جاباما
۶۲۱۴۱۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

در کدام رشته‌ها بیشترین تست دوپینگ گرفته شده؟

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) لیست خود را در خصوص تعداد نمونه‌های گرفته شده در سال گذشته منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: گزارشات منتشر شده از بازی‌‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ نشان می‌دهد، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ از رشته‌های بوکس، کشتی و وزنه‌برداری نمونه‌های بیشتری گرفته است.

کشتی با 2.7، بوکس با 2.0 و وزنه‌برداری با 1.9 درصد بیشترین نمونه‌ها را در المپیک ریو داشتند. براساس اعلام آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) از اسکیت بردینگ سال گذشته تنها 2 نمونه گرفته شده و در سال 2015 نیز هیچ نمونه‌ای گرفته نشده است. این رشته به بازی‌های المپیک اضافه شده و یکی از 5 رشته‌ای است که در بازی‌های المپیک توکیو 2020 حضور خواهد داشت.

براساس اعلام وادا، ۳۰۰ هزار و ۵۶۵ نمونه سال گذشته گرفته شده است. دوومیدانی، دوچرخه‌سواری و فوتبال رشته‌هایی بودند که بیشترین نمونه را در سال ۲۰۱۶ داشتند.

در این 3 رشته تعداد نمونه‌های گرفته شده برای آزمایش دوپینگ به شرح زیر است: 33 هزار و 227 نمونه در فوتبال، 31 هزار و 433 نمونه در دوومیدانی و 23 هزار و 132 نمونه در دوچرخه‌سواری.

ورزش‌های آبی نیز در لیست وادا در رده بعدی قرار دارد. در این رشته ۱۵ هزار و ۱۷۴ نمونه گرفته شده این در حالی است که در وزنه‌برداری ۸ هزار و ۸۳۴ نمونه و در راگبی ۷ هزار و ۳۶۶ نمونه اخذ شده است.

بسکتبال و کشتی دیگر ورزش‌هایی هستند که براساس برنامه المپیک سال گذشته از آنها بیش از 5 هزار نمونه گرفته شده است. در ورزش‌های زمستانی نیز اسکی با 4 هزار و 738 نمونه در صدر قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج