جاباما
۶۲۲۵۴۱
۵۵۸۹
۵۵۸۹
پ

قبل از وکس کردن بخوانید!

بهترین راه برای آماده سازی پوست در فاصله ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مانده به شروع وکس کردن، ماساژ چند تکه یخ روی پوست است.

هفته نامه سلامت - ترجمه از ندا احمدلو: یکی از مهم ترین بخش های وکس کردن که معمولا بی اهمیت تلقی می شود، آماده سازی پوست قبل از وکس کردن است.
این سهل انگاری در حالی اتفاق می افتد که قبل از زدن ژل وکس به بدن، باید مطمئن شوید که پوست کاملا تمیز است و هیچ گونه آلودگی یا ذرات اضافی روی آن وجود ندارد.

به هر حال، بهترین راه برای آماده سازی پوست در فاصله 10 تا 15 دقیقه مانده به شروع وکس کردن، ماساژ چند تکه یخ روی پوست است.
بنابراین، ابتدا پوست ناحیه مورد نظر را با پاک کننده ملایم بشویید و بعد چند تکه یخ روی پوست بزنید.

این ترفند، مانع از شکل گیری جوش های بعد از وکس کردن می شود یا حداقل آنها را کنترل می کند. در ادامه این مطلب، با توصیه های لازم در مورد وکس کردن بیشتر آشنا می شوید.
قبل از وکس کردن بخوانید!

ضرورت مراقبت های لازم بعد از وکس کردن

اگر پوست شما مستعد ابتلا به جوش های پس از وکس است، باید مراقبت های لازم را فورا پس از پایان روند وکس کردن آغاز کنید. پس همین که وکس کردن به پایان رسید، ابتدا پوست را با مقدار زیادی آب ولرم شستشو دهید. این کار، ذرات باقی مانده از ژل وکس را کاملا از پوست جدا می کند. در ادامه باید پوست را با آب سرد بشویید و دوباره چند تکه یخ روی آن بزنید.

البته شما برای این کار باید یخ ها را درون یک پارچه کاملا نرم و مناسب بریزید، وگرنه تماس مستقیم یخ با پوست وکس شده می تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود.

در نهایت هم بعد از انجام دادن این کارها، مقداری ژل آلوئه ورای خالص به پوست وکس شده بزنید تا التهاب احتمالی اش را تسکین دهد.

جوش های قرمز پس از وکس کردن

جوش های قرمز پس از وکس کردن، به دلیل کنده شدن فولیکول های مو ایجاد می شوند. این جوش ها، یکی از مشکلات طبیعی در زنان دارای پوست روشن و حساس هستند. پوست این زنان پس از وکس کردن همواره زبر می شود، کمی می سوزد و مقداری هم ملتهب می شود. با این حال، نشانه های آزاردهنده معمولا در عرض 3 روز از بین می روند.

جوش های سفید پس از وکس کردن

وقتی که جوش های قرمز پس از وکس کردن باقی می مانند، بیشتر ملتهب می شوند و اندازه بزرگی به خودشان می گیرند. این روند در نهایت به شکل گیری جوش های بزرگ و سفید روی پوست منجر می شود که باکتری هایی هم درون خودشان دارند. به این مشکل اصطلاح تخصصی، «فولیکولیت» می گویند.

فولیکولیت، نوعی عفونت است که درون جایگاه فولیکول کنده شده به وجود می آید و می توان آن را با درمان های خانگی مختلف از جمله استفاده از عصاره آلوئه ورا یا حتی نمک، به طور موثری درمان کرد.

اقدامات احتیاطی قبل از وکس کردن

۱. روزی که قرار است وکس انجام بدهید، هرگز سراغ لایه برداری پوست نروید. لایه برداری، منافذ پوستی را صاف تر و نرم تر می کند، در نتیجه تماس پوست با ماده وکس را به اتفاق دردناک و ناخوشایندی تبدیل خواهدکرد.

2. در اوقاتی که دمای بدن در حد بالایی قرار می گیرد، مانند دوره های عادت ماهانه، نباید سراغ وکس کردن بروید. به علاوه، نوسانات هورمونی و خلقی در این دوره ها می توانند روند وکس کردن را برای شما آزاردهنده کنند.

۳. اگر در حال مصرف داروهای تجویزی برای درمان بیماری هستید، نباید وکس انجام بدهید. به عنوان مثال، افرادی که از رتین آ یا آکوتان استفاده می کنند، مجاز به وکس کردن نیستند.

4. از انجام دهنده وکس بخواهید حتما دستکش بپوشد و از وکس های گیاهی برای شما استفاده کند. استفاده از ترکیبات شیمیایی در وکس کردن می تواند آثار نامطلوبی برای پوست شما داشته باشد.

۵. در صورت خونریزی کردن قسمتی از پوست حین وکس کردن، می توانید مستقیما از قالب های یخ برای جلوگیری از تشدید خونریزی و جراحت های بیشتر کمک بگیرید.

6. در ساعات منتهی به وکس کردن (خصوصا 30 دقیقه نهایی) هرگز حمام یا دوش آب گرم نگیرید. این کار، منافذ پوستی و فولیکول های مو را نرم می کند، در نتیجه وکس کردن را برای شما دردناک خواهدکرد.

۷. ورزش کردن یا تمرین هایی مثل یوگا و مدیتیشن می توانند ترس و اضطراب شما را قبل از وکس کردن کاهش بدهند.

نکته: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، بنابراین، همه اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از ایجاد جوش های وکس انجام دهید. البته اگر در حال حاضر دچار این جوش ها شده اید، هیچ راه دیگری جز درمانشان وجود ندارد.

ضرورت خودداری از وکس کردن در دوران عادت ماهانه

آیا می دانید که در روزهای عادت ماهانه، پوست شما نسبت به روزهای دیگر واقعا حساس تر می شود؟ بسیاری از افراد اصلا با این ویژگی پوست آشنایی ندارند، اما این تداخل واقعا یکی از دلایل اصلی در شکل گیری جوش های پس از وکس کردن است، بنابراین، برنامه وکس کردن را طوری تنظیم کنید که کاملا از دوره عادت ماهانه فاصله داشته باشد و در نهایت دچار جوش های قرمز و آزاردهنده نشوید.

لوسیون پس از وکس

روند وکس کردن باید با استفاده از لوسیون پس از وکس به پایان برسد. این لوسیون ها هم درد را کاهش می دهند و هم ناراحتی های پوستی دیگر را. علاوه بر این، مطمئن شوید که لوسیون مورد نظر شما حاوی روغن های مینرال است. این روغن ها به راحتی منافذ پوستی را می بندند و مانع از شکل گیری مشکلات پوستی بیشتر می شوند.

اهمیت پوشیدن لباس های مناسب

درمان های خانگی زیادی برای خالص شدن از شر جوش های پس از وکس وجود دارند. با این حال، یکی از نکاتی که نادیده گرفته می شود، اهمیت استفاده از لباس های مناسب پس از وکس کردن است.
بهترین کار در این شرایط، باز نگه داشتن روی ناحیه آسیب دیده است چون پوست آسیب دیده نباید با لباس تماس پیدا کند. بعضی از افراد، پس از وکس کردن، همچنان شلوارهای جین تنگ می پوشند، اما این شلوارها واقعا می توانند جوش های ناشی از وکس را بدتر کنند، بنابراین، استفاده از این شلوارها را حداقل برای مدتی کنار بگذارید.

استفاده از پماد موضعی برای جوش های پس از وکس

یکی از مهم ترین کارها پس از بروز جوش های ناشی از وکس، استفاده از پماد موضعی برای ناحیه آسیب دیده است. درواقع، استفاده از پماد موضعی باید تا 3 روز پس از نمایان شدن این جوش ها به صورت مستمر ادامه پیدا کند. پمادهای موضعی حاوی سولفات پلی مکسین B و زینک باسیتراسین، انواع مناسبی برای این کار محسوب می شوند و معمولا نتیجه فوق العاده مثبتی دارند.

این پمادها، احتمال گسترش عفونت را به قسمت های دیگر پوست تقریبا به صفر می رسانند و دردها و ناراحتی های ناشی از این جوش را هم تسکین می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج