیم کردستان در استان اربیل تصمیم گرفت تا انتخابات ریاست و پارلمان این اقلیم را به مدت هشت ماه به تعویق بیندازد.

از بین ۱۱۱ نماینده پارلمان کردستان عراق ۶۸ نماینده در جلسه امروز حاضر بودند که ۶۰ تن به تمدید فعالیت پارلمان و تعویق برگزاری انتخابات ریاست و پارلمان اقلیم به مدت هشت ماه رای دادند در حالی که هشت نماینده به تعویق این دو انتخابات رای منفی دادند.

به رغم برخی مخالفت‌ها با تمدید دوره پارلمان کردستان عراق اما بالاخره این پارلمان در جلسه امروز خود رای به تمدید آن داد.

در این راستا یک منبع در پارلمان کردستان اعلام کرد که پارلمان سومین جلسه خود را پشت درهای بسته بدون حضور جنبش گوران (تغییر) و جماعت اسلامی برگزار کرد.

این جلسه ساعت ۱۱ صبح با حضور تمامی فراکسیون‌ها به جز این دو گروه برگزار شد و به خبرنگاران اجازه ورود به این جلسه داده نشد.

جنبش تغییر با تمدید دوره کنونی پارلمان اقلیم مخالفت کرد و این گونه دلیل آورد که تمدید دوره آن به نفع منافع شخصی و حزبی است. در حالی که بر تشکیل دولت موقت برای آمادگی جهت برگزاری انتخابات تاکید کرد.

برزو محمد، رئیس فراکسیون تغییر در پارلمان کردستان گفت: تمدید دروه کنونی نقض حقوق رای دهندگان است و این کودتایی بر مشروعیت از طریق نقض قوانین است در حالی که باید دولت و مقامات کنونی استعفا دهند.

کمیسیون انتخابات و همه‌پرسی در اقلیم کردستان اخیرا به تعلیق اقدامات برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم رای داد که قرار بود نوامبر برگزار شود.

هندرین محمد، رئیس کمیسیون انتخابات در کردستان عراق روز گذشته با اعلام تعویق انتخابات کردستان عراق به دلیل عدم ثبت‌نام نامزدها گفته بود: پیش‌بینی می‌شود ریاست کنونی اقلیم که تحت کنترل حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی و نیز پارلمان کنونی که ۲۰۱۳ انتخاب شد تا زمان برگزاری انتخابات جدید به کار خود ادامه دهند.

کناره‌گیری آلا طالبانی از ریاست فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان پارلمان عراق

از سوی دیگر، آلا طالبانی، نماینده پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که آریز عبدالله، پست ریاست فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق را به جای وی برعهده گرفته است.

وی افزود که تمامی توجهش در دوره آتی به ایجاد راهکارهایی درباره اوضاع کرکوک و حقوق کارمندان کردستان خواهد بود.

این در حالی است که یک منبع در پارلمان عراق روز دوشنبه از تلاش پارلمان برای لغو مصونیت ۱۳ نماینده که در همه پرسی شرکت کرده بودند از جمله آریز عبدالله خبر داده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج