۶۲۳۳۸۴
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

Volvo XC۶۰ ایمن‌ترین اتومبیل جهان شناخته شد!

ایکس سی ۶۰ (XC۶۰)، مدل جدید از سری خودروهای پرفروش شرکت ولوو (Volvo) وارد بازار‌های جهانی شده است. این شاسی بلند قدرتمند ایمنی بسیاری را برای مصرف‌کنندگان خودرو فراهم می‌کند.

وب سایت کلیک: ایکس سی ۶۰ (XC۶۰)، مدل جدید از سری خودروهای پرفروش شرکت ولوو (Volvo) وارد بازار‌های جهانی شده است. این شاسی بلند قدرتمند ایمنی بسیاری را برای مصرف‌کنندگان خودرو فراهم می‌کند.
Volvo XC60 ایمن‌ترین اتومبیل جهان شناخته شد!

اوایل سال جاری یکی از طراحان شرکت ولوو با حضور روی سن مربوط به غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو ژنو، از این کراس اوور جذاب (خودرو Volvo XC۶۰) رونمایی کرد. این اتومبیل بر روی امنیت و ارائه تجهیزاتی لوکس به مشتریان تمرکز ویژه ای کرده است.

عرضه نخستین نسل خودرو Volvo XC۶۰ به یک دهه پیش باز می‌گردد و از سال ۲۰۰۹ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌های این برند خودروساز به حساب می‌آید. خودرو Volvo XC۶۰ در حال حاضر یک سوم فروش کلی این شرکت را به خود اختصاص داده است. گفته می‌شود ولوو در سال ۲۰۱۶ میلادی قریب به ۱۶۱ هزار دستگاه از خودرو Volvo XC۶۰ را به فروش رسانده است که نشان از محبوبیت بالای آن دارد.

حال نسل جدید خودرو شاسی بلند ولوو ایکس سی ۶۰ رونمایی شده و وارد بازارهای بین‌المللی شده است تا علاقه‌مندان آن را خریداری کنند. در نسل جدید این اتومبیل، شرکت ولوو تلاش زیادی کرده تا با ارائه کیفیت عالی و تجهیزات لوکس به سرنشینان، اتومبیل جذاب و زیبایی را برای رقابت با بزرگانی نظیر آئودی کیو ۵ (Audi Q۵)، بی ام و ایکس ۳ (BMW X۳)، مرسدس بنز جی ال سی (Mercedes Benz GLC) و پورشه ماکان (Porsche Macan) طراحی و اقدام به توسعه آن کند.

Volvo XC60 ایمن‌ترین اتومبیل جهان شناخته شد!

درست همانند تمامی اتومبیل‌های جدید سری ۹۰، ولوو ایکس سی ۶۰ نیز از معماری SPA این شرکت بهره می‌برد. این معماری مزیت‌های زیادی را به همراه دارد که از مهم‌ترین آن ارائه فضای بسیار زیاد و مناسب برای استفاده سرنشینان خودرو در داخل کابین است. این معماری چرخ‌های جلو را نسبت به یکدیگر دورتر از قبل قرار داده که در نهایت منجر به افزایش فاصله دو محور شده است. کاپوت خودرو اینک طولانی‌تر و افقی‌تر شده و همچنین برآمدگی بخش جلوی خودرو نیز تراشیده‌تر و زیبا‌تر از گذشته شده است. به طور کلی این خودرو یک احساس کلاسیک پریمیوم را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

نسل جدید XC۶۰ از ارتفاع کمتری نسبت به برادر بزرگترش یعنی XC۹۰ برخوردار است. در این شاسی بلند جدید، چراغ های جلو که همانند حرف T انگلیسی دوران یافته است و اصطلاحاً چکش ثور (Thor's Hammer) نامیده می شوند، نسبت به مدل XC۹۰ تفاوت داشته و امتداد آنها به جلو پنجره جدید XC۶۰ ختم می شود که همین موارد باعث شده این خودرو اسپرت تر از XC۹۰ به نظر برسد. XC۶۰ جدید نسبت به رقیبش یعنی آئودی Q۵، کاپوت و خط سقف کشیده تری دارد و در مجموع این خودرو از نظر طراحی چیزی از رقبایش کم ندارد.

با اولین نگاه به XC۶۰ جدید، کاملاً واضح است که این شاسی بلند سوئدی از خانواده مدل XC۹۰ ولوو است، مخصوصاً در قسمت فضای داخلی. طرح داشبورد، صندلی ها و تودوزی XC۶۰ شبیه به XC۹۰ بوده و در کابین این خودرو شاهد همان ترکیبی هستیم که در XC۹۰ وجود دارد؛ یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی و یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی در قسمت پشت آمپر. سیستم تهویه مطبوع چهار منطقه ای جدید این خودرو که کلین زون (CleanZone) نام دارد، هوای داخل کابین را تحت هر شرایطی تازه نگه می‌دارد.

شرکت ولوو این اتومبیل را با دو تریم مختلف مشکی و کرم روانه بازار خواهد کرد؛ بنابراین می‌توانید یکی از آنها را برحسب سلیقه خود برگزینید. از نظر تجهیزات نیز این خودرو کاملا لوکس است. یک کنسول میانی بسیار زیبا و نرم، کنترلر مالتی مدیا در قسمت پشتی کنسول میانی برای سرنشینان پشت و همچنین یک فرمان چند کاربرده سه پره از جمله قابلیت‌هایی است که در این کراس اوور مدرن تعبیه شده است. همچنین باید به یک دستیار راننده هوشمند اشاره کنیم که تا سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند فرمان، شتاب و سیستم ترمز خودرو را در دست بگیرد. گفته می‌شود این دستیار به عنوان یک آپشن انتخابی توسط نسل جدید ولوو ایکس سی ۶۰ ارائه خواهد شد.

Volvo XC60 ایمن‌ترین اتومبیل جهان شناخته شد!

وزن نسل جدید خودرو کراس اوور ولوو ایکس سی ۶۰ چیزی حدود ۱ تن و ۹۰۰ کیلوگرم است تا از این حیث حدود ۲۰۰ کیلوگرم از خودرو ایکسی سی ۹۰ (Volvo XC۹۰) سبک‌تر باشد. از آنجایی که پلتفرم جدید این خودرو نسبت به پلتفرم نسل پیشین آن کارآمدتر است، به همین خاطر شاهد افزایش وزن در آن نخواهیم بود.

زیر بدنه زیبای این کراس اوور یک موتور ۲ لیتری معمولی، توربو شارژ، سوپرشارژ و یک نسخه پلاگین هیبریدی تعبیه شده است. ضمن آنکه سه موتور اصلی این خودرو به ترتیب قادر به تولید توان ۲۵۰ ، ۳۱۶ و ۴۰۰ اسب بخار خواهند بود. تمامی این مدل‌ها با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها (همراه با یک نسخه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو در آینده) عرضه می شوند.

لازم به ذکر است؛ این خودرو هم اکنون با قیمت ۳۵ هزار پوند در بازار خودروها به فروش می‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی

      اه لعنتی آخرش جای پرایدو گرفتن

    • بدون نام

      فک کنم اشتباه شده ها.
      تا پراید هس به این لگنا نمیرسه که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج