۶۲۰۲۴۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

ستارگان برتر تاریخ پرسپولیس و استقلال در دربی

بهترین های تاریخ دربی. معیارهای زیادی را می توان برای این بازی تعریف کرد؛ اما ما بهترین هایی که رکوردی اختصاصی داشته اند را در این فهرست گنجانده ایم .

ورزش سه: بهترین های تاریخ دربی. معیارهای زیادی را می توان برای این بازی تعریف کرد؛ اما ما بهترین هایی که رکوردی اختصاصی داشته اند را در این فهرست گنجانده ایم .

تمام این رکوردها مستند است. آنها را با هم مرور می کنیم :
دروازه بان :
*عابدزاده : 13دربی بی شکست، 5بازی برای استقلال و 8بازی برای پرسپولیس. او بهترین بهترین هاست .
مدافعان :
*جواد الله وردی : او در هر دو تیم بازی کرده، الله وردی به جز دربی 6-0 دیگر در هیچ دربی نباخت، 7بازی بی شکست!

*مهدی هاشمی نسب: بهترین مدافع گلزن دربی که بعد از کلانی، ایرانپاک و مظلومی با ۵ گل بهترین در مجموع هم بوده است، ۴گل به استقلال و یک گل به پرسپولیس .

*افشین پیروانی: 18 بازی و تنها 2باخت، با یک گل زده برای پرسپولیس و ثبت 5برد، با گل او به حریف، پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد .

ابراهیم آشتیانی: ۵پاس گل در ۲ دربی معروف برای پرسپولیسی ها در برد ۴-۱ سال ۵۰ و برد ۶-۰ را او ارسال کرد. آشتیانی در برد ۲-۰ سال ۵۱ و برد سال ۵۴ با نتیجه ۲-۰ ۲ پاس گل دیگر داد تا بهترین پاسور گل در تاریخ دربی باشد .
هافبک ها :
*محمود فکری: دفاع و هافبک بزرگی که ۱۰ بار کاپیتان استقلال در دربی بود، در زمان حضور او برد و باخت های تیمش تقریبا بالانس بود؛ اما ۲ گل تاریخی او در مهر ۸۲ و اسفند ۸۳ تیم استقلال را برنده دیدار دربی کرد .

*علی پروین: رکوردار حضور در دربی با 20 بازی و حضور در دربی هایی با نتایج 6-0 و 4-1 که در آن ها بهترین هم بوده است، او 27 بار هم سرمربی پرسپولیس در دربی بوده است .

*علی جباری: بهترین مرد استقلال در دربی، جباری ۱۰ بار کاپیتان بود و در این بازی ها ۶ پاس گل و ۵ گل زده داشت.

مهاجمان :
*حسین کلانی: او هم در تعداد بازی اندک حضورش در دربی بین سال های 47 تا 53 که البته در 3 دیدار هم غایب بود 6 گل برابر تیم فوتبال استقلال زد .

*غلامحسین مظلومی: د ر تعداد دیدار هایی که به ۱۰ هم نرسید ۶ گل به پرسپولیس در دربی زد .

*صفر ایرانپاک: 7 گل در 11 بازی علیه استقلال، او در دربی شش گله غایب بود وگرنه قدرت رسیدن به تعداد بیشتری از گل را هم داشت .
نفرات جایگزین در فهرست برترین های دربی:

در میان نام این نفرات هم کسانی مثل همایون بهزادی، فرهاد مجیدی و مجتبی جباری را داریم که جزو گزینه های رکورددار هستند و هم نفراتی چون مجتبی محرمی، شاهین بیانی، رضا حسن زاده و....

این فهرست را با هم مرور میکنیم :

*نیلسون کوریا: در ۴۰۵ دقیقه حضور در دربی گل نخورد و رکورددار کلین شیت بود و در مجموع در ۴۵۰ دقیقه حضور در دربی یعنی در ۵ بازی تنها یک گل دریافت کرد .

*محمد پنجعلی: او رکورد بزرگی در دربی نداشت؛ اما تنها 2بار در سال های 62 و69 باخت را تجربه کرد و در دربی های منجر به باخت رفت و برگشت در سال 70 و71 تنها غیبت او باعث باخت پرسپولیس شد. او بهترین مدافع آخر تاریخ فوتبال ماست .

*رضا حسن زاده: مهاجمانی چون پیوس و ناصر محمد خانی او را بهترین دفاع استقلال در دوران حضور خود می دانند، حسن زاده در سال های ۶۷ تا ۷۲ در دربی تنها یک بار باخت و در این مدت استقلال ۴بار برنده شد .

*صادق ورمزیار: دفاع چپ برجسته استقلال در دربی که ضمن انجام بازیهای متعصبانه منجر به نتایج خوب استقلال با او شد که 3گل در دربی زد که 2 تایش از روی نقطه پنالتی بوده است .

*شاهرخ بیانی: یک بازی در پرسپولیس و ۹بازی در استقلال با ۵برد و یک باخت و بقیه مساوی.

*فرهاد مجیدی: دوران حضورش در عرصه برد و باخت ها برابر است؛ اما 4 گل او به خصوص گل دقیقه 90 او، استقلال را در این میدان به شکلی غریب سربلند کرد .

*مجتبی جباری: هافبکی که آقای گل دربی های لیگ حرفه ای است و ۴گل زده است و البته فرهاد مجیدی که به او ۴گله اطلاق می شود در اسناد رسمی ۳ گله است .

*مهدی مهدوی کیا: 3بار در سال های 75 تا 77 و 3بار در سال های 90 و 91 در دربی حضور داشت و با 4برد و 2مساوی در این دربی ها استثنایی عمل کرد. برد 3-0، و 2برد 1-0 و یک برد 3-2 نتیجه عملکرد او بود. او در سال 75یک پاس گل به بزیک و سال 90 به زائد داد و در سال 76 هم یک گل در این مسابقه زد .

*ناصرمحمد خانی: بارز ترین نقش را در یک برد دربی ناصر محمد خانی داشته است که در دربی سال ۶۵ و در جریان برد ۳-۰ این تیم ۲ پاس گل استثنایی داد و یک گل زد.

*همایون بهزادی: زنده یاد همایون بهزادی، در دربی 4 گل زده و اولین کسی بود که در این میدان معتبر هت تریک کرد.

*ایمون زائد: بهترین رکورد در تاریخ دربی را دارد، او در ۲۰ دقیقه حضورش در دربی، ۳ گل زده و باعث یکی از برگشت های تاریخی در این مسابقه بوده است .

*صمدمرفاوی: پیوس و برهانی و هادی نوروزی هم در دربی 3 گل زده اند؛ اما در 3 گل مرفاوی 2 گل استقلال را برنده دربی کرد ...

*حسن روشن: بزرگمردی که ۳ گل فوق العاده در دربی زد، به جز چند دقیقه پایانی سال ۶۱ که به حساب نمی‌آید در دربی جوانترین گلزن(۱۸سالگی)، جوانترین کاپیتان(۲۲سالگی) و... را داشت .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماهان

      بدون هیچ شک و تردیدی نفراول کل تمام ادوار فوتبال ایران...اسطوره جاودان...بزرگمردتکرارنشدی ...کسی نیست جز سلطان علی پروین....

    • ماهان

      منشابعدازهمایون خان وایمون زاید ک الهی قربونش برم میشه سومین هتریک کننده دربی...

    • محسن اکبری

      دلم براتون میسوزه ک کل افتخارتون کوچیک کردن قهرمانای استقلال،،،،اصن شما پر افتخار ترین تیم ایران تو آسیا، اصن شما 4بار مارو بردین، اصن علی سامره ثانیه 34گل نزده بتون، سیاوش اکبرپور و رضا عنایتیم اصن کسی نمیشناسه، آرش برهانیم برا شما بوده،،،، کی ب کیه؟؟؟ با دل خوشیاتون خوش باشید لنگیه پاره پاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج