جاباما
۶۲۲۷۰۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تمام هزینه‌های شبکه‌ی نسیم برای آقای عبدی

محمدرضا شهیدی فرد، جواد فرحانی، سید کمال طباطبایی و مریم نوایی نژاد هسته اصلی «عبدی شو» هستند که هر کدام سابقه درخشانی در برنامه سازی دارند. ضمن مرور کارنامه شان این سوال را مطرح کرده ایم که آیا اکبر عبدی از ظرفیت موجود به خوبی بهره می برد یا نه؟

روزنامه هفت صبح: محمدرضا شهیدی فرد، جواد فرحانی، سید کمال طباطبایی و مریم نوایی نژاد هسته اصلی «عبدی شو» هستند که هر کدام سابقه درخشانی در برنامه سازی دارند. ضمن مرور کارنامه شان این سوال را مطرح کرده ایم که آیا اکبر عبدی از ظرفیت موجود به خوبی بهره می برد یا نه؟

پیش درآمد

شواهد حکایت از عزم جدی «عبدی شو» برای تبدیل به یک برنامه پر و پیمان و اصولی می دهد. این پیش بینی بر اساس نام هایی است که در هسته مرکزی آن دیده می شود؛ نام هایی که هر کدام سابقه درخشانی در برنامه سازی دارند. خبر هنوز رسانه ای نشده و شکل رسمی نگرفته اما منبع اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته موثق است: محمدرضا شهیدی فرد، جواد فرحانی، سید کمال طباطبایی و مریم نوایی نژاد تیم همراه «عبدی شو» هستند.
تمام هزینه‌های شبکه‌ی نسیم برای آقای عبدی

کارنامه این چهار نفر را بررسی می کنیم و به این پرسش می رسیم که آیا اکبر عبدی می تواند از امکان پیش آمده نهایت استفاده را کند. این نکته را هم فراموش نمی کنیم که شبکه نسیم برای به بار نشستن ایده دعوت از بازیگران برای اجرای برنامه به چنین شیوهای نیاز دارد، در غیر این صورت نتیجه چیزی مانند برنامه هایی چون «آبرنگ» و «وقتشه» می شود و کارایی آن فقط می شود عکس یادگاری! این را هم بشنوید که کار ساخت دکور «عبدی شو» در بلوار ارتش و در حوالی استودیو «دورهمی» شروع شده.

محمدرضا شهیدی فرد

* چه سمتی دارد؟ طراح و سرپرست برنامه
تمام هزینه‌های شبکه‌ی نسیم برای آقای عبدی

* سابقه حرفه ای: حضورش جلو و پشت دوربین برای هر برنامه ای غنیمت است. محمدرضا شهیدی فرد را عموما به عنوان مجری می شناسند اما یکی از ویژگی های او ایده های نابی است که برای هر برنامه دارد. او اواخر فصل اول «خندوانه» به تیم سازنده اضافه شد و این همکاری تا فصل سوم ادامه داشت. حضور شهیدی فرد خیلی زود به چشم آمد و باعث شد «خندوانه» رونق دوباره بگیرد. این را می توان از کیفیت آیتم ها و نیز ایده های داخل استودیو متوجه شد.
آیتم های برنامه شبه مستند شدند و در فصل دوم «خندوانه» مسابقه «خنداننده شو» کلید خورد. از آن سو ساختار برنامه تلویزیونی تر شد و ریتمش بالاتر رفت. وقتی «هفت» زنده شد، محمدرضا شهیدی فرد در بازه جشنواره فجر کنار بهروز افخمی بود. او پیش از این با «مردم ایران سلام» و «پارک ملت» وجه برنامه سازی خود را در حد اعلا به رخ کشیده بود. او حالا به عنوان مشاور پروژه همراه تیم سازنده «هزارداستان» است.

جواد فرحانی

* چه سمتی دارد؟ تهیه کننده
تمام هزینه‌های شبکه‌ی نسیم برای آقای عبدی

* سابقه حرفه ای: سرعت رشدش چشمگیر است و آرام آرام تبدیل به تهیه کننده پر کار تلویزیون می شود. جواد فرحانی تهیه کنندگی فصل اول و دوم «خندوانه» را بر عهده داشت اما در دو سری بعد مسیرش جدا شد. او برنامه عروسکی «شکرستان» را تهیه کرد که نتیجه اش قابل اتکا نیست و برنامه شکست خورد. فرحانی با تهیه «هزارداستان» به نوعی اعاده حیثیت کرد و حالا فصل دوم این برنامه را روی آنتن شبکه نسیم دارد. پی بردن به این نکته کار چندان سختی نیست.
جواد فرحانی بعد از جدایی از «خندوانه» انگیزه بالایی دارد و تلاش می کند برنامه ای در آن تراز تهیه کند. این اتفاق در «شکرستان» و «هزارداستان» محقق نشده و اصلا چنین پتانسیلی ندارند. پس کجا بهتر از «عبدی شو»؟ جواد فرحانی در سینما هم کارهای مختلفی کرده و حالا جزو باتجربه ها دسته بندی می شود. مهم ترین فعالیت او مجری طرح چهار فیلم است که «خوابم می آد» رضا عطاران شناخته شده تر از بقیه است.

مریم نوایی نژاد

* چه سمتی دارد؟ هماهنگی مهمان ها و سوژه یاب
تمام هزینه‌های شبکه‌ی نسیم برای آقای عبدی

* سابقه حرفه ای: نامش با «ماه عسل» گره خورده و به رغم جدایی رد سایه او بر این برنامه دیده می شود. مریم نوایی نژاد به پشتوانه سال ها فعالیت مطبوعاتی و آشنایی با سوژه های داغ، نقشی اساسی در «ماه عسل» ایفا کرده. آن طور که خودش می گوید برای فرار از تکرار از این برنامه جدا شده که نتیجه اش شد همکاری با فصل سوم «خندوانه». شاید برخی ایده های او برای این برنامه را نپسندیم و در بعضی موارد یاد «ماه عسل» بیفتیم اما همین که تاثیرش را می بینیم، یعنی مریم نوایی نژاد صاحب امضاست.
او ماه رمضان امسال «هزارداستان» را آماده کرد که این بار شأن کارگردان هنری هم داشت. این برنامه نسخه شاد و مفرح «ماه عسل» است که هر شب یک مجری میزبان چند میهمان می شد. سری دوم «هزارداستان» این شب ها روی آنتن است که بارها درباره ضعف و قوت هایش نوشته ایم. نوایی نژاد مدل برنامه سازی و ایده یابی اش را عوض کرده و حتما این تنوع به کمک «عبدی شو» خواهد آمد.

سید کمال طباطبایی

* چه سمتی دارد ؟ تهیه کننده
تمام هزینه‌های شبکه‌ی نسیم برای آقای عبدی

* سابقه حرفه ای: سید کمال طباطبایی از تهیه کننده های موفق تلویزیون است و کارنامه او در این زمینه قابل دفاع است. او این بار به همراه جواد فرحانی تهیه کنندگی «عبدی شو» را بر عهده گرفته و همین نشان از اهمیت برنامه برای سازندگان دارد. طباطبایی آخرین بار سریال «تعبیر وارونه یک رویا» فریدون جیرانی را در مقام تهیه کننده روی آنتن داشت که جزو سریال های موفق دسته بندی می شود. او پیش از این «بچه های نسبتا بد» را برای سیروس مقدم تهیه کرد که این یکی هم سریالی پر بیننده بود. طباطبایی برای شبکه نمایش خانگی فصل اول و دوم «قلب یخی» را تهیه کرده است و در واقع اولین تهیه کننده این رسانه (در بخش سریال سازی) به حساب می آید. کارنامه اش در سینما چندان پربار نیست اما در مجموعه نمره قبولی می گیرد. از مهم ترین فیلم هایی که سید کمال طباطبایی در سینما تهیه کرده می توان به این موارد اشاره کرد: توفیق اجباری، سالاد فصل، شب و هر شب تنهایی.

عبدی چه خواهد کرد؟

شبکه نسیم با برنامه ریزی مشخص سراغ اکبر عبدی رفته و شرایط مناسبی برای فعالیت او فراهم کرده است. حالا برای این بازیگر عذر و بهانه ای نمی ماند و تنها باید روی توان اجرا و بازیگری خود متمرکز شود، وانگهی انتظارها از او دو چندان شده؛ همانطور که خواندید سابقه حرفه ای تیمی که کنار او قرار دارند روشن است و وجود هر کدام برای تضمین موفقیت یک برنامه (حداقل از منظر استاندارد برنامه سازی) کافی است. آیا اکبر عبدی از این فرصت استفاده می کند؟ او قابلیتش را دارد اگر قدر موقعیت و استعداد ذاتی اش را بداند.
تمام هزینه‌های شبکه‌ی نسیم برای آقای عبدی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج