۶۲۳۲۶۹
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

عادت‌های آنلاینِ بدی که خلاقیت‌تان را نابود می‌کنند

خلاقیت، چیز جالبی است. برخی از افراد تمام روز سر خود را مشغول می‌کنند و فکر می‌کنند خلاق و کارآمد هستند. اما در واقع تمرکز روی چند موضوع می‌تواند نتیجه‌ای نامطلوب داشته باشد و راضی کننده نباشد.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: خلاقیت، چیز جالبی است. برخی از افراد تمام روز سر خود را مشغول می‌کنند و فکر می‌کنند خلاق و کارآمد هستند. اما در واقع تمرکز روی چند موضوع می‌تواند نتیجه‌ای نامطلوب داشته باشد و راضی کننده نباشد. بعضی‌ها نیز ترجیح می‌دهند رفتارهای خود را آنچنان با دقت بررسی کنند که ببینند چه کاری را اشتباه انجام می‌دهند و چه کاری را می‌توانند بهینه کنند. این رویکرد درستی است البته اگر بخواهید برخی از عادت‌ها بدتان را ترک کنید و در تمام زمینه‌ها موفق باشید.
عادت‌های آنلاینی شما، مثال بسیار خوبی است. کارهایی که هنگام کار کردن با لپ تاپ‌تان یا حین استفاده از اینترنت انجام می‌دهید می‌تواند تمرکز و توجه‌تان را نابود کند. برای تغییر دادن چنین وضعیتی، اول باید این فعالیت‌های وقت تلف کن و تمرکز کُش را شناسایی کنید، فعالیت‌هایی که روی کارآمدی شما تاثیر می‌گذارند.
بی‌هدف صفحه باز می‌کنید

داشتن تب‌های باز شده‌ی زیاد در بروزر هنگام کار کردن، یک سناریوی معمول است. بی هدف صفحه‌ی جدیدی را باز می‌کنید، چیزی می‌خوانید و تمرکزتان را بهم می‌زنید. بعد از یک مدتی، می‌بینید به سختی می‌توانید به کاری که در حال انجامش بودید برگردید. این باعث می‌شود ساعت‌ها وقت تلف شده داشته باشید که اگر فقط یک بررسی هفتگی انجام دهید و این زمان‌های تلف شده را تخمین بزنید خواهید دید چه مقدار زمان شگفت انگیزی خواهد شد.
عادت‌های آنلاینِ بدی که خلاقیت‌تان را نابود می‌کنند

چه باید کرد؟

اگر واقعا به دنبال یک راه حل فوری هستید، می‌توانید یک نرم افزار نصب کنید که دسترسی شما به یک سری از پلت فورم‌ها را مسدود کند. همچنین اگر در حال انجام کاری هستید که نیازی به جستجو کردن ندارد می‌توانید در بروزرتان را مسدود کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌تواند این کار را برای شما انجام بدهد و حتی به شما تذکر بدهد که در حال استفاده از وب‌سایت‌های نامرتبط هستید یا از وب‌سایتی زیاد استفاده می‌کنید. برخی از ابزارها حتی این امکان را به شما می‌دهند که مشخص کنید تا چه مدتی می‌خواهید چیزهایی را بلاک یا مسدود کنید تا بتوانید روی کارهای مهم‌تان تمرکز کنید.

به اندازه‌ی کافی انتخاب‌ گر نیستید

اگر نمی‌دانید باید چه بکنید پس چرا کاری انجام می‌دهید؟! نهایتا غرق در یک سری فعالیت‌های بی‌ثمر خواهید شد. تماشای ویدیوهای تصادفی یوتیوب، کلیک کردن روی لینک‌های اسپم، خواندن خبرنامه‌ها و چک کردن نوتیفیکشین‌های غیر ضروری در شبکه‌های اجتماعی همه و همه می‌توانند تمرکز، انرژی و وقت شما را ببلعند.

وقت آن است که از چیزهای غیرضروری خلاص شوید تا بتوانید روی ضروری‌ها تمرکز کنید. این کار به شما کمک می‌کند هنگام کار کردن، نتیجه‌ای دو برابر بگیرید. علاوه بر توصیه‌هایی که به شما کردیم، نکات زیر نیز به شما کمک می‌کنند تا به آرامش ذهنی بهتری دست پیدا کنید.

وقتی آنلاین هستید، به این چیزها «نه» بگویید:

. ثبت نام‌تان را در هر سایت یا سرویسی که برای‌تان خبرنامه یا آفر می‌فرستد، لغو کنید. از این به بعد اگر به چیزی نیاز داشتید، فقط آدرس وب سایت مورد نظر را تایپ کرده و چیزی که می‌خواهید را ببینید.

. تبلیعات وب سایت‌ها را بلاک کنید. شما می‌توانید با نصب یک برنامه‌ی ad blocker این کار را انجام دهید. این برنامه‌ها با توجه به بروزر شما متفاوت هستند اما همه‌ی آنها به اندازه‌ی کافی به شما کمک خواهند کرد.

. نوتیفیکیشن‌های فیس بوک و سایر صفحات اجتماعی را خاموش کنید. وارد تنظیمات شوید و ببینید چه چیزهایی را می‌توانید مسدود، غیرفعال یا حذف کنید. با این کار دیگر این ابزارها، مزاحم‌تان نخواهند شد و حواس‌تان را پرت نخواهند کرد.
عادت‌های آنلاینِ بدی که خلاقیت‌تان را نابود می‌کنند

به ایمیل به چشم یک حواس پرت کن نگاه کنید

ایمیل یک ابزار ارتباطی قدرتمند است، اما اگر نتوانید اینباکس‌تان را به خوبی مدیریت کنید، به قیمت اتلاف وقت و تمرکزتان تمام خواهد شد.

برای اینکه این وضعیت را تغییر دهید، محدودیت‌هایی وضع کنید. می‌توانید تصمیم بگیرید که چک کردن ایمیل، اولین کاری نباشد که با روشن کردن سیستم‌تان انجام می‌دهید و برای چک کردن ایمیل‌های ضروری‌تان، زمان مشخصی از روز را تعیین کنید، مثلا بعد از انجام مهم‌ترین کارهای روز و یک بار دیگر در ساعات پایانی روز وقتی که دیگر مشغله ندارید.

بدانید که چه زمانی باید با دنیا قطع ارتباط کنید

وقتی بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته آنلاین هستید، نمی‌توانید کارآمد و خلاق باشید. ذهن شما نیاز دارد تا زمانی از تکنولوژی و شلوغی‌های آن فاصله بگیرد و بهترین ساعت برای این کار، حدودا دو ساعت قبل از فرارسیدن زمان خواب است. یعنی نه تنها باید تمام ابزارهای مرتبط با تکنولوژی و ارتباطات آنلاین را کاملا کنار بگذارید، بلکه حتی به آنها فکر هم نباید بکنید. این کاری است که نیاز به دیسیپلین و زمان دارد.

در آغاز ممکن است مدام وسوسه شوید سری به صفحه مجازی‌تان بزنید یا قبل از خواب از لپ تاپ‌تان استفاده کنید. یادتان باشد که این ابزارها می‌توانند تا ساعت‌ها بعد از کنار گذاشته شدن نیز مغزتان را فعال نگه دارند و در نتیجه به خواب رفتن را برای شما دشوار کنند. برای تغییر چنین حالتی، هر روز عصر بعد از اینکه کارهای ضروری‌تان را تمام کردید، با دنیا قطع ارتباط کنید! صبح بعد از بیدار شدن از خواب هم بلافاصله سراغ این ابزاها نروید، شما صبح هم نیاز دارید تا چیزی حواس‌تان را پرت نکند و در ساعات ابتدایی روز، کمی تنهایی و تمرکز و خویش آگاهی را تجربه کنید.
شما تنها زمانی باید آنلاین باشید که وقت کار کردن است، آنهم با شرایطی که گفته شد!

این تمرین‌ها به شما کمک می‌کنند نه تنها عادت‌های نادرست آنلاینی‌تان را تغییر دهید، بلکه برنامه‌ی بسیار بهتری برای تمام روزتان داشته باشید، زمان بیشتری برای خودتان صرف کرده و ذهنی متمرکزتر برای انجام کارها در مدت زمانی کوتاه‌تر داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج