جاباما
۶۲۳۳۹۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

احتمال نامزدی کیت وینسلت برای اسکار

تاکنون ۱۲ بازیگر زن برای بازی در فیلمی از وودی آلن موفق به کسب جایزه اسکار شده‌اند و باید دید کیت وینسلت سیزدهمین بازیگر زنی خواهد شد که این موفقیت را کسب می‌کند؟

خبرگزاری مهر: تاکنون ۱۲ بازیگر زن برای بازی در فیلمی از وودی آلن موفق به کسب جایزه اسکار شده‌اند و باید دید کیت وینسلت سیزدهمین بازیگر زنی خواهد شد که این موفقیت را کسب می‌کند؟
احتمال نامزدی کیت وینسلت برای اسکار

به نقل از ایندی وایر، کیت وینسلت امسال نقش اصلی را در فیلم «چرخ شگفتی» وودی آلن بازی کرده است و احتمال زیادی می‌رود که برای بازی در این نقش سیزدهمین زنی باشد که نامزدی آکادمی اسکار را برای بازی در فیلمی از وودی آلن کسب می‌کند.

در جدیدترین فیلم آلن که در جشنواره فیلم نیویورک برای اولین بار اکران شد و از یکم دسامبر راهی پرده‌های نقره‌ای می‌شود، وینسلت در نقش زنی به نام گینی بازی کرده که با یک تعمیرکار چرخ و فلک با بازی جیم بلوشی ازدواج می‌کند که دختری بزرگ با بازی جونو تمپل دارد. در این میان جاستین تیمبرلیک نیز نقش همراه همیشگی این دختر را ایفا می‌کند.

نخستین بازیگر از دوازده بازیگر زنی که تاکنون نامزدی اسکار را برای بازی در فیلمی از وودی آلن کسب کرده، دایان کیتون بود که در نقشی اغراق شده از خودش در سال ۱۹۷۷ و در فیلم «آنی هال» بازی کرد. کیتون جایزه اسکار را برای بازی در این فیلم برد و آلن نیز جایزه اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی را دریافت کرد و فیلم هم بهترین فیلم سال شد.

سال بعد جرالدین پگ و مورن استپلتون که هیچ یک تا آن زمان نامزدی اسکار را کسب نکرده بودند، برای بازی در نقش یک خانواده افسرده در فیلم «صحنه‌های داخلی» در سال ۱۹۷۸ نامزد این جایزه شدند. هیچ یک از این دو بازیگر موفق به کسب اسکار نشد و پگ جایزه بهترین بازیگر اصلی را به جین فوندا برای فیلم «به خانه آمدن» واگذار کرد و استپلتون نیز جایزه بازیگر مکمل را به مگی اسمیت برای «سوییت کالیفرنیا» باخت.

سال ۱۹۷۹ در حالی که آلن با ساخت فیلم «منهتن» از سوی آکادمی نادیده گرفته شد، اما مریل همینگوی نامزدی بهترین بازیگر مکمل را برای ایفای نقش تریسی در نقش نامزد ۱۷ ساله شخصیت آلن که ۴۲ ساله بود، به دست آورد. با این حال او این جایزه را به مریل استریپ برای فیلم «کرامر علیه کرامر» باخت.

در دهه ۱۹۸۰ دایان وایست نه تنها نامزدی که جایزه اسکار را برای بهترین بازیگر نقش مکمل برای ایفای نقش شخصیت هالی خواهر هانا با بازی میافارو در فیلم «هانا و خواهرانش» در سال ۱۹۸۶ برد. این فیلم سه موفقیت در شب اسکار کسب کرد که اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل برای مایکل کین و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی هم از جمله آنها بود.

در دهه ۱۹۹۰ سالی پر از موفقیت برای بازیگران آلن بود و جودی دیویس نامزدی اسکار بازیگر مکمل برای ارایه تصویری از زنی در آستانه جدایی از همسرش را در فیلم «شوهران و زن‌ها» ‌در سال ۱۹۹۲ به دست آورد.

دو سال بعد «گلوله‌های برفراز برادوی» در سال ۱۹۹۴ نامزد هفت اسکار شد، دایان وایست با دومین نامزدی اسکار برای نقش مکمل در فیلمی از آلن، این بار جایزه اسکار را دریافت کرد.

سال بعد میرا سوروینو برای نقش آفرینی در فیلم «آفرودیت توانا» برای بهترین بازیگر زن مکمل این نامزد را کسب کرد.

سامانتا مورتون برای ایفای تصویری از یک زن خاموش در برابر موزیسینی با استعداد اما غیرمسئول با بازی شان پن در «رذل و دوست‌داشتنی» در سال ۱۹۹۹ این جایزه را به آنجلینا جولی برای فیلم «دختر از هم گسیخته» باخت.

پنه لوپه کروز جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را برای بازی در نقش همسر سابق خاویر باردم در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» در سال ۲۰۰۸ به دست آورد.

به تازگی نیز در فیلم «یاسمین آبی» در سال ۲۰۱۳ کیت بلانشت جایزه بهترین بازیگر زن را کسب کرد. در همین فیلم سالی هاوکینز نیز نامزد اسکار برای بهترین بازیگر زن مکمل شد. هر چند او این جایزه را به لوپیتا نیونگو برای «۲۱ سال بردگی» واگذار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج